Nieuw aquarium

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
David

Nieuw aquarium

Bericht door David » 31 mei 2015, 15:44

Omdat ik voor mijn vissen toch graag een grotere bak wil heb ik mijn aquarium verkocht. Ben nu op zoek naar wat nieuws van ongeveer 200x60x60. Ik zoek een compleet aquarium met meubel en lichtkap in het wit, moet er strak en modern uitzien. Ik heb onderstaande bak op het oog van Friedeberg ATD alleen staan zij momenteel niet zo goed bekend qua levertijd en communicatie.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik weet al van onderstaande bouwers.
Diamant aquarian Havixbeck
Friedeberg ATD Selm
Van Wolferen
Aqualife
Diamond
Aquatlantis Fusion
Akvastabil Move

De laatste vier in deze rij zitten eigenlijk boven mijn budget. Ik zie ook goeie dingen bij Van Wolferen dus ga daar sowieso even informeren.

Iemand nog ervaringen of tips?

diplocyclos

Re: Nieuw aquarium

Bericht door diplocyclos » 31 mei 2015, 17:23

JCB biedt in de rubriek aangeboden een 200x60x60 bak aan, ombouw is volgens mij in het zwart maar is misschien wel wit te maken. Misschien dat dit iets voor je is. Het zal in ieder geval veel goedkoper zijn als een nieuwe bak.
250-85-70
Cyphotilapia sp.North Kabogo

Faber

Bericht door Faber » 31 mei 2015, 19:04

Leuk een nieuwe bak.

Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een aquatlantis fusion (welliswaar de 1,5m), omdat deze bak een goedkopere optie is en ik vond deze strakker afgewerkt als de Akvastabil.
Van Wolferen had ook een mooi strak aquarium, precies wat jou (en mij) aanspreekt, maar daar betaal je ook veel meer voor. Wat een goedkopere optie kan zijn, is een volglasaquarium bestellen en zelf iets van een meubel maken.

David

Bericht door David » 02 jun 2015, 21:01

Dank voor de reacties. Ik wil graag voor een volledig nieuw aquarium gaan. Zoals het nu lijkt ga ik een bak bestellen van Diamant Aquarien uit Duitsland.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Mooie bakken. Is qua prijs goed te doen en staat goed bekend middels reviews op fora van Duitse liefhebbers. Van Wolferen heeft vergelijkbare bakken maar die hebben wel een andere prijs.

Plaats reactie