Zo, even weer snel een update.
Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder.
SVL, om ook even terug te komen op je vragen :
prachtig ingericht .
Zelfs dat schelpje dat achterin ligt is een leuk detail ( op 30 sec )
Wat hangt er aan de rechterkant tegen het raam ?
Welke nieuwe lampen heb je en weet je al welke tropheus je gaat houden ?
Bedankt man…
Hier even wat technische zaken van de bak
Thermostaat : Dit is nu een Titanium Heater geworden, misschien een beetje een overkill... Het is er een van 1000 W geworden.
Is er een met een bijkomende bedieningspaneel (stopcontact) voorzien van een veiligheid functie etc…
Stromingspomp: Wat nu tegen hat raam plakt is even een extra binnen filter pomp voor wat meer water beweging, deze wordt veranderd door een wave maker:
De Voyager Power Stream HP 7.
Filter : Momenteel heb ik een Eheim 2260 en 2250. Beiden zijn zeker en vast zeer goede filters maar ik heb altijd al zitten #*@%! met de bijhorende pompen
deze lekten constant zelfs met dikkere rubbers… ik ga daarom de 2250 al vervangen door een Fluval FX6 , wordt die van stijn trouwens.
Lampen : vanwege dat ik voordien een diepwater biotoop had is dit een nog wat gesukkel geweest… maar uiteindelijk wordt het als volgt
Retroled lampen : bediening per tijdsklok dit zijn de hoofd lampen en springen aan vanaf 8 u en gaan uit 21 u : ook niet allemaal tegelijk maar systematisch
2 x lampen zijn van 150 cm super bright
3 x lampen van 120 cm super bright
GHL Lampen Mitras simu stick : deze worden bestuurd via de Profilux computer opgang is vanaf 6 u volle licht mitrast 7 u 45 en gaan uit om 22 u 30
4 x lampen van 95 cm : wit / blauw van deze lampen moet je niet veel verachten zijn enkel voor zon opgang en ondergang
1 x GHL simu L 60 cm : rood van deze lamp moet je ook niet veel verachten zijn enkel voor zon opgang en ondergang
Het bestand
Bestand wordt weer natuurlijk weer Tropheus.
Er is een groep besteld en deze wordt geleverd pas geleverd als ik dit doorgeef.
Bestand wordt:
12 x Tropheus Mpinbwe Red cheek : verhouding is 4M / 8V
1 x Mastacembelus plagiostomus : beesje wat het overleefd heeft .
Op een later moment
Nog een gobby soort : Spathodus / eretmodus …