Projectje aquarium 2.40x30x30

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
ariee

Re: Projectje aquarium 2.40x30x30

Bericht door ariee » 08 feb 2016, 08:07

mooi hoor! :wink:

Jochen

Bericht door Jochen » 01 mar 2016, 22:36

Hier ben ik terug. Ondertussen zijn er enkele veranderingen gebeurt.
Het visbestand is ietwat aangepast. Heb de Fucifer omgeruild tegen 2 Cylindricussen. De reden daarvoor was dat ik haar bijna nooit zag. Enkel als ik voederde. 2 seconden dus. En met het feit dat de Cylindricus mijn eerste keuze was bij het opzetten van dit aquarium nam ik in een vlaag deze beslissing. Was met een klein hartje dat ik de Fucifer omwisselde. Is nochthans een prachtige vis. Maar zag ze praktisch nooit. De Cylindricus, man of vrouw ?, die er al in zat toonde zich af en toe.
De zaak waar ik de 2 nieuwelingen haalde kon ook niet zeggen welk het geslacht was van beide... Dus op goed geluk heb ik ze er bijgeplaatst. En het verliep niet zo goed zoals ik in gedachten had.
Even afgewacht maar de dag erna ietwat aan de inrichting veranderd en... Rust. Af en toe wel s een hap hier en daar maar al bij al gaat het goed. 2 Cylindricussen zitten elk aan een kant van de bak. 1'tje hangt er tss. Kdenk niet dat hij zijn plaatsje vindt. Nochthans heb ik helemaal achteraan, achter de grote rots een soort grot gemaakt maar hijof zij heeft hem nog niet gevonden. Ofwel dat de Beuscherie er zijn intrek heeft in genomen. Ja die zit er ook nog bij. Is een overlevende uit de andere bak toen er nog geen Tropheussen in zaten. Hij staat zijn mannetje...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

https://vid.me/e/HG1q

De xeno's, daar heb ik 3 koppels van... Denk ik...
Laatst gewijzigd door Jochen op 13 mar 2016, 12:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Jochen

Bericht door Jochen » 02 mar 2016, 00:03

Zie net dat mijn topic eigenlijk in het verkeerde onderwerp staat...

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 02 mar 2016, 08:43

Mooi ingericht!
Klopt het dat er heel veel stroming staat, of is dat alleen maar in dat stukje links waar aan het einde van het filmpje de cylindricussen zitten?
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Jochen

Bericht door Jochen » 02 mar 2016, 10:38

Mooneater schreef:Mooi ingericht!
Klopt het dat er heel veel stroming staat, of is dat alleen maar in dat stukje links waar aan het einde van het filmpje de cylindricussen zitten?
Eigenlijk valt de stroming nog mee hoor...
Links en in het midden zit er een spraybar van de filter. Links en in het midden een stromingspomp 1200l/h en 800l/h. Helemaal rechts bovenaan achter de grote rots een klein pompje en dan helemaal rechts bovenaan aan de voorkant een stromingspomp van 800 l/h.
In t begin toen ik enkel met de spraybars probeerde kreeg ik de bak niet helder. Vanaf de voorkant zag het er goed uit maar als je dan keek langs de zijkant was het water nog zeer troebel. Heb dus stromingspompen beginnen bijplaatsen. Stromingspomp per stromingspomp tot dat het water kraakhelder werd.

Jochen

Bericht door Jochen » 02 mar 2016, 13:12

nijlpaard schreef:Wat vind je van de Aulonocranus dewindti, Jochen?

Zou dat misschien wat zijn? :roll:
Dit was idd ook een mooie...

Jochen

Bericht door Jochen » 07 mar 2016, 16:47

Update...
Heb dus die ene Cylindricus die zijn plaats niet vond er moeten uitvissen. Hij kreeg voortdurend mot.
Het zijn dus allemaal vrouwtjes of mannetjes...
Laatst gewijzigd door Jochen op 13 mar 2016, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jochen

Bericht door Jochen » 12 mar 2016, 20:43

En het is prijs...
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jochen op 13 mar 2016, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Jochen

Bericht door Jochen » 12 mar 2016, 21:04

Het koppel die aan de andere kant van de bak zit...
Afbeelding

Afbeelding

Jochen

Bericht door Jochen » 13 mei 2016, 00:01

https://vid.me/7N8b

https://vid.me/xuo0

Ondertussen heb ik er een Cylindricus uit moeten vangen. In het begin zaten ze allebei elk in een hoek van de bak. Dit ging goed. Toen ik een tijdje geleden zag dat ze van plaats waren gewisseld. Vond ik al raar. Mss was het dan toch vrouw/man. De dagen erna zat de kleinste ongeveer in het midden van de bak te hangen. Maar zwom niet door. Ook mede de Beuscherie die het midden van de bak als zijn territorium aanziet. Dus ik dacht: 'ze wil naar het mannetje maar kan niet'. Tot ik eergisteren zag dat de grootste van de 2 door heel de bak ging. Hij zat de ander achterna. (Het is een hij want krijgt al een lichte bult op zijn kop) Op een zeker ogenblik zag ik de ander in de linkerbovenhoek hangen. Dan weet je genoeg eh. Dit komt niet goed. En heb dus besloten hem eruit te vissen en ook in de quarantaine-bak onder te brengen.

Ik ben op zoek naar een beter onderkomen. Vind ik er geen dan neem ik ze mee naar de aquariumzaak in de hoop dat ze goed terecht komen.

Ik ben ook (alweer een dag ondertss) bezig met het proberen vangen van de 2 jongen Beusheries die ik nog in mijn Tropheus-bak zitten heb.
Nu zitten er al 2 Beusheries in deze bak hier zoals je weet. En mannetje en een jong. Kan ik deze er ook in onderbrengen en wie weet zit er een vrouwtje tss voor mijn mannetje. Wie weet...

Plaats reactie