Visbestand 500 liter

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
tretofan

Re: Visbestand 500 liter

Bericht door tretofan » 22 aug 2014, 17:36

sieb amoraal schreef:
Danovic schreef:misschien kan dit je verleiden

2 tot 4x Lamprologus meleagris Stappersi (niet schuw, prachtig en karaktervol)
8-10 x xenotilapia spilopterus (niet echt bodemgeorienteerd, niet schuw van licht)
2 x rotsbewoner (kan vanalles zijn, julidochromis, calvussen, ...)

lijkt mij leuk, niet?
Lamprologus meleagris zeker een mooi visje maar ik zelf zou dit felle beestje niet bij Xeno`s houden.
als deze jongen hebben vallen ze zelfs je hand aan. Tis niet voor niets een (Neo) lamprologus. :mrgreen:

Ik zou een meleagris-Xeno combi ook zeker niet aanraden
Sowieso omwille van het explosieve karakter van de eerste soort en ook omdat beiden soorten in elkaars vaarwater gaan zitten.
Als je bak groot genoeg is, dán zou je zoiets kunnen proberen natuurlijk

spilopterus is een erg leuke EN sterke soort, maar overigens geen bodembewonende Xeno :wink:
Eens een Tanganyikafreak, altijd een Tanganyikafreak!

Danovic

Re: Visbestand 500 liter

Bericht door Danovic » 25 aug 2014, 10:03

De spilopterus kan perfect samen met de stappersi hoor, bij mij gaat dit zeker goed!
Vooral die Xeno's zijn niet bodemgeorienteerd, ze hangen liever wat boven de stenen, dus ze komen maar in elkaars vaarwater als het etenstijd is.

Want de truck is, de positie van de schelpen van de stappersi's ;)
Maar de stappersi's zijn inderdaad karakterkopjes hoor!

'T is een balans dat je moet vinden, het mannetje eist een behoorlijk territorium op (cirkel van 15cm doorsnee rond zijn schelp) Hij claimt tevens alle schelpen die in zijn gebied zitten, die graaft hij dan ook onder (de egoist ;) )
Een vrouwtje bewaakt zo'n 6cm rond haar schelp, afhankelijk van het mannetje kan die schelp zich zelfs bevinden in het territorium van het mannetje.

Dus als je de aantrekkelijkste schelpen niet in de buurt van de stenen legt, zullen er weinig problemen zijn.

Plaats reactie