nieuwe tanganyika bak

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
mark526

nieuwe tanganyika bak

Bericht door mark526 » 09 mar 2015, 09:40

Na het jarenlang houden van Zuid-Amerika vissen in een bak van 145x50x50 (op maat gemaakt) nu begonnen met het opstarten van van een klein tanganyika aquarium. Mijn grotere bak (145x50x50) is nog steeds aanwezig, die zal ik later naar alle waarschijnlijkheid gaan gebruiken om mijn mijn tanganyika hobby verder uit te breiden. Het bestand zal dan ook overgaan naar deze grotere bak. Op dit moment is de bak zo'n 9 dagen aan het indraaien. Na drie weken zullen de eerste vissen geplaatst worden. Opbouwende kritiek wordt zeker gewaardeerd. De techniek moet nog beter worden weggewerkt maar daar wordt aangewerkt.

Het visbestand wat er naar alle waarschijnlijkheid in gaat is:
- 5 lamprologus multifasciatus
- julidochromis transcriptus 1m/1v
- 1 solidaire calvus

Afmetingen aquarium: 80x40x40
techniek:
Buitenfilter: tetratec ex: 600 (600 L per uur)
Binnenfilter: 200 L per uur.
beluchtingspomp
Verlichting: 1 kleine led strip aan de zijkant van het aquarium -> op deze manier probeer ik invallend zonlicht na de bootsen.

Afbeelding

Mooneater
Contacteer:

Re: nieuwe tanganyika bak

Bericht door Mooneater » 09 mar 2015, 18:25

Interessante setup met je verlichting!

Ik zou wel nog even nadenken over je bestand - ik zou de calvus laten zitten, deze worden echt te groot voor een 80 cm bak, en met nog een territorium erbij is 80cm simpelweg te krap.

Een bewezen koppel julidochromis transcriptus (niet gombe) + een groep multifasciatus kan net vind ik (heb het zelf ook een tijdje thuis gehad).
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

mark526

Re: nieuwe tanganyika bak

Bericht door mark526 » 09 mar 2015, 19:01

Ja zat ik zelf ook over te twijfelen. Echter, mijns inziens is het voor tijdelijk nog wel te doen. Aangezien ze daarna overgezet worden op mijn 145x50x50 bak waar genoeg ruimte is voor deze vissen. Op verschillende fora heb ik ook succes verhalen gehoord met dit bestand en dan een solidaire calvus erbij. Ik weet dat het misschien niet de ideale situatie is maar ik zal ze daarna snel overzetten op mijn grotere bak.

Plaats reactie