Het frame staat op een 1cm dikke multiplex plaat om het gewicht van de 4 verstelbare poten te verdelen. Zou zonde zijn om de poten direct op mijn eikenhoutenparket te plaatsen, waardoor er deuken in komen door de poten.
De bak zal worden ingericht met een aantal rotsmodules(evt doormidden gezaagd) tegen de achterkant en een paar op de bodem, al dan niet hol, om zoveel mogelijk schuilplaatsen en watervolume te houden.
De bodem wordt bedekt met iets van Loirezand.
Evt V. spiralis zal ook in de bak komen wanneer de L. pumilus een onderdeel van mijn bestand wordt.
Het bioloog wordt nog wat aangepast. Nu bestaat deze uit 3 kamers, 1e kamer invoerwater waarin een gaffelzak zit, 2e kamer keramische buisjes, 3e kamer opvoerpomp.
In de linkerhoek zit de overloop. Ben nog even aan het uitzoeken of het een droog of natte overloop gaat worden. Een natte overloop is icm een durso standpijp geruisloos en heeft een xtra beveiliging. Iets wat mij wel aanspreekt.
Wss plaats ik ook nog een externe pomp voor de mechanische filtrering. Ligt even aan de bezetting.
Boven de bak komt LED verlichting, had nog 3 oude JMB balken en bij deze aankoop zaten er ook nog eens 4(maar voornamelijk Blauw/wit).
De bak zal niet vol belicht worden, maar eerder wat gedempter.(zie bestand wat ik evt in gedachten heb)
Zo, dit was geloof ik wel eerst alles wat ik nu in de planning heb liggen.
En qua bestand(niet definitief):
- koppel A. compressiceps of calvus (WV of F1 en ik hoop op een bijzondere variant)
- Mooie grote groep Lacustricola pumilus (denk dat een grote groep mooi zal staan)
- 1 of 2 Mastacembelus tanganicae (nog nooit gehouden, maar lijkt me zeer interessant)
Nu is de bodembezetting zeer gering, is er nog iets bijzonders wat in deze onderste laag mooi zou staan? Schelpenbroeders ligt altijd voor de hand net zoals Syno's, zoek altijd meer iets aparts of wat niet veel gehouden wordt.

Als iemand een ander interessante combinatie weet hoor ik het graag. Zoals gezegd, ik hou van aparte niet veel gehouden soorten.
Suggesties zijn altijd welkom.

De bak(hout gaat er natuurlijk uit):

Bak met bioloog:

Bioloog: