Welke pomp op 60 liter aquarium

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Maikel4603

Welke pomp op 60 liter aquarium

Bericht door Maikel4603 » 06 aug 2016, 14:45

Hallo allen !

Heb een 100x50x50 aquarium nu een tijdje draaien met een leuk bestand erin zoals:

Julidochromis dickfeldi 1x
de andere is een tijdje terug helaas overleden..denk door een nitrietpiek.
3 ocellatus 1m 2v
2 altolamprologus calvus 1m 1v
Zie er helaas al een maand nog maar 1 en die andere spoorloos verdwenen ..
1 treto
En 10 pumilus 5m 5v

Nu merk ik dat er 2 ocellatus een koppeltje aan het vormen zijn en de 3e nu veel bovenin zit.word ook veel verjaagd door t andere vrouwtje,de man heeft er minder probleem mee ..

Ik zit eraan te denken om die 3e in een lege 60 liter aquarium die ik ga opstarten te doen alleen heb geen pomp meer.

Nu is mijn vraag wat jullie voor pomp gebruiken op een 60 liter bakkie ?
Zou zo een goedkope binnenfilter volstaan van 300l per uur of ?

Mvgr Maikel Smetsers

Mooneater
Contacteer:

Re: Welke pomp op 60 liter aquarium

Bericht door Mooneater » 06 aug 2016, 16:36

Maikel4603 schreef: Nu is mijn vraag wat jullie voor pomp gebruiken op een 60 liter bakkie ?
Zou zo een goedkope binnenfilter volstaan van 300l per uur of ?

Mvgr Maikel Smetsers
Hoe meer filtering hoe beter, buitenfilters zijn vaak wat handiger in opzetten (en kost je geen ruimte in je bak). De Eheim 2013 van 300l/u oid moet dan prima voldoen (de goedkoopste eheim extern is dat volgens mij)

Maare... misschien moet je nog eens kritisch kijken naar je visbestand, want het is geen toeval natuurlijk dat je zoveel uitval en problemen hebt... je bak zit supervol!

een 100x50x50 aquarium :

Julidochromis dickfeldi 1x
3 ocellatus 1m 2v
2 altolamprologus calvus 1m 1v
Zie er helaas al een maand nog maar 1 en die andere spoorloos verdwenen ..
1 treto
En 10 pumilus 5m 5v
Een 100 cm zou ik 1 rotsbewoner koppel + 1 koppel slakkenhuisbewoners in doen, niet meer. Jij hebt er 2 koppels rotsen + 1 solo rotsenbewoner in, een trio slakkenhuisbewoners, en nog een school pumilus.

De reden dat delen van je koppels zijn verdwenen is vermoedelijk dat ze niet goed wegkonden in het geval van "echtelijke" onenigheid (daarnaast koppelen julidochromis niet zo makkelijk overigens).

De overgeblven ocellatus zou ik uitvangen en terugbrengen naar de winkel, tussen de calvus en de treto zou ik kiezen en 1 van beiden ook terugbrengen. Pumilus heb ik geen ervaring mee.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Maikel4603

Bericht door Maikel4603 » 06 aug 2016, 19:24

He mooneater bedankt voor je reactie !

Ja die eheim pomp is denk ik wel een juiste keuze idd.beter dan zo een simpele binnenpomp, en mooier ook .

Ik heb mijn vissen allemaal bij verduijn gehaald en moet zeggen dat er,ook op dit forum, meerdere zeggen dat dit bestand wel oké was.

Had hiervoor er blue neons ipv de pumillus en helianthus 2x erin zitten maar dat was echt verkeerd .terwijl ze bij verduijn zeiden dat het wel kon.

Heb toen op aanraden van dit forum mijn bestand aangepast en niet echt problemen meer gehad na die nitrietpiek.
Achteraf denk ik dat de nitrietpiek is ontstaan doordat er 1 calvus gestorven is .want heb 'm al heel lang niet meer gezien.
En door die piek is denk ik ook de dickfeldi gesneuveld helaas..

Bij verduijn zeiden ze ook van elke vis is net zo moeilijk te koppelen .ligt er maar net aan of ze elkaar mogen of niet.

Nou ben ik niet degene die kan bepalen of het waar is of niet maar voor de rest heeft iedereen in de bak wel z'n plekje gevonden en is er geen ruzie tussen de vissen alleen heel af en toe het laten zien van elkaars territorium.

Nu wilde ik dus die 3e occie eruit halen maar om 'm helemaal terug naar verduijn te brengen,ben ik alleen heen al een dik uur kwijt dus dacht ik maar er nog een occie bakkie bij :)

Ik ga maandag even op pad voor zo een eheim !

Ps ik heb nu dus nog 3 solo rotsbewoners
3 occies
En 10 pumilus die in de bovenlaag blijven waar niemand last van heeft.word niet naar omgekeken

Nogmaals bedankt voor de reactie !

nijlpaard

Bericht door nijlpaard » 12 aug 2016, 17:35

:oops:

Een dubbel topic zie ik net.

Ik heb in het andere topic een fluval binnenfilter aangeraden, maar zo'n Eheim kan natuurlijk ook.

Alleen heb ik erg slechte ervaringen met Eheim gehad de laatste jaren.
Vroeger waren het echt topfilters.
2.70 x 0.85 x 0.60m

Maikel4603

Bericht door Maikel4603 » 14 aug 2016, 10:18

He bedankt voor je reactie Nijl !

Die fluval lijkt mij ook wel een degelijke pomp.
Heb nu mijn oude eheim pomp kunnen maken, zo een groene binnenpomp met bal, en hij doet goed zijn werk.

T aquarium staat nu in te draaien,half water van andere bak erin en 1 filter spons Uitgeknepen boven het nieuwe bakkie..

Nu even in de gaten houden van de nitrietpiek en dan kan de occie erin.

Nu kom ik weer bij een andere vraag uit..
Welke is nu het mannetje..
Ik denk dat ik het weet maar nu twijfel ik weer.

https://imageshack.com/i/plm3q2IYj
Dit is denk ik het mannetje,alleen heeft ie wel zo een randje op z'n rugvin...

En dit denk ik 1 van de vrouwtjes

https://imageshack.com/i/pmmZcMOqj

Wie kan mij hierbij helpen :)

Plaats reactie