Achterwand aquarium (aan de buitenkant) schilderen?

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
NielsO

Re: Achterwand aquarium (aan de buitenkant) schilderen?

Bericht door NielsO » 26 jan 2017, 20:09

Komt hoornblad echt in het meer voor? Zag t niet op een lijstje staan toen ik laatst aan het zoeken was.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 26 jan 2017, 22:10

NielsO schreef:Komt hoornblad echt in het meer voor? Zag t niet op een lijstje staan toen ik laatst aan het zoeken was.
Check het prachtige artikel dat we hier hebben op deze website over planten in het Tanganyika meer:
http://www.tanganyika.nl/art_planten.php

Ik zal even quoten uit het artikel ;)
Van deze plant weet bijna iedereen dat hij in het Tanganyikameer voorkomt. In het meer groeit de plant anders dan hij normaal doet. Hier hebben ze namelijk een gedrongen groei en groeien vlak boven de bodem, terwijl ze in de normale situatie aan de oppervlakte drijven. De plant wordt samen met de Vallisneria het meest gehouden in het Tanganyika-aquarium. Hoornblad is goed aan te komen, bij tuincentra is hij altijd te koop.
Waterpest komt van nature niet in het Tanganyikameer voor, maar de zustersoort Hydrilla verticillata wel. Die is alleen lang niet altijd te verkrijgen (word soms hier op het forum aangeboden), dus dan kan waterpest prima.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

misterb

Bericht door misterb » 27 jan 2017, 09:12

Ik heb mijn bak gewoon met een achterwand die in het zwart is geschilderd,

zelf vind ik het perfect.

I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

NielsO

Bericht door NielsO » 27 jan 2017, 13:49

Thanks Thijs. Misschien niet 100% biotoopcorrect voor keuringen e.d. maar voor gewoon een huiskamer bakkie leuk dus :)

Plaats reactie