Tanganyika avontuur 160●60●60 Bartjh
Re: Tanganyika avontuur 160●60●60 Bartjh
Bedankt voor de reacties allemaal.
Zijn er hier mensen op het forum die geslacht kunnen bepalen van de altolamprologus fasciatus?
Ik heb er nu 2 zwemmen in het aquarium waarvan is gezegt dat het man en vrouw zijn. Het enige verschil wat ik zie zijn de vinnen. De vinnen van de ene zijn wat ronder dan de ander. Ik weet wel dat vaak bij cichliden de vrouw rondere vinnen heeft dan de man. Kan iemand mij hier mee helpen?
Zijn er hier mensen op het forum die geslacht kunnen bepalen van de altolamprologus fasciatus?
Ik heb er nu 2 zwemmen in het aquarium waarvan is gezegt dat het man en vrouw zijn. Het enige verschil wat ik zie zijn de vinnen. De vinnen van de ene zijn wat ronder dan de ander. Ik weet wel dat vaak bij cichliden de vrouw rondere vinnen heeft dan de man. Kan iemand mij hier mee helpen?
vrouwen blijven een stuk kleiner dan de mannen, daarnaast was de man bij mij kleurrijker (geel om de mond, en vlekken op het gezicht)
200x60x60
De 2 zijn nog erg klein en hebben nog geen kleur verschil. Ze lijken elkaar nog niet echt aardig te vinden
Ze zijn ook nog erg jong!

Dat kan nog veranderen als ze ouder worden, zolang ze elkaar niet beschadigen en er eentje niet in de verdrukking raakt is er niks aan de hand. Ik zou eerst even wachten tot ze ouder zijn. Om dit soort dingen te voorkomen koop zelf altijd alleen vissen waar ik het geslacht al van kan zien. Behalve als het soorten betreft waar dat heel moeilijk is of het een groep betreft.
200x60x60
Naja dan maar afwachten stijn! Zie jij nog verschil in vinnen? Bij mij zie je overduidelijk verschil. Er is er 1 met puntige vinnen aan de achterzijde en van de ander zijn ze ronder.
Dat zou best kunnen, maar daar heb ik nooit opgelet. Omdat het bij mij al duidelijk zichtbaar was!
200x60x60
Photobucket leent zich hier minder voor. Ziet er wel mooi uit.
2.70 x 0.85 x 0.60m
Ahaha bedankt Sibrand! Voor het compliment en de foto 

Een top bak Barth!!! 

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Zo dan

Mooi zoals de planten er bij staan, Bart.
Het lijkt minder licht dan op de vorige foto.
2.70 x 0.85 x 0.60m
Bedankt Sibrand,
Er zit een dimmer op het licht dus daar heb ik een beetje mee gespeeld. Vond het wel mooi zo
Er zit een dimmer op het licht dus daar heb ik een beetje mee gespeeld. Vond het wel mooi zo