Nieuwe MAF Aquarium in de maak 360 x 115 x 90 cm

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
hansb
Contacteer:

Re: Nieuwe MAF Aquarium in de maak 360 x 115 x 90 cm

Bericht door hansb » 17 dec 2011, 21:34

oostijnoo schreef:Indrukwekkende achterwand... :shock:
Dank je......, dat vindt ik ook, telkens als ik er naar kijk, lijkt het wel groter te worden :shock:
Success is the ability to go from one failure to another, with no loss of enthusiasm!

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 17 dec 2011, 21:38

Edin schreef:Ziet er indrukwekkend uit Hans!
Ben je alleen niet bang dat de Roofmate zichtbaar blijft langs de ruiten?
Dank je Edin, zoals hiervoor al gezegd, dat ding lijkt wel steeds groter te worden, een echt "werkhuis" :shock:

Nee, dat wordt allemaal weggewerkt, de spleten worden opgevuld met tegellijm, zoveel mogelijk tegen de roofmate aangesmeerd en als alles droog is nogmaals afgekit met siliconenkit.

Dan worden de voorruit en zijruit nog voorzien van een afwerk lat, die de zichtbare delen achterwand van opzij en daarmee ook de roofmate delen die met tegellijm ingesmeerd zijn, afdekken, zodat je er niet op de kopse kanten tegenaan kijkt.
Success is the ability to go from one failure to another, with no loss of enthusiasm!

tretofan

Bericht door tretofan » 17 dec 2011, 21:38

Al wat ik momenteel kan verzinnen is ook 'Indrukwekkend' Hans :D :D

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 17 dec 2011, 21:59

tretofan schreef:Al wat ik momenteel kan verzinnen is ook 'Indrukwekkend' Hans :D :D
Dank je......, ik ben er ook zeet content mee zo ver, ik hoop dat het gestaag zo blijft vordceren, dan komen we tegen het eind van het jaar al een heel eind denk ik :D

Paula

Bericht door Paula » 17 dec 2011, 22:54

Dat is een heel verschil met 2 weken geleden, erg indrukwekkend. :)

Paula
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 17 dec 2011, 22:58

Gijs en Paula schreef:Dat is een heel verschil met 2 weken geleden, erg indrukwekkend. :)

Paula
Ja, als de achterstand er eenmaal netjes in zit, dan lijkt het gelijk ook heel wat :-)

rphoenixutd

Bericht door rphoenixutd » 18 dec 2011, 12:21

Zier er nu al ongelooflijk uit ! Dit wordt vast een topbak. Benieuwd hoe de boel er uit zal zien als de bak eenmaal af is. Veel succes en plezier met het inrichten ! :P

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 18 dec 2011, 12:43

rphoenixutd schreef:Zier er nu al ongelooflijk uit ! Dit wordt vast een topbak. Benieuwd hoe de boel er uit zal zien als de bak eenmaal af is. Veel succes en plezier met het inrichten ! :P
Dank je, grappige is dat tekens als ik die bak zie ik ook nog onder de indruk ben ;-)

jinx

Bericht door jinx » 18 dec 2011, 13:56

Hans je bent een mooie $%*&%%^$%^&( was aan het twijfelen of ik mijn huidige bak opnieuw in zou richten of toch groter zal gaan.
Dankzij dit fantastische project wordt het dus het laatste je wordt bedankt :P

Ga er ook al van uit dat het minstens een heel jaar werk wordt om alles zelf te doen, maar ik weet hoeveel voldoening het geeft, pracht bak en dat rockzolid spul is geweldig, denk de mooiste wanden in de handel op dit moment.
Jammer dat het niet in al te veel maten is, mooi opgelost met dat roofmate.

suc6 met de verdere inrichting.
It’s nice to be important, but it’s more important to be nice!

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 18 dec 2011, 14:01

jinx schreef:Hans je bent een mooie $%*&%%^$%^&( was aan het twijfelen of ik mijn huidige bak opnieuw in zou richten of toch groter zal gaan.
Dankzij dit fantastische project wordt het dus het laatste je wordt bedankt :P

Ga er ook al van uit dat het minstens een heel jaar werk wordt om alles zelf te doen, maar ik weet hoeveel voldoening het geeft, pracht bak en dat rockzolid spul is geweldig, denk de mooiste wanden in de handel op dit moment.
Jammer dat het niet in al te veel maten is, mooi opgelost met dat roofmate.

suc6 met de verdere inrichting.
Hahaha......., dank je !!!!! ook een goede beslissing, hoe groter, hoe beter !!!! zeker voor de vissen ;-)

Probleem met achterwanden is dat ze allen ca 200 x ca 60 cm zijn, je kan ze groter op maat bestellen, maar dan rinkelt de kassa een stuk harder :-(

Het mooie van RockZolid is dat je deze mooi kan op en aan vullen met modules en het kost minder of ongeveer 50% van Back to Nature !!!!! ook een leuke bijkomstigheid.............

tangagek

Bericht door tangagek » 19 dec 2011, 08:36

Wôw!
250x70x70: Cyphotilapia gibberosa Blue Zaïre Kapampa
(H.trifasciatus, L.kendalli Nkambae, N.leleupi Karilani, S.multipunctatus, S.granulosus)

jinx

Bericht door jinx » 19 dec 2011, 10:33

Ja modules van Rock zolid vind ik mooier dan die van BTN en nog goedkoper ook, had het na gevraagd maar ik kreeg gewoon nee afwijkende maten maken we niet, blijkbaar heb jij betere contacten :)

Maar je hebt gelijk een bak is al snel te klein maar ja de garage is maar 9.5 x3.5 dus groter gaat niet :mrgreen:

Maar blijf een stuk kleiner hoor denk nu aan 3x1.5x1.5 dat wordt al een klus van jewelste.
It’s nice to be important, but it’s more important to be nice!

Nynke

Bericht door Nynke » 19 dec 2011, 16:09

Ik kijk mijn ogen uit !
17 f1 tropheus met 25+ jongen
chipimbi's

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 19 dec 2011, 23:46

jinx schreef:Ja modules van Rock zolid vind ik mooier dan die van BTN en nog goedkoper ook, had het na gevraagd maar ik kreeg gewoon nee afwijkende maten maken we niet, blijkbaar heb jij betere contacten :)

Maar je hebt gelijk een bak is al snel te klein maar ja de garage is maar 9.5 x3.5 dus groter gaat niet :mrgreen:

Maar blijf een stuk kleiner hoor denk nu aan 3x1.5x1.5 dat wordt al een klus van jewelste.
Geen probleem hoor, laat maar weten welke type en welke afmetingen, dan komt het wel voor de bakker!

Is 1,5 hoog niet erg ongemakkelijk? Ik heb al moeite om mijn bak in te komen, of zet je 'm op de grond?

hansb
Contacteer:

Bericht door hansb » 19 dec 2011, 23:57

En het gaat maar door........, achterwand zit er voor 99% in (moet wel wat openingen hebben om de techniek en dan met name de pompaanvoer door de achterwand in de bak te plaatsen) had eigenlijk eerst de techniek beter kunnen doen, scheelt wat gehannes met doorsteken en in elkaar lijmen (als het PVC aan- en afvoer gaat worden natuurlijk......, maar goed, al doende leert men :mad: Heb nu de polystyreen in eerst een rood/bruine laag aangebracht, daarna (toen de eerste laag nog half nat was) een laag donkere tegellijm aangebracht. Omdat het vrij moeilijk is een exacte kleur te maken (je weet n.l. niet hoe de boel opdroogt) dus als alles uitgehard en droog is, kan ik zien hoeveel tinten donkerder ik er nog met een kwast overheen moet zetten, om zoveel mogelijk de kleur van de achterwand te benaderen. Onderstaand wat foto's. Let niet op de kleur en kwaliteit, deze zijn met een iPhone gemaakt en die staat niet bepaald bekend om zijn mooie kleuren en scherpte...........

Afbeelding

Hoek met droogkamer, nog niet helemaal afgewerkt i.v.m. de nog te plaatsen leidingen t.b.v. de Eheim 2260

Afbeelding

Foto vanuit de kopse kant van de bak, hier is halverwege nog goed de rood/bruine eerste laag tegellijm te zien

Afbeelding

Totaal overzicht, waarop goed is te zien dat een standaard afmeting achterwand goed is een te helen met polystyreen en tegellijm vermengd met kleurstof

Later weer verdere updates........

Mvg Hans

Plaats reactie