achterwand verven?

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
JJW
Contacteer:

achterwand verven?

Bericht door JJW » 17 jun 2005, 09:12

In mijn nieuwe bak wil ik graag de achterwand in 1 kleur... ik zit nog te twijfelen tussen zwart en blauw. Nu lees ik hier dat de meeste mensen de achterwand gaan verven. Is dat niet wat definitief? Krijg je die verf er wel weer af als je naderhand toch een andere kleur wilt?
Waarom gebruiken de mensen die verven niet gewoon een gekleurde folie? Dat is toch veel sneller aan te passen?

Michiel

Bericht door Michiel » 17 jun 2005, 09:36

Dé mode kleur is groen !!
Alg ! Wuivende velden met alg !
Voedsel en schuilplaats.

De enige plek die je echt vrij van alg wil houden is de ruit.
(of het moet blauw alg worden, (doemijdiemanie)

Àls je gaat verven ; verf op waterbasis gebruiken.
Met folie werken ? Nog niet van gehoord, lijkt mij erg glimmen en misschien wat giftig?

sidguppy

Bericht door sidguppy » 17 jun 2005, 09:40

LOL!!!!

Verf en folie gaan aan de BUITENkant tegen t aquarium, Michiel.....

en je kan elke soort verf gebruiken, maar zorg voor n goed schone en ontvette ruit voor t schilderen, anders bladdert t eraf; dat ziet er niet uit.

zwart plakplastic is helemaal niet verkeerd; ik heb bij m'n kweekstelling met succes zwart vuilniszak-plastic gebruikt wat in de hoek zit vastgetaped met McGuyvertape.

Dit soort truuks is prima voor kweekbakken; daar ga je nl echt geen achterwanden IN zetten, maar de donkere kleur stelt de vissen beter op hun gemak.

blauw ziet er niet uit (denk maar aan Amerikaanse aquaria :roll: ), en groen alleen als je heel donkergroen neemt.

JJW
Contacteer:

Bericht door JJW » 17 jun 2005, 09:53

Ok, ik denk dat ik dan maar gewoon acrielverf ga gebruiken. Dat wordt een beetje plastic-achtig dus makkelijk te verwijderen hoop ik.

Blauw ziet er niet uit? Ik vind de bak hieronder niet lelijk...

Afbeelding

Michiel

Bericht door Michiel » 17 jun 2005, 09:59

Ok, door het zelf maken van een achterwand ( tamelijk trots op het resultaat) haal ik wand en ruit door elkaar.

JJW
Contacteer:

Bericht door JJW » 17 jun 2005, 10:11

@Michiel: ja mijn fout 8) ik had het over een achterwand, maar bedoelde de ruit :D

Plaats reactie