Melchior Schenk zijn 340x60x60 (pag.12; foto update)

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Mooneater
Contacteer:

Re: Melchior Schenk zijn 340x60x60 (pag.12; foto update)

Bericht door Mooneater » 24 jul 2020, 07:58

Ahh, dat is erg spijtig. Hij heeft er toch een flinke tijd gestaan, een jaar of 7-8?

Volgens mij kan ik mij nog herinneren dat de vorige bak er stond, en dat is helemaal lang geleden :lol:

Soms vragen de omstandigheden om een grote aanpassing. Dat is vooral even schakelen, maar je zal zien dat het makkelijker gaat dan je had gedacht. En eer je weer wat ruimte / mogelijkheden hebt, staat er zo weer een mooie bak ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 24 jul 2020, 16:24

haha, klopt Thijs. Deze bak staat er nu 8 jaar!
Het hele proces is wel taai hoor...buiten het feit dat het niet goed voelt om ze weg te doen is het ook niet makkelijk om een goed nieuw onderkomen te vinden. Heb al behoorlijk wat mensen afgewezen. Te kleine bakken (onder de 250 cm. wordt het niets), men wilde de vissen mengen met ZA, onbeschoft volk... etc.

Hoop een mooi tehuis voor ze te vinden.

Wat wel grappig is, is dat nu hij waarschijnlijk weg gaat er ook wel weer mooie herinneringen boven komen! We hebben toch een paar mooie roadtrips gemaakt met dit forum :lol:
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 24 jul 2020, 21:21

Melchior Schenk schreef:
24 jul 2020, 16:24
haha, klopt Thijs. Deze bak staat er nu 8 jaar!
Het hele proces is wel taai hoor...buiten het feit dat het niet goed voelt om ze weg te doen is het ook niet makkelijk om een goed nieuw onderkomen te vinden. Heb al behoorlijk wat mensen afgewezen. Te kleine bakken (onder de 250 cm. wordt het niets), men wilde de vissen mengen met ZA, onbeschoft volk... etc.

Hoop een mooi tehuis voor ze te vinden.
Dat is inderdaad erg lastig, dat heeft mij ook veel tijd gekost. De bak zelf was dan wel weer zo gepiept (maar ik had een wat normalere maat ;) )
Melchior Schenk schreef: Wat wel grappig is, is dat nu hij waarschijnlijk weg gaat er ook wel weer mooie herinneringen boven komen! We hebben toch een paar mooie roadtrips gemaakt met dit forum :lol:
Pooaahh! Dat waren supermooie road tripjes! Heerlijk!
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Jef

Bericht door Jef » 27 jul 2020, 12:32

Jammer dat je afscheid moet nemen van zo'n prachtbak met prachtige vissen en spijtig dat je even een tijdelijke stop moet inlassen. Hopelijk zijn de omstandigheden niet te ernstig, succes/sterkte dan iig.

Gelukkig zorg je er goed voor dat ze een goed onderkomen krijgen.
2020: Bak: 100*50*50:
In opbouw

t/m 2013: Bak 150*50*60:
Tropheus moorii ilangi F1 (wss 6:15:6), Petrochromis trewavasae PB (1:2)

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 02 okt 2020, 13:37

ok... update en.... plottwist.

Het lekken is opgehouden... :roll:

Weet niet wat het was.. en helemaal goed zitten zal het niet, maar het laat ons wel nadenken over het al dan wel niet houden/ voortzetten van de hobby.
v.h. Spacecrap

Jordy

Bericht door Jordy » 02 okt 2020, 15:20

Wat gek zeg!
Dat is altijd wek schrikken inderdaad, gaf mij stiekem ook wel stress hoor, zelfs nachtmerries :roll:

Ik had mijn lekkage opgelost door een strip Tec7 kit langs het lekkende gedeelte te doen.
Had het met een plexiglas plaatje wel even afgeschermd van de Syno's, want het zijn net kinderen.

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 02 okt 2020, 17:21

Ja, je wilt gewoon geen 1000 liter in je woonkamer :roll:

Toevallig heb ik ook een setje onderwaterkit besteld en ga die van het weekend maar eens leegspuiten in die hoek die lekt. Beter meeverlegen dan onverlegen (goede tip van die syno's... die beesten vreten alles natuurlijk :mrgreen: )
v.h. Spacecrap

Plaats reactie