ervaringen Vision 450

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
malip71

ervaringen Vision 450

Bericht door malip71 » 22 mei 2017, 22:08

Hi, ik neem aan dat er onder de forumleden ook enige trotse Vision 450 eigenaren zijn en ben erg benieuwd wat hun ervaringen zijn hiermee. Ik ben namelijk zelf niet echt een grote Juwel-fan maar kon deze bak niet laten staan voor dat geld. Hij staat nu enige dagen in de schuur gevuld om te testen op lekken, maar wat ik erg vreemd en niet echt stevig vindt is/zijn die stabilisatiestrips.
Ze zitten zeker goed vast maar kunnen aardig meeveren als je er een beetje op drukt ( ook in gevulde toestand) hoort dat zo?
Daarnaast als je er lichtjes op tikt trilt de bak erg door is dat normaal? Ik heb ervaringen met degelijke andere bakken, voorzien van glazen stabilisatiestrips en dwarsstuk en ik moet zeggen dat voelt allemaal veel meer solide aan.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze Vision 450???

behabe

Re: ervaringen Vision 450

Bericht door behabe » 23 mei 2017, 15:27

Ik heb 1 keer een juwel aquarium gehad. Het glas aan de onderkant zat 1cm boven het frame van aquarium. Hierdoor ruste het glas niet rechtstreeks op de onderkast. Ik heb toen wel tempex op de bodem gedaan om daar stenen te kunnen zeten. Tussen het frame en het glas niet. Na een kleine 4 maanden hoorde ik een knal en was mijn bodem gebarsten met alle gevolgen van dien!!! Dus voor mij nooit geen juwel bak meer!!!! Ik weet niet of ze nu beter zijn geworden als een jaar of 10 geleden toen dit bij mij gebeurde maar ik neem altijd glas van minimaal 10mm dik, en laat mijn aquarium altijd op maat maken.
Tot nu toe geen problemen mee gehad!!

NielsO

Re: ervaringen Vision 450

Bericht door NielsO » 28 mei 2017, 17:28

Geen vision gehad, wel een juwel rio 240 en meerdere 60cm bakken, nooit problemen mee gehad ;)

Plaats reactie