Filmpje nieuwe inrichting

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
behabe

Filmpje nieuwe inrichting

Bericht door behabe » 05 feb 2015, 23:42

Link naar het filmpje:

Na een slakkenplaag, de bak maar eens goed schoongemaakt en opnieuw ingericht.

Aquarium maat 180x60x50

De samenstelling van mijn vissen:
1 Mastacembelus Tanganica M/V? (2 Verkocht)
3 Petrochomis Orthognathus Sp Tricolor 1M/3V
6 Eretmodus .....3M/3V
15 Wildvang Tropheus Kasakalawe 3M/12V
Laatst gewijzigd door behabe op 07 feb 2015, 17:27, 6 keer totaal gewijzigd.

Mooneater
Contacteer:

Re: Fimpje nieuwe inrichting

Bericht door Mooneater » 06 feb 2015, 15:44

behabe schreef:Link naar het filmpje:

Na een slakkenplaag, de bak maar eens goed schoongemaakt en opnieuw ingericht.

De samenstelling van mijn vissen:

3 Mastacembelus Tanganica M/V?
3 Petrochomis Orthognathus Sp Tricolor 1M/3V
6 Eretmodus .....3M/3V
15 Wildvang Tropheus Kasakalawe 3M/12V

:)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

David

Bericht door David » 07 feb 2015, 07:29

Mooi formaat bak en mooie vissen. Hoe lang heb je de tropheus al? Al jongen bij gehad.

Slakken kunnen inderdaad een plaag zijn maar ik heb een Tetro zwemmen en de slakken die ik had zijn allemaal verdwenen.

behabe

Bericht door behabe » 07 feb 2015, 15:11

David schreef:Mooi formaat bak en mooie vissen. Hoe lang heb je de tropheus al? Al jongen bij gehad.

Slakken kunnen inderdaad een plaag zijn maar ik heb een Tetro zwemmen en de slakken die ik had zijn allemaal verdwenen.
Hallo David,

Ik heb van de Eretmodus 2 koppels de andere 2 hebben een haat liefde verhouding en ook al jongen gehad. Van de Tropheus heb ik wel jongen gezien, en er zwemmen op dit moment een aantal vrouwen met eitjes rond. Op het fimpje zie je er bijv 1 die voor de ruit op de bodem zit en ook 1links in de hoek. De rest van de vrouwen met eieren zit verstopt o.a tussen de Vallisneria. Maar die slangetjes die er in zitten lusten ook wel een klein visje. Ik denk dat ik er daarvan 2 weg doe. Gr

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 07 feb 2015, 17:49

[quote="behabe]Hallo David,Ik heb van de Eretmodus 2 koppels de andere 2 hebben een haat liefde verhouding en ook al jongen gehad. Van de Tropheus heb ik wel jongen gezien, en er zwemmen op dit moment een aantal vrouwen met eitjes rond. Op het fimpje zie je er bijv 1 die voor de ruit op de bodem zit en ook 1links in de hoek. De rest van de vrouwen met eieren zit verstopt o.a tussen de Vallisneria. Maar die slangetjes die er in zitten lusten ook wel een klein visje. Ik denk dat ik er daarvan 2 weg doe. Gr[/quote]

Die tanganicae gaan echt geen Tropheus jongen pakken, zijn die Tropheus veel te slim en te groot voor

behabe

Bericht door behabe » 08 feb 2015, 12:19

sieb amoraal schreef:[quote="behabe]Hallo David,Ik heb van de Eretmodus 2 koppels de andere 2 hebben een haat liefde verhouding en ook al jongen gehad. Van de Tropheus heb ik wel jongen gezien, en er zwemmen op dit moment een aantal vrouwen met eitjes rond. Op het fimpje zie je er bijv 1 die voor de ruit op de bodem zit en ook 1links in de hoek. De rest van de vrouwen met eieren zit verstopt o.a tussen de Vallisneria. Maar die slangetjes die er in zitten lusten ook wel een klein visje. Ik denk dat ik er daarvan 2 weg doe. Gr
Die tanganicae gaan echt geen Tropheus jongen pakken, zijn die Tropheus veel te slim en te groot voor[/quote][/quote]

De Tropheus heb ik nu een goeie 2 maanden in mijn bezit. Voor dat ik de bak leeg heb gehaald had ik voor zover ik waar genomen had een stuk of 4 + jongen rond zwemmen. Toen de bak leeg was zag ik er geen meer! Ik gaf de tanganicae stukjes van diepvries garnalen. Deze stukjes garnaal die ik ze te eten gaf waren groter dan een klein tropheusje, en het was hap slik weg. Dus ik heb wel het idee dat ze best wel een klein tropheusje lusten/ op eten als ze de kans krijgen.

Plaats reactie