Ik hield destijds de Kasakalawe samen met de duboisi.marc_alderliesten schreef:Heb je wat meer informatie m.b.t. de rest van het vissenbestand? Hadden ze genoeg afleiding van andere Tropheini?
Verder geen andere Tropheini.
Ik hield destijds de Kasakalawe samen met de duboisi.marc_alderliesten schreef:Heb je wat meer informatie m.b.t. de rest van het vissenbestand? Hadden ze genoeg afleiding van andere Tropheini?
Bedankt voor de info!nijlpaard schreef:Ik hield destijds de Kasakalawe samen met de duboisi.marc_alderliesten schreef:Heb je wat meer informatie m.b.t. de rest van het vissenbestand? Hadden ze genoeg afleiding van andere Tropheini?
Verder geen andere Tropheini.
Je zegt het zelf : " de dieren waren groter dan de Tropheus" ...de dieren waren dus ook ouder dan de Tropheus.David schreef:Nog even een andere gedachte. In mijn vorig bak had ik ook een paar solitaire vissen zoals een Tetro, een Calvus en een Chalinochromis Brichardi. Deze waren een slag groter dan een tropheus en boden ook een stuk tegenwicht en afleiding. Vooral de Brichardi was duidelijk de baas in de bak en zette domintante tropheini soms wel even op hun plaats. Kortom, het zit misschien niet alleen in harems. Zeker harems van vissen die duidelijk nog veel kleiner dan de tropheus zijn gaan je zeker niet helpen is mijn ervaring. En kom maar es aan een volwassen harem Babaulti bijvooorbeeld. Lastig verhaal. Daarnaast willen veel handelaren geen harems verkopen omdat ze dan met de mannen blijven zitten. Kortom, het idee van harems is mooi maar in de praktijk nog niet zo makkelijk.
Volwassen tropheini laten zich echt niet opzij zetten door bovenvermelde soorten, deze soorten kunnen natuurlijk wel eens uithalen maar niet zo dat ze over-dominant zullen zijn in de bak.David schreef:Ik begrijp je punt Stijn. Het duurt echter heel wat jaren voordat een tropheus zo groot is. En dan nog zou een volwassen Tetro of Calvus wellicht nog steeds een stuk tegenwicht kunnen bieden? Dit zijn immers ook beste vissen als ze volwassen zijn. Misschien toch interessant om deze gedachte niet meteen opzij te zetten? Wie zal het zeggen.
Dat zijn de harde uitspraken waar ik naar op zoek wasEdin schreef:Een aal (ellipsifer) hoef je met gobies en babaulti absoluut niet bij te voeren.