waterverdamping bioloog , omzetten naar potfilter?

filtratie, verwarming, verlichting
Plaats reactie
ronjanssen

waterverdamping bioloog , omzetten naar potfilter?

Bericht door ronjanssen » 24 nov 2014, 18:14

guys,

een vraag, ik ben nu een klein jaar bezig met de bak, ik heb er een bioloog onder zitten en vindt dit erg bewerkelijk.
bijna twee keer in de week moet ik het water aanvullen daar het onder de pomp komt, er is denkelijk veel water verdamping.
Het water komt via een overloop die tot een trickle filter omgebouwd is het bioloog in.
Nu heb ik ook voor een half jaar een potfilter erbij van cristalprofi, en deze is een stuk makkelijk in gebruik.
Als ik zou overgaan op potfilters heb ik het probleem niet meer van bijvullen, en daar ik soms een aantal dagen niet thuis ben is dit voor mijn gemoedsrust beter.
Nu zie ik vaak dat er via PVC een pomp gesloten worden, hoe gaat dit in zijn werking, kan ik mijn pvc doorloop naar het bioloog verkleinen dat er een pot filter aangesloten kan worden?

of zijn er forum leden die suggesties hebben voor het probleem van het waterverdamping?

grt en alvast bedankt

Ron
Laatst gewijzigd door ronjanssen op 24 nov 2014, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Ron

150x70x50 18 tropheus Bulu Point

Vegamobiel

Re: waterverdamping bioloog , omzetten naar potfilter?

Bericht door Vegamobiel » 24 nov 2014, 18:30

Kan Je er geen deksel op plaatsen?

Jb Malawi

David

Bericht door David » 24 nov 2014, 19:25

Ik heb ook een bioloog maar veel minder last van verdamping. Voorheen had ik discus en het water op 30 graden. Toen moest ik wel bijvullen maar dan had ik ook een verversfrequentie van 2x per week dus dan merk je het niet echt. Nu heb ik Tanganyika op 25 graden en ik hoef alleen maar bij te vullen met de wekelijkse waterwissel. Ik heb wel deksels op mijn bioloog en onderop tempex en aan de zijkanten en bovenkant isolatiemateriaal. Dat dempt dan ook meteen het resoneren van de opvoerpomp.

ronjanssen

Bericht door ronjanssen » 24 nov 2014, 21:08

David schreef:Ik heb ook een bioloog maar veel minder last van verdamping. Voorheen had ik discus en het water op 30 graden. Toen moest ik wel bijvullen maar dan had ik ook een verversfrequentie van 2x per week dus dan merk je het niet echt. Nu heb ik Tanganyika op 25 graden en ik hoef alleen maar bij te vullen met de wekelijkse waterwissel. Ik heb wel deksels op mijn bioloog en onderop tempex en aan de zijkanten en bovenkant isolatiemateriaal. Dat dempt dan ook meteen het resoneren van de opvoerpomp.

is bij inderdaad nog open inderdaad, morgen een glasplaatje halen en eens kijken, ben er nog niet echt uit of het een bioloog moet blijven

ron
groet Ron

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 24 nov 2014, 22:06

Afdekken scheelt enorm. Neem geen glas maar polycarbonaat. Veel lichter en sterker en makkelijk zelf op maat te maken.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

ronjanssen

Bericht door ronjanssen » 25 nov 2014, 20:26

Slavi schreef:Afdekken scheelt enorm. Neem geen glas maar polycarbonaat. Veel lichter en sterker en makkelijk zelf op maat te maken.
Plaatje gehaald, op mat gemaakt, we zijn benieuwd :D

ron
groet Ron

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 30 nov 2014, 00:41

Je kunt er ook nog piepschuim opleggen. Scheelt warmterverlies.

Heb je ook dekruiten op het aquarium? Anders verdampt daar ook het nodige.

ronjanssen

Bericht door ronjanssen » 30 nov 2014, 12:56

Gert-Jan schreef:Je kunt er ook nog piepschuim opleggen. Scheelt warmterverlies.

Heb je ook dekruiten op het aquarium? Anders verdampt daar ook het nodige.
Hoi Gert-Jan,
Dat zit er nog niet op, moet nog eens gedaan worden, de platen lijken inderdaad al wat te schelen.
Er zitten wel dek ruiten op de bak

Ron
groet Ron

Plaats reactie