Hier zit ook een callipterus vrouw apart (in een slakkenhuis). Nog geen jongen gezien tot nu toe.
De vrouw blijft al die tijd in de schelp en ze komt zelfs niet te voorschijn met voeren.
Dit is idd wat ik me voorstel bij syno pwz.toch ongelooflijk hoe de kleur van Tanganyikas hun gemoedstoestand verraadt.Ik weet niet precies waardoor dit komt maar mijn exemplaren waren in de oude 2 meter bak veel mooier. Ook toen ze al volwassen waren. Vanaf het begin zaten ze in deze bak niet op hun plaats. Wellicht omdat ze meer ruimte gewend waren. Dit is ook een reden dat ik ze wil verkopen.Ik ben ervan overtuigd dat ze weer zo mooi kunnen worden als ze in een grotere bak met veel schuilplaatsen gezet worden.
Hieronder een filmpje van hoe ze waren:
Eens, hele bijzondere soort.
Ja ze steken elkaar lekker aan. Wel leuk om van diverse soorten jongbroed naast elkaar te zien opgroeien. Zo klein als ze zijn zie je al verschillen in gedrag.sieb amoraal schreef: ↑26 okt 2018, 07:47Het wordt zo langzamerhand een echte kraamkamer daar bij jou![]()
Dat was wel even spannend in het begin maar ondanks dat hij groot is lijkt het geen echte rover. Hij heeft geen interesse in het kleine spul. En inmiddels weet hij dat er voldoende voer zijn kant op komt dus ik denk niet dat hij de moeite zal gaan doen.
Groot is hij zeker en ik schat zo in dat hij nog wel wat groter gaat worden.