Nieuwe MAF Aquarium in de maak 360 x 115 x 90 cm

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
tretofan

Re: Nieuwe MAF Aquarium in de maak 360 x 115 x 90 cm

Bericht door tretofan » 30 dec 2011, 13:42

Mooi bestand zeg! Afbeelding

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 02 jan 2012, 21:08

Vandaag de nieuwe Schego titanium 600 Watt verwarmingen binnen gekregen, top spul, maar........... fabrikanten zullen het wellicht NOOIT leren........... aan het verwarmingselement zit slechts 150 cm snoer :-( dus kon de zaak eerst met 150 cm worden verlengd, alvorens te worden doorgevoerd, wat een drama, voor zulke dure spullen :-( maar goed, ook dat zit er nu in, begrijpen ze dan niet dat de meeste bakken 60-70 cm hoog staan en ook 50-60 cm hoog zijn ?!? Lekker over nagedacht zou ik zeggen........... (maar niet heus)

De bovenranden van de achterwand waar wellicht de vissen vanuit het water nog zouden kunnen inspringen gedicht met blauw filter foam, zodat, dat risico ook uitgesloten is, kunnen we morgen beginnen met de resterende doorvoeren te dichten, zodat er geen vissen achter de achterwand kunnen komen en dan maar weer op kleur brengen met gekleurde tegellijm zoals dat bij de rest van de de roofmate is gedaan.

Hierna wordt de led verlichting zorgvuldig opgehangen, op een manier dat deze zowel van L naar R als van V naar A kan worden bewogen, dit om later de verdeling van het licht te perfectioneren en als de bak een keer leeg moet, alles naar voor of achter te kunnen schuiven, zodat ik er nog in kan staan ...........

Dan de modules en river stones netjes in de bak plaatsen, ook overhangende modules die "op z'n kop" tegen de trekstrips worden gezet/gelijmd om meer diepte werking in de bak te verkrijgen (de grote modules en rover stones worden in tweeen gedeeld, lekker economisch want dan het je er twee voor de prijs van een) waarna de open stukken zullen worden bedekt met vijver folie tegen eventueel beschadigen van de bodem. Waarna alles zal worden "geperfectioneerd" met echte kleine keien, zodat het een mooi geheel gaat vormen.

Dan opvullen met gewassen zand, en.............

Dan maar vullen met water :-)
Success is the ability to go from one failure to another, with no loss of enthusiasm!

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 02 jan 2012, 22:40

Modules na het verzagen met Epoxy behandelen...de topcoating is immers beschadigd/verwijderd ...de modules kunnen anders water opnemen en dan gaat de hele module na verloop van tijd verkankeren/verrotten...
300x220x95
No lift...like an airlift.

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 02 jan 2012, 22:46

Als het goed is hoeft dat bij deze modules niet, deze zijn niet van schuim maar van polyester ;-)
Success is the ability to go from one failure to another, with no loss of enthusiasm!

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 02 jan 2012, 23:05

Net daarom !
de modules zijn gemaakt van lagen Polyester met matten...en ingesloten door een eindlaag/coating...Epoxy of een andere 2-componenten hars.
Deze Polyester-matten zijn nu niet meer beschermd en zullen dus beetje bij beetje, water gaan opnemen en daarbij ook nog deeltjes/stofjes afgeven... :?

Ik heb deze info van iemand die zulke modules maakt...het is geen fantasietje...
Voor meer info PB.
300x220x95

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 02 jan 2012, 23:12

Je hebt gelijk, ik heb het net voor de zekerheid gecheckt! Tot nu toe heb ik de gezaagde delen, oa van de achterwand dik in de siliconenkit gezet en zijn daarmee geseald en dus beschermd tegen opname van water :-) wel goed dat je het nog even noemt, ik zal er met de modules die ik zaag ook rekening mee houden !!!!!!! Toch goed zo'n forum ;-))

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 02 jan 2012, 23:14

:wink:
300x220x95

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 02 jan 2012, 23:18

Dank je Stijn....... ;-)

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 03 jan 2012, 23:34

Hans,
wat ik me afvroeg is het volgende... zijn bij jou de droogkamers helemaal open aan de bodemzijde of zit er enkel een grote PVC pijp doorheen middels een doorvoer?
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

jinx

Bericht door jinx » 04 jan 2012, 09:55

Mooi project ja en dan zwemmen er zo vissen in en wat ga jij dan met al je vrije tijd doen Hans :mrgreen:
It’s nice to be important, but it’s more important to be nice!

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 04 jan 2012, 10:21

Melchior Schenk schreef:Hans,
wat ik me afvroeg is het volgende... zijn bij jou de droogkamers helemaal open aan de bodemzijde of zit er enkel een grote PVC pijp doorheen middels een doorvoer?
Nee, zijn niet helemaal open, daar zit een 60 mm PVC pijp met knelkopenling door de bodem!

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 04 jan 2012, 10:22

jinx schreef:Mooi project ja en dan zwemmen er zo vissen in en wat ga jij dan met al je vrije tijd doen Hans :mrgreen:
Dat is nog maar de vraag :-) ik denk genieten van het uitzicht :-)

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 06 jan 2012, 18:55

De achterwand, zijwand en de meeste "overhangende delen" zijn nu geplaatst, even het licht aangesloten en bovenop (ipv in) de bak gelegd, om even een idee te krijgen van wat het worden gaat. Ik moet nog diverse hoeken aan de bovenkant afplakken om donkere delen te laten ontstaan, zodat de diepte nog meer lijkt dan het is......., het begint er nu een beetje op te lijken al zeg ik het zelf............

Afbeelding

De foto geeft helaas geen echt natuurgetrouw beeld van de kleuren, dat is wel jammer, maar de bak is ook nog niet met water gevuld, water absorbeert nog een deel van het licht en met name van het blauw.

Er liggen nu 5 stuks 36watt IP68 led balken op, 2 achter in 3w/1b en in het midden en 2 voorin zijn 4w/1b

Heb net nog wat overhangende stenen geplaatst, dit geeft een fantastische dieptewerking, nu nog wat spelen met het licht om ook daadwerkelijk donkere delen te creeren, dan moet het goed zijn en kan de bak verder worden ingericht met river stones en zand.........

Mvg Hans

Paula

Bericht door Paula » 06 jan 2012, 19:31

Ziet er goed uit Hans, je hebt nu een beter zicht van hoe het gaat worden zodra het water erin zit. Je ziet de dieptewerking nu ook veel beter. :)

Zal mooi zijn met al die Petro's erin.

Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

Lowlife

Bericht door Lowlife » 06 jan 2012, 20:18

Ik zou een advies willen geven. Doe een extra slot op je deur want dit is zo geweldig. Het zou jammer zijn als het gejat zou worden. Fantastisch mooi aan het worden. Nu kwijl ik al weer :D
I hear voices.....
And they don't like you.

Plaats reactie