Project stelling
-
- Contacteer:
Project stelling
Wil iedereen die wil tonen hoe ik met een stelling met 3 aquariums begin. Heb geen idee hoe rap ik dit ga doen. Belangrijkste is dat ik nadien tevreden ben.
Lijkt me ook leuk om stap voor stap per aquarium op te bouwen. Zo hoef ik niet te lang te wachten op leukste faze, namelijk vissen kopen.
Eerste stap, verhuizen, is net gebeurd.
Heb nu het geluk een mooie ruimte te hebben met water en afvoer.
Vandaag heb ik beslist welke afmeting de stelling mag hebben. Ik zou het houden op 250 cm lang op 80 cm diep en 60 hoog. Deze moet dienen voor aquarium met de zelfde afmeting. Ook wil ik onderin de stelling 2 aquariums van ongeveer 119 lang op 80 diep op 45 hoog.
Heb uiteindelijk toch gekozen voor een uitvoering in rvs.
Heb een goedkope maker gevonden en vind voor zowel de kwaliteit als het uitzicht een stelling in rvs toch een meerwaarde.
Volgende stap is nu de juist schets aan de stellingmaker door te geven. Zou wel tof zijn als jullie willen meekijken of mijn schets voldoet. Weet ook al dat het kokers van 40 op 40 zijn. Ben benieuwd naar jullie opmerkingen.
Blijkbaar is door het verkleinen de schets wat vervormd. Hopelijk is het duidelijk.
Lijkt me ook leuk om stap voor stap per aquarium op te bouwen. Zo hoef ik niet te lang te wachten op leukste faze, namelijk vissen kopen.
Eerste stap, verhuizen, is net gebeurd.
Heb nu het geluk een mooie ruimte te hebben met water en afvoer.
Vandaag heb ik beslist welke afmeting de stelling mag hebben. Ik zou het houden op 250 cm lang op 80 cm diep en 60 hoog. Deze moet dienen voor aquarium met de zelfde afmeting. Ook wil ik onderin de stelling 2 aquariums van ongeveer 119 lang op 80 diep op 45 hoog.
Heb uiteindelijk toch gekozen voor een uitvoering in rvs.
Heb een goedkope maker gevonden en vind voor zowel de kwaliteit als het uitzicht een stelling in rvs toch een meerwaarde.
Volgende stap is nu de juist schets aan de stellingmaker door te geven. Zou wel tof zijn als jullie willen meekijken of mijn schets voldoet. Weet ook al dat het kokers van 40 op 40 zijn. Ben benieuwd naar jullie opmerkingen.
Blijkbaar is door het verkleinen de schets wat vervormd. Hopelijk is het duidelijk.
- Bijlagen
-
- 20180615_210811.jpg (173.21 KiB) 4495 keer bekeken
Re: Project stelling
Mooie maten ! En fijne vooruitzichten.
De schets lijkt me prima.
Komen er glas-bakken op/in ?
De schets lijkt me prima.
Komen er glas-bakken op/in ?
300x220x95
No lift...like an airlift.
Prachtige maten! Ik ga je volgen.
Gr,
Björn
Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308
Björn
Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308
-
- Contacteer:
Ja inderdaad in glas. Zal de schets zo doorgeven. Ik vermoed dat dit wel voldoende sterk moet zijn.
Gaaf! Ik ga ook een stelling in de garage plaatsen. Waar moet ik ongeveer aan denken als ik zoiets nieuw laat maken?
-
- Contacteer:
Je bedoeld de prijs voor het kader?
Dikwandig staal gebruiken, is het belangrijkst.
Kokers van 40x40 zijn ruim voldoende.
Onderstellen/stellingen met puntbelasting zijn minder sterk dan met een vlakke voet. Ook is de kans dat de bodemplaat van het aquarium barst groter. Puntbelasting werk torsing van het onderstel/stelling in de hand.
300x220x95
-
- Contacteer:
Waarschijnlijk. Danku voor de hulp.
Ben gewoon benieuwd wat het kost om een redelijke stelling te laten maken. Ik zie ze ook wel op marktplaats staan zoals deze:
http://link.marktplaats.nl/m1289776745
http://link.marktplaats.nl/m1289776745
-
- Contacteer:
Alles appart prijs zoeken he. Alles bestaat in verschillende prijzen. En ook nog afhankelijk van grootte en wat je allemaal wenst. Dus hierop kan ik geen vast antwoord geven.
-
- Contacteer:
Eerste stap is klaar.
Het onderstel wordt nog verhoogd met balken of betonstenen.
Het onderstel wordt nog verhoogd met balken of betonstenen.
- Bijlagen
-
- pic_20180701_144728.jpg (234.92 KiB) 4249 keer bekeken
-
- Contacteer:
Ja inderdaad.
Had ze liever hoger gehad, maar dat kon ik niet vervoeren. Zal er wel iets onder plaatsen.
Had ze liever hoger gehad, maar dat kon ik niet vervoeren. Zal er wel iets onder plaatsen.
Ytong- blokken werken erg makkelijk, zijn licht en goed te verzagen.paulcourtial schreef: ↑01 jul 2018, 15:19Ja inderdaad.
Heb er ooit ook wel bakken op gezet.
300x220x95