Marco's 100x70x50

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
paulcourtial
Contacteer:

Re: Marco's Maatwerk-Aquarium

Bericht door paulcourtial » 19 mei 2020, 22:00

Ik zou niet zo wantrouwen. Een zaak die al zo lang bestaat zal echt geen frame verkopen die niet stevig is. Dat zou wel heel dwaas zijn.

MarcoVer

Bericht door MarcoVer » 19 mei 2020, 22:30

Slavi schreef:
19 mei 2020, 21:08
Als je meer wilt weten gewoon vragen aan de verkoper. Voldoende informatie geven is wel het minimale wat je mag leveren aan service.
Er vanuit gaan dat het wel goed is zou ik zeker nooit doen. Wat is bijvoorbeeld de afmeting en dikte van de framebuizen?
Kokerdikte heb ik inderdaad ook naar gevraagd vanmiddag maar nog geen antwoord op. Wat is een geschikte dikte? Dacht ergens 7cm gelezen te hebben.

Wantrouwen heb ik niet perse, maar ik heb liever van te voren alle info om een goede afweging te maken. Ipv achteraf met ellende te zitten.

Betreft de plaatsing ben ik ook vast aan het nadenken. Ik woon op de tweede verdieping van een portiekwoning, met een betonnen ondergrond. Nu ben ik wel van overtuigd dat dit het gemakkelijk moet kunnen houden zeker als ik het bij een draagmuur zet. Al met is het natuurlijk geen grote bak, maar multiplex-plaatje o.i.d. onder het frame lijkt me verstandig om het gewicht te verdelen. Loop misschien wat op de feiten vooruit, maar toch wel handig om vast over na te denken.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 19 mei 2020, 23:04

Bij een gebouw in normale staat, kan een betonnen ondergrond jouw bak makkelijk dragen. Al zullen er hier dit wel weer tegenspreken. Als het geen 5 personen op 1 meter op 70 kan dragen, dan is uw huis eigenlijk niet bewoonbaar. Enige waar je moet op letten is als er puntbelasting zou zijn op een tegel of zo. Dus teveel gewicht op 1 klein punt. Kan tegels enzo doen breken.

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 19 mei 2020, 23:26

paulcourtial schreef:
19 mei 2020, 22:00
Ik zou niet zo wantrouwen. Een zaak die al zo lang bestaat zal echt geen frame verkopen die niet stevig is. Dat zou wel heel dwaas zijn.
Wat een onzin om dit wantrouwen te noemen. Je wil toch gewoon weten wat je koopt? Al is het maar om er zelf van te leren of offertes te kunnen vergelijken.
Daarbij hebben we hier al eerder iemand gehad met een stalen frame dat niet geschikt was om een aquarium te dragen. Geen idee meer bij wie dat gekocht was maar je kan dus niet zeggen dat het altijd goed gaat.

Vwb je vloer, een betonnen vloer kan deze bak zeker houden. Een multiplex plaat om je vloer te beschermen vind ik ook altijd fijn. Heb er onder de grote bak speciaal een besteld omdat ik hem ook nog uit 1 geheel wilde.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 19 mei 2020, 23:32

Ik vertrouw een gekende zaak hiervoor wel. Wanneer je dit niet doet dan noem ik dat wantrouwen. Stomme discussie weeral. Telkens het over iets interessant gaat valt het gesprek stil en onstaan deze opmerkingen. Hierdoor komt weinig interessants ter sprake.

Erwin8
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 20 mei 2020, 04:42

paulcourtial schreef:
19 mei 2020, 23:32
Ik vertrouw een gekende zaak hiervoor wel. Wanneer je dit niet doet dan noem ik dat wantrouwen. Stomme discussie weeral. Telkens het over iets interessant gaat valt het gesprek stil en onstaan deze opmerkingen. Hierdoor komt weinig interessants ter sprake.
Rare opmerking Paul, Er zijn in alle stielen knoeiers, poenpakkers, en ik ken wel mensen waar ik nooit een aquarium zou durven laten maken, net zoals ik slechte vloerders, garagisten, loodgieters, chirurgen ken met een grote naam maar..
Voor dit geplande aquarium zou ik me geen zorgen maken. 10 mm dik glas, ok. Hopelijk wel langs de kanten rondomrond een strip van 10 mm dik, 3 cm breed. En een dwarsstrip in het midden. Isolatie onder de bak en een dikke blokplaat zullen zorgen dat de bodem het houd met wat stenen in de bak. Anders wordt het met Björn en mijn grote bakken, er zijn er maar weinigen die ik een grote bak plakken toevertrouw. Heb al veel water gaan scheppen, vissen opgevangen.
http://www.tanganyika.nl/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 20 mei 2020, 08:35

Dit is een standaard aquarium. Een klein beetje gerespecteerde winkel zal je hier geen probleem mee hebben. Gek dat je jullie hier allemaal twijfels over hebben. Zo moeilijk is het niet hoor een bak lijmen. Ik als amateur maak in mijn eentje zon bak. Zon bakje kunnen ze echt wel aan. En de stelling zal heus ook niet inzakken.... :roll:
Ale mensen die zaak bestaat 50 jaar. Zeldzaam voor zon winkel. Die kunnen wel bakje van 1m maken toch....
Waarom altijd zo moeilijk doen.

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 20 mei 2020, 10:10

Erwin, waarom vind je eerst mijn opmerking dat ik het vertrouw raar en nadien zeg je dat je het zelf vertrouwd. Het lijkt hier wel een sport om iets af te breken zonder gegronde reden. Maakt veel kapot hier.

MarcoVer

Bericht door MarcoVer » 20 mei 2020, 21:04

Goed we hebben allemaal meningen en ervaringen, die zijn allemaal valide!
De recensies die ik tegenkom over deze zaak zijn erg goed. Vooral de deskundigheid wordt geprezen, zoals Paul ook al aangaf.
Desalniettemin vind ik het wel belangrijk om de details te kennen over een aankoop als deze, al is het om er zelf van te leren.

Het bovenframe koker is 40mm, met 4 poten van 35mm. Wat ik op internet lees is dit met bv een multiplex plaat eronder meer dan genoeg voor een bakje van dit formaat. En mocht ik het toch niet vertrouwen dan kan ik er altijd nog extra verstevigingen in aanbrengen lijkt mij. Tenzij iemand hier er een andere mening over heeft?

Morgen ben ik van plan om de order te plaatsen en dan wordt het wachten!

Wat betreft techniek ga ik het simpel houden. Technische kennis en inzicht zijn namelijk vrij beperkt bij mij :lol:
JBL LED Solar Natur 44W om als voorbeeld te noemen, of een simpele floodlight. Plug&Play kan ik nog wel handelen :lol: :lol:

Voor de filter overweeg ik de Oase BioMaster Thermo 350 of 600. Het concept van verwarming in potfilter vind ik erg interessant!

Achterwand van Akwaline of een simpele zwarte achtergrondsticker. Of een combi met achterwand en zwart met modules.

Genoeg om over na te denken dus, eerst maar eens de bak zelf en een visbestand bedenken!
Wordt vervolgd!

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 20 mei 2020, 21:34

Uitleg vragen is altijd slim! Zo ga je een leuke hobby hebben. Voor je verder plant over inrichting enzo is het nu goed om eerst te bepalen welke vissen je wil. Als je eerst alles ernaast al hebt bepaald, worden je mogelijkheden veel beperkter en is het na kosten te hebben gemaakt, minder leuk om nog te veranderen. Succes

Plaats reactie