Slavi's aqua 200x80x70

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
de ware

Re: Slavi's aqua 200x80x70

Bericht door de ware » 11 mar 2017, 08:51

sieb amoraal schreef:
David schreef:Gaaf dat de Goldheads het zo goed doen bij je, ben benieuwd of er een jong overblijft. Ze zijn minder snel en behendig als de Leleupi jonkies.
Ze zijn helaas een stuk dommer. :roll:
LOL de domme blondjes van de visbak :lol:

Dooszz

Bericht door Dooszz » 12 mar 2017, 14:28

Ik lees al een lange tijd mee met dit topic als niet forum lid. en kon het toch niet laten om is te reageren!
Wat heb je een geweldige bak staan met schitterende vissen. In Mei komt mijn 2 meter bak en moet zeggen dat jou bak daar de inspiratie voor is! Kwa uitstraling maar ook grotendeels het vissenbestand!

mijn grootste twijfel is of ik mijn multi's mee verhuis naar een bak waar ik jonge Gibberosa's in wil houden.
als jij kijkt naar je ervaring met de Similis wat zou dan jou mening hier over zijn?

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 13 mar 2017, 14:23

Dankje voor het compliment!
Kijkend naar mijn eigen ervaring dan zou ik in een 2-meter bak geen similis meer houden bij Gibberosa's. Een kolonie similis neemt een te groot deel van de bak in. In een bak vanaf 2.5 meter zou ik dit wel weer durven proberen.
Gibberosa's in een 2-meter bak gaat goed maar je moet er dan vissen bij houden die tussen ze door kunnen zwemmen zonder dat ze elkaar dwars zitten. Bijvoorbeeld Altolamprologus soorten. Leleupi gaat bij mij ook goed maar die claimen wel een territorium zodra ze een nest hebben.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Dooszz

Bericht door Dooszz » 13 mar 2017, 15:44

Dankjewel voor je antwoord! De multi's gaan hem dan inderdaad niet worden!
Mijn droomvis is altijd de kendalli geweest. En die komt er ook zeker in. Heb jij nog een goed adres voor een mooie groep jonge gibberosa's? Zag dat jij ze van mensen van dit forum had.

En blijft vooral die schitterende foto's uploaden!

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 13 mar 2017, 22:20

Met de kendalli heb ik weinig ervaring maar ik vind het een geweldige vis. Mijne had ik om de leleupi's wat in stand te houden maar hij werd helaas al snel zelf opgegeten :roll:
Bij Verduijn zat een koppel in de Frontosa bak. Best flinke vissen maar ook daar hebben ze de vrouw opgegeten. Het blijft een risico met lange smalle vissen. De solo man die nu nog over is doet het wel goed. Prachtige vis!

Ik heb mijn Gibberosa's inderdaad van Martin van dit forum. Als je Blue Zaire's zoekt dan kan ik hem zeker aanraden. Zijn kweekgroep brengt hele mooie exemplaren voort. Wanneer hij weer jongen verwacht zou je even aan hem moeten vragen.
Verder blijf ik Verduijn een fijne zaak vinden. Wellicht niet de goedkoopste winkel maar ze hebben altijd veel Tanganyika zitten van goede kwaliteit. Ze hadden laatst behoorlijk wat jongen van hun Moba's maar die zijn inmiddels allemaal weg. Die jongen zagen er ook goed uit. De wildvang groep zit er nog wel dus wellicht dat er nog meer gekweekt wordt. Je zou het altijd aan Catharina kunnen vragen. Wellicht wil ze een paar nestjes proberen te kweken voor je.

Vwb die foto's, ik schiet de laatste tijd behoorlijk wat af dus dat komt wel goed. Moet soms alleen even de tijd vinden om ze door te lopen en de goede eruit te vissen. Hier wat foto's van de laatste tijd;

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

De aal doet het ook nog steeds;
Verkleinde Afbeelding

De leleupi man, de vrouw is helaas overleden aan een gezwel op haar keel :cry:
Verkleinde Afbeelding

Synodontis Polli White Zambia vrouw
Verkleinde Afbeelding

Een andere vrouw
Verkleinde Afbeelding

En een man (helaas niet zo scherp, die beesten bewegen teveel :mrgreen: )
Verkleinde Afbeelding
Gr,
Björn

Mijn bakken:
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Dooszz

Bericht door Dooszz » 15 mar 2017, 21:28

ik denk ook aan een solo man. heb weinig zin om te gaan koppelen en dan weer uit te vangen! dank voor je info ik ga Martin is een berichtje sturen, als ik hem kan vinden. en zal is langs gaan in Oud verlaat misschien hebben ze nog wel jongen.

zonde van je Leleupi hoeveel heb je er nu nog?

fotoos zijn weer geweldig :D :D

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 18 mar 2017, 00:14

Ik weet niet of je hem al gevonden hebt maar dit is de Martin die je nodig hebt;
memberlist.php?mode=viewprofile&u=31

Van de leleupi's heb ik nog de volwassen man en tig jongen. Geen idee hoeveel maar sowieso tig teveel. Die beginnen nu ook een redelijk formaat te krijgen. Ik wil ze er graag uit hebben maar vangen lukt niet en ik wil niet de hele bak op zijn kop zetten. Dat vind ik tot nu toe ook het enige nadeel van deze vissen, dat ze kweken is leuk maar de jongen zijn te slim. :lol:

Voor de liefhebbers van de A. Compressiceps hieronder nog wat foto's.
Er was vandaag wat stoerdoenerij van 3 Gold Head jongen. Ze probeerden elkaar continue te imponeren. Ik was bezig om dit gedrag vast te leggen toen plotseling de grote man zich even ging bemoeien met de vechtersbazen. Ik zie hem niet vaak zo prominent voor de ruit, zeker niet nu hij een nest (ja ze zijn nog steeds bezig) heeft met een van de F1's, dus ik kon ook gelijk een paar mooie platen van hem schieten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding
Gr,
Björn

Mijn bakken:

de ware

Bericht door de ware » 18 mar 2017, 09:33

Prachtige foto's weeral...
Ik krijg die van mij lang niet zo scherp en mooi belicht.
Mogelijk ben ik toe aan een nieuwe camera.

Kan je van één van jouw foto's eens de exif gegevens posten?

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 18 mar 2017, 10:43

Dankje!
Enige tijd geleden hebben we (mijn vrouw en ik) heel bewust gezocht naar een camera die in vrijwel alle omstandigheden goed zou presteren. We zijn zelf geen echte freaks dus we wilden graag een camera die het ons zo makkelijk mogelijk zou maken. Mooie foto's maken van onze kinderen was/is het belangrijkste. Maar dat doe je vaak in goed verlichte omstandigheden en dan presteert iedere camera wel aardig.
De grootste problemen krijg je wanneer je bewegende beelden fotografeert in donkere omstandigheden. Oftewel, het aquarium. Daarom hebben we gezocht naar een camera-lens combinatie die met name in donkere omstandigheden goed presteert. Met goed presteren bedoel ik dat je de camera kan pakken en vrijwel direct een goede foto kan maken. Zonder eerst een hele opstelling te moeten maken met externe flitsers etc. om aan voldoende licht te komen.
Ook wilde ik af en toe een goede video kunnen maken van de bak.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Canon EOS 80D met EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM lens. Geen goedkope camera maar tot nu toe bevalt hij heel goed. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's die ik eruit krijg zonder dat ik daarvoor diverse cursussen heb moeten volgen of de halve huiskamer moet verbouwen.

Dit zijn de gegevens bij de foto die eronder staat;

Datum 2017:03:17 19:22:33
Bestandsnaam IMG_6609.JPG
Afmetingen 1920 x 1280
Bestandsgrootte 428K
Camera Canon EOS 80D
Focuslengte 135 mm
Sluitertijd 1/21 s
Diafragma ƒ6
ISO 6400
Merk Canon
Belichtingscompensatie -1 EV

Verkleinde Afbeelding
Gr,
Björn

Mijn bakken:

David

Bericht door David » 19 mar 2017, 19:57

Wat is die Alto ontzettend geel zeg. De naam Yellowhead is bijna niet op z'n plaats. :wink:

Dooszz

Bericht door Dooszz » 19 mar 2017, 21:51

ik heb martin al bericht! mooi hoe die zo trots over zijn kweek verteld! helaas heeft hij een wachtlijst... Maar hij houd me op de hoogte van de kweek dus ben heel benieuwd!

NielsO

Bericht door NielsO » 19 mar 2017, 21:58

Prachtige compressiceps man! Ik ben benieuwd hoe die van mij gaan uitgroeien, alhoewel het wel een andere variant is hoop ik ook op veel geel :mrgreen:

Slavi
Contacteer:

Bericht door Slavi » 30 apr 2017, 22:21

Kleine update zonder foto's.
De bak draait lekker. De Gibberosa Alpha man heeft het druk want er zitten continue vrouwtjes met legbuis. Heb al een paar keer een paring gespot maar na enkele dagen zijn de eitjes weer verdwenen. Je merkt ook dat er meer stress is in de bak wanneer er vrouwtjes met legbuis rondzwemmen. De Alpha man drukt dan ook meer zijn stempel omdat hij uiteraard degene wil zijn die paart.
Alle andere vissen doen het ook goed.

Verder wat minder goed nieuws voor deze bak maar goed nieuws voor de vissen. We hebben weer een huis gekocht.
Halverwege oktober krijgen we de sleutel en na een klein beetje klussen zullen we wederom gaan verhuizen. Dat betekent het einde van deze bak die dan plaats zal maken voor een bak van rond de 2.000 liter. De exacte maat ben ik nog niet over uit. Ik hou van diepe bakken maar het moet natuurlijk wel goed passen allemaal. Ik twijfel een beetje tussen 300x100x75 en 250x125x75 (waterhoogte 65 bij beide).
De nieuwe bak komt hoogstwaarschijnlijk op de tweede verdieping van ons huis in plaats van in de woonkamer. Ik ben momenteel aan het uitvogelen of de draagkracht van de vloer groot genoeg is om deze belasting te kunnen trekken. Het is een betonnen breedplaatvloer en het huis is uit 1995. Op HetNCF zitten talloze leden met dit soort grote bakken maar vreemd genoeg heeft bijna niemand een constructeur ingeschakeld om te laten berekenen of de vloer het extreme gewicht wel kon houden. Ze zijn geen van allen nog door de vloer gezakt dus waarschijnlijk komt het wel goed. :roll:

De vraag die ik mezelf ook stel is of de Gibberosa's meer waarde zullen hechten aan 50cm extra lengte of dat 25cm extra diepte juist beter zou zijn. Iemand een idee hierbij?
Gr,
Björn

Mijn bakken:

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 01 mei 2017, 07:57

Wow, dat word een flinke operatie!

Ik zou ook kijken of je in je nieuwe huis een water afvoer en water aanvoer kan regelen naast je bak, dan word verversen een fluitje van een cent :)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

nijlpaard

Bericht door nijlpaard » 01 mei 2017, 21:52

Mooie plannen :D

Maar, waarom niet in de woonkamer?
Daar kijk je er toch veel meer naar :wink:
2.70 x 0.85 x 0.60m

Plaats reactie