Kosten wildvang Tropheus

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
JJW
Contacteer:

Kosten wildvang Tropheus

Bericht door JJW » 20 mar 2009, 07:40

Ik wil mijn wildvang groep Tropheus Kachese verkopen, 't is alleen lastig om de verkoopprijs te bepalen. Wat zou redelijk zijn?
Ik heb ze destijds gekocht voor zo'n 30 p/stuk en ze zijn nu 2 jaar oud.
“If you don't know where you are going, any road will get you there.”

Tanganyikart

Re: Kosten wildvang Tropheus

Bericht door Tanganyikart » 20 mar 2009, 12:19

Uit hoeveel exemplaren bestaat je groep?

Uit voorgaande discussies over vraagprijzen is gebleken dat het iets heel persoonlijks is wat mensen redelijk vinden om te vragen.
Persoonlijk zit ik altijd flink lager dan de winkelprijs (op 1/3 a 1/2) maar er zijn vele argumenten geopperd om dat niet te doen, oa
- de markt ''vervuilen''.
- niet-kenners die dan makkelijker Tropheus kopen.

Ik vind het juist interessant om de vissen voor anderen betaalbaar te maken om zo meer mensen Tropheus te kunnen laten houden.
De ervaring leert dat mensen daar ook serieus mee aan de slag gaan en heel enthousiast zijn als zulke vissen voor hun betaalbaar worden. Vergis je niet: er zijn zat mensen die ze simpelweg niet kunnen veroorloven voor winkelprijzen.

Zo, mijn input voor een volgende discussie is gegeven :wink: :mrgreen:

Mark

Bericht door Mark » 21 mar 2009, 08:50

Moeilijk te zeggen hoor, in mijn ervaring is het maar net wat de spreekwoordelijke gek er voor geeft. Ik heb een paar wildvanggroepen gehad en de ene groep verkocht ik voor een prachtige prijs, zelfs meer dan ik zelf voor had betaald, de andere groep raakte ik aan de straatstenen niet kwijt en verkocht ik uiteindelijk voor een habbekrats. Zeker met een wildvanggroep moet je net iemand treffen die graag jouw groep wil kopen en er dan ook nog een fatsoenlijke prijs voor wil betalen.

ttowner

Bericht door ttowner » 21 mar 2009, 09:45

Ik sluit me bij Art aan. Met die opmerking dat ik een dergelijke groep (bij wijze van spreken :wink: ) liever gratis wegzet bij een gerenommeerde winkel dan dat ik ze voor een tientje moet verkopen aan een lapzwans die ze in een te kleine bak op verkeerde waterwaarden bij verkeerd gezelschap wil plaatsen. Ik vindt (bij het VERKOPEN de plaats waar de vissen terechtkomen net zo belangrijk als de prijs). Zelf vind ik de helft van de winkelwaarde altijd een mooie en acceptabele streefwaarde en dan heb je zelf nog altijd in de hand waar de vissen terechtkomen.
Nothing beats a tangaquarium!!

JJW
Contacteer:

Bericht door JJW » 21 mar 2009, 09:59

@ Ttowner: Vooropgesteld dat je ze natuurlijk nooit "voor een tientje moet verkopen aan een lapzwans", waar haal je dat nou weer vandaan :roll:
Het lijkt me evident dat je er een goede plek voor zoekt en niet aan een lapzwans verkoopt die er een tientje voor biedt. Besides, iemand die er een tientje voor biedt heeft wellicht ergens de klok horen luiden, maar is nog op zoek naar de klepel.

@ Mark: ik heb dat gevoel zelf ook, 't is maar net wat iemand ervoor wil betalen... dat maakt het ook lastig een vraagprijs te bepalen. Ik denk dat er maar 1 manier is om daar achter te komen. Ik zal ze gewoon te koop zetten.

@ Art, we hebben die discussie inderdaad al eens gevoerd over nakweek :) Ik ben niet het sociaal voelend type dat een sterke neiging heeft iemand anders voor een habbekrats een plezier te moeten doen. Zoals de directeur van mijn eerste stage zei: We discrimineren niet, iedereen moet betalen! :wink:
BTW de groep bestaat uit 33 exemplaren
“If you don't know where you are going, any road will get you there.”

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 21 mar 2009, 10:05

JJW, het heeft niet met een sociale inslag van mij te maken.
Waar het meer mee te maken heeft is mijn opzet om Tropheus bij een groter publiek meer bekendheid te geven.
Dat probeer ik ook bijvoorbeeld met ''leken-artikeltjes'' in het NBAT-blad, aquariumvereniging bladen, etc.

Als ik dat kan bereiken door ze voor meer mensen betaalbaar te maken werk ik daar graag aan mee.

Plaats reactie