Inrichten 130x60x50: feedback gevraagd

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
TeeJay

Re: Inrichten 130x60x50: feedback gevraagd

Bericht door TeeJay » 09 jun 2016, 09:13

22kg. Opwaartse druk van water doet gelukkig veel, eruit tillen met alg erop wordt waarschijnlijk vervelender.

Gisteren zijn een paar Endlerguppy's van een vriend gearriveerd. Ammoniakfabriekjes die later naar de tuin mogen verhuizen. Zondag/maandag wil ik nog wat meer guppen halen (3 produceren niet zoveel) en ik denk erover om zeoliet in mijn filter te gaan plaatsen. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of dat laatste een goed idee is of niet in de indraaifase.
130x60x50: P. brieni, A. calvus, L. caudopunctatus, N. tretocephalus, L. brevispinnis.
.הבל הבלים, אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל

NielsO

Bericht door NielsO » 09 jun 2016, 13:38

hehe, die steen is ongeveer net zo groot als die dikke kei die hier in de bak ligt denk ik. Inderdaad leuk om er in en er uit te halen. Tillen is niet zon probleem, maar als je helemaal over de bak in een ongemakkelijke houding hangt wordt het toch snel een stuk zwaarder :mrgreen:

TeeJay

Bericht door TeeJay » 10 jun 2016, 17:12

Welja, wat ben ik ook een hampel. Ik heb telkens de kleurtjes voor nitraat en nitriet op de strips verwisseld. Ik heb nu al een tijd 0ppm nitriet en <20ppm (ik denk 10ppm) nitraat. Dat geeft me het idee dat er alvast een populatie bacteriën aan het werk is.
130x60x50: P. brieni, A. calvus, L. caudopunctatus, N. tretocephalus, L. brevispinnis.

TeeJay

Bericht door TeeJay » 18 jun 2016, 18:37

TeeJay

Bericht door TeeJay » 21 jun 2016, 12:32

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gisteravond de testguppen uitgevangen en zeoliet in m'n filter gedaan. Morgen komen ze :) . Ik wil alleen nog wel even zeoliet en filterschuim omwisselen voordat de dieren komen zodat het zeoliet de allerlaatste filterstap wordt.

NielsO

Bericht door NielsO » 22 jun 2016, 00:02

Ziet er goed uit Teejay!

Ik zou misschien die slakkenhuizen in het midden verplaatsen naar rechts of links, als ze dan een nestje hebben claimen ze alleen een hoekje van de bak, dat hebben ze bij mij ook, als ze echter in het midden af zetten verstoort dat de andere vissen misschien wat.

Tot morgen! De bak is al steenloos dus uitvangen is zo gebeurd, de alen zijn vandaag al opgehaald namelijk. :)

NielsO

Bericht door NielsO » 22 jun 2016, 00:02

Ziet er goed uit Teejay!

Ik zou misschien die slakkenhuizen in het midden verplaatsen naar rechts of links, als ze dan een nestje hebben claimen ze alleen een hoekje van de bak, dat hebben ze bij mij ook, als ze echter in het midden af zetten verstoort dat de andere vissen misschien wat.

Tot morgen! De bak is al steenloos dus uitvangen is zo gebeurd, de alen zijn vandaag al opgehaald namelijk. :)

TeeJay

Bericht door TeeJay » 22 jun 2016, 22:51

De dieren zijn vanavond gearriveerd en mogen nu gaan wennen in hun nieuwe huis. Ik heb gelijk nog wat resterende bacteriecultuur erbij gegooid om een handje te helpen met de plotselinge bevolkingstoename, waarbij ik ook blij ben dat zeoliet een eventuele nieuwe nitrietpiek wat kan temperen.

Een van de calvussen is beduidend groter en ik schrok wel eventjes toen ik zag dat ze als ze wat groter worden toch een beetje een buikje krijgen. Maar dat buikje zit erbij de kleinere ook, zij het wat minder uitgesproken :) . De caudo's lijken nergens bang voor, de treto begint nu met het licht uit baantjes te trekken.

Nog dank aan NielsO voor zijn goede smaak, die brieni's zijn echt tof 8-) .

NielsO

Bericht door NielsO » 22 jun 2016, 22:59

8-) 8-) 8-)

Heel veel plezier van de vissen en ik hoop binnenkort wat beeldmateriaal te zien :D :wink:

Mis ze toch al wel een beetje hoor :mrgreen:

TeeJay

Bericht door TeeJay » 23 jun 2016, 10:32

Ik ga eens kijken wat ik met YouTube kan worden ;) . Vanmorgen heb ik nog weer een meting gedaan, geen nitriet, ondanks de bevolkingsinvasie. Vanavond maar eens gaan voeren. Ik denk dat ik voor beeldmateriaal een nieuw topic ga maken, de inrichting is immers klaar ;) .

misterb

Bericht door misterb » 23 jun 2016, 12:43

Hey

Je kan ook altijd je titel naam wijzigen hoor:

Ga naar je eerste tekst druk op wijzigen en dan kan je de titel veranderen.

Of als je wilt dat de titel pas nu veranderd moet worden, dan doe je dit bij een volgende reactie van je 8-)

Is misschien interessanter,

dan altijd blijft verder gaan op dit topic en kunnen de personen die later toevoegen tenminste zien wat het begin was en wat het heden is

:D
I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

TeeJay

Bericht door TeeJay » 23 jun 2016, 18:30

Ik heb ze een uurtje terug voor het eerst gevoerd. Twee calvussen heb ik daarbij niet gezien (waaronder de grote). Dat wordt even afwachten of ze de komende dagen zichzelf durven laten zien. Ik hoop dat ze zich ergens ophouden waar ik ze niet goed kan zien en vergeleken met hun soortgenootjes gewoon nog schuw zijn, de bak overhoop om vislijkjes te zoeken vind ik niet zo'n aantrekkelijk vooruitzicht :P . Granulaat motiveerde blijkbaar meer dan vlokken, ze zijn terecht :) .

Cyanobacteriën hebben helaas ook hun weg naar m'n bak gevonden :( .

NielsO, hoe is het met de ocellatusjes? Ik las vanochtend dat er een stroomstoring bij jou in de wijk geweest was...

Videootjes van net na het loslaten: 1 en 2

Videootje van zonet.

NielsO

Bericht door NielsO » 24 jun 2016, 00:24

Ja die stroomstoring heb ik gemerkt, ik was nog wakker en liep meteen naar de stoppenkast, had geen idee wat er aan de hand was haha, halfuur lopen klooien en zoeken naar stoppen in het donker :mrgreen:

Occies maken het goed en zullen ook snel verhuizen.

Mooi dat alles het goed doet! Voor blauwalg zou ik snel een kuurtje kopen om het zo snel mogelijk in die kiem te smoren :wink:

misterb

Bericht door misterb » 24 jun 2016, 08:44

Hey

Kan je je bestand eens opnoemen ?

mvg
I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

TeeJay

Bericht door TeeJay » 24 jun 2016, 09:21

Paracyprichromis brieni Chimba (5m, 3v, wil tzt wel vrouwen bijhalen).
Lamprologus caudopunctatus (1m, 2v?).
Altolamprologus calvus white Chaitika (5, waarvan 4 nog klein).
Neolamprologus tretocephalus (1m).
Lophiobagrus brevispinnis (6).

Volgende week kan ik eens kijken naar een blauwalgmiddeltje. De ellende is: dan moet ik het zeoliet weer uit m'n filter gaan halen, dat heb ik er net van de week in gestopt :P .

En die caudopunctatusjes zijn best wel... punks. Mijn vrouw merkt op dat ze best wel fel zijn. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken: ze heeft diergedrag gestudeerd, dus wie weet wat een langere blootstelling aan cichliden in huis gaat doen ;) .

De kat heeft ze trouwens ook ontdekt:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Plaats reactie