Wietske's 160x55x60

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Wietske

Wietske's 160x55x60

Bericht door Wietske » 16 feb 2015, 20:04

Na al een aantal berichten in het onderdeel voor de samenstelling van een visbestand, kan ik nu dan ook eindelijk mijn eigen fotohoekje in gaan richten hier op het forum.
Na weken/maanden van marktplaats afstruinen, meten en nog eens meten hoe groot het echt mocht worden, teleurstellingen en wijze lessen was het afgelopen zaterdag dan toch echt zo ver, ik kon mijn bak gaan ophalen!

Zo stond hij er bij de vorige eigenaar bij:
Afbeelding

Na thuiskomst eerst maar eens die oude achterwand er uit, de bak omgedraaid (weg met die krassen! :) ) en een grote schoonmaak. Toen het spannende deel, voor het eerst vullen, zou hij de lange reis goed door zijn gekomen?

Net op z'n plek, nog met de oude achterwand
Afbeelding

Leeg, schoon en voor het eerst helemaal vullen, de kat vind het zelfs zonder vis al geweldig interessant!
Afbeelding

Toen kon, nadat ook eindelijk de nieuwe achterwand binnen was, het leuke werk beginnen: inrichten!
Afbeelding

En dit is zoals de bak er nu bij staat:
Afbeelding

De verlichting draait nu nog op het programma zoals dat bij de vorige eigenaar was ingesteld. Naar mijn smaak te veel en te fel, dus daar ga ik de komende weken eens rustig de tijd voor nemen. Verder draaien er twee externe filters op de bak die de komende weken de tijd krijgen om rustig op te starten.

Het maken van een inrichting die natuurlijk oogt maar ook tegemoet komt aan de toekomstige bewoners vond ik als beginneling nog best lastig. Voor nu ben ik tevreden met het resultaat, al zal het voor menigeen te gestapeld zijn. De stapel aan de rechterkant is voornamelijk ingericht met verticale stenen, dit omdat ik graag een groep P. Nigripinnis zou willen plaatsen.
Als eerste zullen er straks 10 nog jonge S. Lucipinnis geplaatst worden.
Daarnaast dus zeer waarschijnlijk een groep P. Nigripinnis.
En ik ben toch stiekem erg weg van de L. Callipterus, zou dit samen gaan met bovenstaande? Eventueel nog met een koppel calvus/compressiseps?

Oh ja, misschien nog goed om even te melden, gisteren de eerste watertest gedaan:
Ph 8
Gh 14
KH 8
No2 0
No3 5
Lijken mij prima uitgangswaardes voor nakweek Tanganyika?

Mooneater
Contacteer:

Re: Wietske's 160x55x60

Bericht door Mooneater » 16 feb 2015, 20:35

Ik zou 1 van de stenenstapels schuin naar voren tot aan de voorruit laten lopen, dat geeft heel veel diepte. Je zou bijvoorbeeld die grote "zwevende" steen van de stapel links, wat naarvoren kunnen halen (de slakkenhuizen dan naar links).

Om het helemaal af te maken kun je wat kleine stenen gebruiken, die je loslaat bovenaan de stenenstapel en vanzelf hun plekje laat vinden (truukje van Art). Dat geeft vaak een heel natuurlijk effect. Wel opletten met de voorruit!

Succes!
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

David

Re: Wietske's 160x55x60

Bericht door David » 17 feb 2015, 21:22

Mooie bak en leuke afmeting. Klinkt ook als een prima visbestand.

Plaats reactie