Hulp inrichting foto's plaatsen

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Maikel4603

Re: Hulp inrichting foto's plaatsen

Bericht door Maikel4603 » 06 jun 2016, 21:56

Ja ik was er al op uit geweest voor de pumillus alleen had ze gevonden maar ze hadden parasieten dus dat ging niet door... Nu maar even wachten.

Maikel4603

Bericht door Maikel4603 » 11 jun 2016, 22:31

Hoi

Ik heb m'n bak nu een week of 2 met bewoners erin en nadat de helianthus en de blue neons eruit zijn is het een mooi evenwicht op dit moment.
Iedereen heeft zo'n beetje een eigen plekje.

Het was even heel rustig in de bak en zag in principe alleen de ocellatus maar en voor de rest zat zag je niet veel..

Na veel lezen op het forum toch maar besloten op een solo tretocephalus erbij te doen en de gok te wagen of het een rotzak of vriendelijke vis is.

Nou op dit moment gedraagt ie z'n eigen eigen voorbeeldig :)
Hij is nog wel pas een cm of 5 a 6..
Hij is alleen soms de ocellatus een beetje aan t klieren maar voor de rest houd ie z'n eigen rustig.

De enige die ik al niet meer heb gezien sinds ik de helianthus en de blues eruit gevangen heb is mijn 2e calvus...Heb ook geen idee of die verscholen zit ergens of dat ie heen is..
Ze waren allebei een cm of 4 a 5.

Hier nog een foto hoe de bak er nu bijstaat na aanbrengen van ledverlichting.
https://imageshack.com/i/plEBUIyPj

NielsO

Bericht door NielsO » 12 jun 2016, 15:48

Wat druk maar het kan wel goed gaan. Met een solo tretocephalus heb ik goede ervaringen, heb er hier een zwemmen die de 10cm toch wel voorbij is, prachtige vis en valt niemand lastig! :D

Wat betreft de calvus weet ik het niet, calvus kunnen flink verstopt zitten enw at schuw zijn, de calvus die ik nu heb zwemmen eigenlijk de hele tijd vrij rond, maar dat is voor het eerst want alle calvus/compressiceps die ik in het verleden had waren veel schuwer. Altolamprologus zijn wel erg fel onderlin, bij mij heeft ook wel eens vaker een man een vrouw afgemaakt. :(

Wat ik je nog wel aan zou raden is om linksachter ook een steenstapel te maken. Je hebt nu 3 soorten die graag tussen de stenen zitten, namelijk calvus, julidochromis en tretocephalus, dus flink wat stenen is wel aan te raden. De ocellatus vermaken zich wel met de hoeveelheid schelpen e.d. die je ze nu hebt gegeven. :D Wel een mooie inrichting moet ik zeggen!

Maikel4603

Bericht door Maikel4603 » 12 jun 2016, 17:03

Toen ik mijn bak leeghaalde 2 weken geleden ,kwam de 2e calvus onder een steen uit waarvan ik dacht dat ie op de bodem lag (de steen dan he).
Dus ze kunnen idd goed verstoppen :)

Ja ik moet links idd nog wat aan de stenen doen alleen ben nog ff een beetje aan t uitproberen.

Wat je niet goed kunt zien op de foto is dat linksachter de zijwand ook nog een stapel stenen ligt waar een dickfeldi zit,en linksachter(tegenover de dickfeldi) de calvus.

Ik ga zo nog wel wat stenen erbij leggen voor wat meer schuilplaatsen !

Maikel4603

Bericht door Maikel4603 » 12 jun 2016, 19:22

Hier een paar foto's naar het herinrichten van de linker kant .
Ze zijn een beetje wazig maar komt door het verplaatsen van de stenen :)

https://imageshack.com/i/povVB4lRj

https://imageshack.com/i/pm3HeCEpj

https://imageshack.com/i/pmXPPmbJj

NielsO

Bericht door NielsO » 13 jun 2016, 15:20

Ziet er al beter uit zo!

Ik zou de komende tijd de bak even helemaal met rust laten, behalve waterverversingen dan. De vissen moeten rustig settelen en hun plekje vinden in de bak. Vissen doen het het best als je ze zoveel mogelijk rust geeft en je bak lijkt nu wel 'af'.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 13 jun 2016, 15:44

Ziet er goed uit! Mooi ruig!
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Maikel4603

Bericht door Maikel4603 » 13 jun 2016, 17:13

Bedankt !

Ik laat het nu zoals het is !

Plaats reactie