opstarten van nieuw aquarium avontuur

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Remko

opstarten van nieuw aquarium avontuur

Bericht door Remko » 02 apr 2016, 20:00

Vandaag begonnen met de eerste opzet van de achterwand. Ik vind hem erg donker maar met andere kleuren epoxy ga ik hem wat bij kleuren. De naden worden met epoxyplamuur dichtgezet zodra hij in het aquarium is gelijmd.
Afbeelding

Tanganyikart

Re: opstarten van nieuw aquarium avontuur

Bericht door Tanganyikart » 03 apr 2016, 16:57

Hey Remko,

jammer van die twee verticale naden, die zijn heel lastig te camoufleren.
Je had beter met een overlap kunnen werken, zodat de ene module over de andere heenviel.

ABOVO

Bericht door ABOVO » 03 apr 2016, 18:27

Je kunt ook verschillende kleuren acrylaatverf gebruiken. Kun je m kleuren zoals je wilt (dry brush-en geeft vaak heel natuurlijk effect). Als je daarna er een laag epoxy overheen doet kan het niet meer in het water oplossen. Houd er rekening mee dat de verf wel wat donkerder wordt als de epoxy er overheen komt.

Remko

Bericht door Remko » 03 apr 2016, 21:14

Ha art, voor die naden ben ik niet zo bang. Ik maak epoxy op kleur ( gelijk met de achterwand) en maak daar plamuur van zodat alle naden verlijmd worden. De achterwand kan er dan nooit meer als een geheel uit en zal dan gesloopt moeten worden. Na het plamuren krijgt hij nog een epoxy badje op kleur en dan moet er niets meer van te zien zijn.... Het is inderdaad ook een idee om met acrilaat bij te kleuren en dan met blanke epoxy af te werken. Het nadeel dan vind ik dat de achterwand glimt. Nu werk ik de wand met epoxy op kleur af en strooi dit in met zilverzand. Geen bling bling en een stuk sterker. ( ik heb namelijk geen tegellijm gebruikt op de achterwand

L. similis

Bericht door L. similis » 06 apr 2016, 14:26

hallo, ik ben bezig met het opstarten van mijn aquarium , om er nadien Lamprologus similis in te houden.

ik heb eerst mijn water laten testen, omdat wij thuis putwater hebben.

de waardes die ik meekreeg van de winkel:

pH: 6,8

gH: 10

is dit mogelijk om hierin L. similis te houden?? :?: :?:

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 06 apr 2016, 14:54

Remko schreef:Ha art, voor die naden ben ik niet zo bang. Ik maak epoxy op kleur ( gelijk met de achterwand) en maak daar plamuur van zodat alle naden verlijmd worden. De achterwand kan er dan nooit meer als een geheel uit en zal dan gesloopt moeten worden. Na het plamuren krijgt hij nog een epoxy badje op kleur en dan moet er niets meer van te zien zijn.... Het is inderdaad ook een idee om met acrilaat bij te kleuren en dan met blanke epoxy af te werken. Het nadeel dan vind ik dat de achterwand glimt. Nu werk ik de wand met epoxy op kleur af en strooi dit in met zilverzand. Geen bling bling en een stuk sterker. ( ik heb namelijk geen tegellijm gebruikt op de achterwand
De blanke epoxy kan je ook instrooien hoor ;) Veranderd de kleur wel een beetje.

@L. similis hierboven: voor het overzicht is het misschien makkelijker als je een eigen topic aanmaakt ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

ABOVO

Bericht door ABOVO » 07 apr 2016, 15:43

Waneer je de achterwand onder water zet zie je nauwelijks nog iets van het glimmen van de epoxy. Ik zie dat in mijn bak alleen met de delen die heel dichtbij de de voorruit komen en dan alleen bij van buiten invallend licht.

Remko

Bericht door Remko » 07 apr 2016, 20:50

In mijn vorige bak viel het glimmende nogal op dus vandaar dat ik hem nu instrooi. Ik heb nog allerlij kleuren grijze epoxy staan dus ben lekker aan het kliederen op de achterwand.

Plaats reactie