Mooneaters 135x50x50

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Willy

Re: Mooneaters 135x50x50

Bericht door Willy » 16 nov 2013, 14:29

Opnieuw een schitterende bak. Mijn complimenten. Mooi ook de N. caudopunctatus.

Afgaande op de beelden lijkt me Asprotilapia een delicate en fragiele soort te zijn, of valt dat wel mee?

Groet,

Willy

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 16 nov 2013, 14:37

Het valt me tot nu toe reuze mee.

Ze zijn wel wat minder "fel" dan Eretmodus/Tropheus/Caudopunctatus en lijken wat minder van zich af te bijten.
Maar ze zitten er ook nog maar net in he :)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 16 nov 2013, 16:28

Blijft een mooie bak :)

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 16 nov 2013, 18:26

Een beetje filmpjes spam vandaag, maar hier nog 1 filmpje.
Vandaag zag ik eindelijk voor het eerst een Tropheus dame haar jongen terug nemen :D

Na veel wachten het ook op film gekregen (720p!):
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Willy

Bericht door Willy » 16 nov 2013, 18:48

Schitterend! Maar een jong doet niet mee. Heeft de moeder die niet gezien?

Groet,

Willy

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 25 nov 2013, 23:32

(Ik kon het niet laten, dus toch weer een paar foto's, geen nieuwe dingen deze keer)

Afbeelding
Asprotilapia leptura by Mooneatert, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De NVC op Facebook

Rumpleteaser

Bericht door Rumpleteaser » 26 nov 2013, 08:33

Prachtig die kleuren, heel knap hoe je dat zo mooi op de foto krijgt!

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 22 dec 2013, 17:59

Weer eens een update: het gaat allemaal goed met de bak. Nadat ik 1.5 maand geleden alle tropheus jongen had uitgeschept is ondertussen alweer een nest gelost en wemelt het weer in de bak van de jongen :lol: 2 dames zwemmen met ook alweer met krop rond, kortom, het mannetje is een bezig baasje 8-)

Met de leptura's gaat het goed, ze waren in het begin een beetje schuw, maar staan nu hun mannetje.

Afbeelding
Overview by Mooneatert, on Flickr

Afbeelding
Tropheus duboisi Maswa by Mooneatert, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze juveniele eretmodus mist al sinds hij nog veel kleiner was zijn staart... maar voelt zich verder prima!
Afbeelding
Eretmodus cyanostictus by Mooneatert, on Flickr
De NVC op Facebook

Didier

Bericht door Didier » 22 dec 2013, 18:04

dit is en blijft een prachtige bak! Die lepturas moet ik misschien ook eens achter zoeken...

misterb

Bericht door misterb » 22 dec 2013, 18:11

dit is en blijft een prachtige bak!
Zeker en vast. Deze bak doet elke keer mijn ogen open trekken.

werkelijk waar een pracht bak :D .
I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

svennie

Bericht door svennie » 22 dec 2013, 20:56

Dit is nu eens een mooi voorbeeld van hoe ik mijn bak zou inrichten als ik overstap naar Tanganyika. Prachtig gewoon!

Rever

Bericht door Rever » 23 dec 2013, 00:17

Ja ik kijk ook zeer regelmatig in dit topic en dan vraag me altijd af zou ik ook zoiets kunnen inrichten in mijn meterbakje. De onmacht, of iig onkunde, heerst hehe.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 23 dec 2013, 00:34

Rever schreef:Ja ik kijk ook zeer regelmatig in dit topic en dan vraag me altijd af zou ik ook zoiets kunnen inrichten in mijn meterbakje. De onmacht, of iig onkunde, heerst hehe.
Het hoeft niet perse een probleem te zijn dat je bak kleiner is - het grootste struikelblok is de verminderde diepte :)

Wat ik vaak als leidraad neem is eerst 1 flink grote steen op 1/3 van de bak te zetten (dus in jouw geval ongeveer op 30cm van 1 van de kanten). Daaromheen stapel je / laat je wat andere stenen vallen zodat je niet meer ziet waar de grote steen begint, of waar hij op leunt.
Als je nog plek hebt, kan je ook veel extra diepte krijgen door 1 steen vlak tegen de voorruit aan te plaatsen.
Verder nooit stenen boven plat opelkaar stapelen (altijd een beetje schuin, laat ze maar eens los en hun plekje vinden).

En voor de rest... veel de kunst afkijken op t forum, om tips vragen, en gewoon proberen 8-)
De NVC op Facebook

Jimmy

Mooneaters 135x50x50

Bericht door Jimmy » 23 dec 2013, 07:20

Prachtige foto's ,dieren en bak
Ik heb de lepturas ook bij iemand gereserveerd
Prachtige dieren

Rever

Bericht door Rever » 24 dec 2013, 22:04

Mooneater schreef:
Rever schreef:Ja ik kijk ook zeer regelmatig in dit topic en dan vraag me altijd af zou ik ook zoiets kunnen inrichten in mijn meterbakje. De onmacht, of iig onkunde, heerst hehe.
Het hoeft niet perse een probleem te zijn dat je bak kleiner is - het grootste struikelblok is de verminderde diepte :)

Wat ik vaak als leidraad neem is eerst 1 flink grote steen op 1/3 van de bak te zetten (dus in jouw geval ongeveer op 30cm van 1 van de kanten). Daaromheen stapel je / laat je wat andere stenen vallen zodat je niet meer ziet waar de grote steen begint, of waar hij op leunt.
Als je nog plek hebt, kan je ook veel extra diepte krijgen door 1 steen vlak tegen de voorruit aan te plaatsen.
Verder nooit stenen boven plat opelkaar stapelen (altijd een beetje schuin, laat ze maar eens los en hun plekje vinden).

En voor de rest... veel de kunst afkijken op t forum, om tips vragen, en gewoon proberen 8-)
Wil het ook al een tijdje gaan proberen maar schuif het steeds voor me uit. Toch wel een stap om de boel om te gooien, geeft toch flinke stres voor mijn vissen. Moet ze toch eerst uitvangen om over de hele bodem aan de gang te gaan. Heb sinds een paar weken voor het eerst een pluk jongen similis. Dat houdt me ook tegen. Binnenkort toch eens kijken. Bedankt voor de input.

Plaats reactie