Hallo iedereen,
Momenteel ben ik volop bezig met het plannen van mijn nieuwe Tanganyika bak. Het is de bedoeling dat de Eretmodus hier in komt. Momenteel ben ik op zoek naar een achterwand, maar ik weet niet zeker of ik bij deze zoektocht rekening moet houden met het materiaal waar het van gemaakt is. Ook vraag ik me af of misschien een schuimstof onderlegger geschikt zou kunnen zijn als bodembedekking. Kan iemand mij verder helpen met deze twee vragen? Alvast bedankt!
Groetjes
Materiaal achterwand en bodembedekking
Re: Materiaal achterwand en bodembedekking
Is zelfbouw dan geen optie? maar ik denk dat de wanden van BTN en Juwel om maar wat te noemen geen probleem vormen.
Nee, ik heb twee linkerhanden en bovendien ben ik er te lui voor haha. Blij om te horen dat de standaard achterwanden zouden moeten kunnen, ik heb geen trek in dode vissen omdat ze de achterwand hebben opgegeten...
Qua bodembedekking zou ik gaan voor XPS / roofmate platen. Net wat beter dan die standaard tempex, minder vervuiling en kunnen meer gewicht aan. Deze kan je bijvoorbeeld bij de Hornbach halen.
Dankjewel voor je reactie. Dat is inderdaad ook een goede, dan kan ik ook een wat dunnere plaat nemen en valt de bodem wat minder dik uit. De Hornbach moet ik bovendien toch nog langs om filterzand te halen.
-
Heb je al eens naar de wanden van akwaline gekeken. De slinline is erg dun, en ook nog betaalbaar. En niet onbelangrijk keihard. Je kunt ze met een dremel heel makkelijk op maat zagenJohn240 schreef:Nee, ik heb twee linkerhanden en bovendien ben ik er te lui voor haha. Blij om te horen dat de standaard achterwanden zouden moeten kunnen, ik heb geen trek in dode vissen omdat ze de achterwand hebben opgegeten...
Sorry dat ik niet meer gereageerd heb. De slimline heb ik inderdaad naar gekeken, maar ik vond niet precies wat ik zocht qua model, maar ook qua prijs.Heb je al eens naar de wanden van akwaline gekeken. De slinline is erg dun, en ook nog betaalbaar. En niet onbelangrijk keihard. Je kunt ze met een dremel heel makkelijk op maat zagen