Welk buitenfilter?

filtratie, verwarming, verlichting
Plaats reactie
M'tijn

Welk buitenfilter?

Bericht door M'tijn » 05 okt 2014, 14:23

Na een tijd aquariumloos te zijn geweest heb ik nu weer een Rio 400 (~150x50x60) op de kop kunnen tikken en kan het virus weer opgestart worden.
Bij deze bak zit nog een binnenfilter en deze zal vervangen worden door een buitenfilter.
Nu heb ik altijd Eheims gebruikt alleen heb ik deze bij mijn tijdelijke stop van de hobby verkocht.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met JBL (1501e greenline) qua gebruiksgemak en geluidsniveau?
Of blijft Eheim het beste? Of zijn er andere alternatieve die prijstechnisch interessant zijn

David

Re: Welk buitenfilter?

Bericht door David » 05 okt 2014, 16:10

Ik heb ervaring met tetratec, eheim en ook Jbl. Tetratec is op de lange duur in mijn beleving een miskoop, vooral omdat de kracht na verloop van tijd minder is. Eheim is natuurlijk top maar Jbl is een zeer goed alternatief. Krachtig, eenvoudig en geruisloos. En bovendien in een veel betere prijs/kwaliteitverhouding.

Visbeek

Bericht door Visbeek » 09 okt 2014, 08:22

Heb zelf ook een juwel. Als het filter je niet in de weg zit zou ik hem mooi laten zitten. Heb je toch een extra filter van 1000l/h. Wel in combi met je buitenfilter uiteraard. Het bevalt mij prima

Dan

Bericht door Dan » 09 okt 2014, 09:56

Waar je ook naar zou kunnen kjjken zijn de filters van Jebao,
ik heb er twee als test gekocht die nu ongeveer twee jaar draaien zonder problemen, ze zijn stil robuust en er zit een aanzuigfunctie op. Ook zijn er eventuele reserve onderdelen voor te kopen mocht er iets stuk gaan.
Ze komen wel uit china en de meningen erover zullen daarom verschillen,
voor de prijs van een vergelijkbare Eheim die tegenwoordig ook uit china komt kun je echter 2 of 3 Jebao's kopen. :D

gr.
Dan

M'tijn

Bericht door M'tijn » 09 okt 2014, 18:20

Het is uiteindelijk toch een Eheim geworden. Was een aanbieding bij een winkel in de buurt, scheelde in prijs niets meer met de JBL.

Het Juwel filter gaat eruit. Neemt mij teveel plaats in beslag :wink:

Plaats reactie