visbestand 2m aquarium

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
nopanic

visbestand 2m aquarium

Bericht door nopanic » 31 mei 2021, 16:17

Hallo,
Ik had een tijdje terug wat info gevraagd omtrent een juwel trigon 350, door de wisselende commentaren en verder te lezen, lijkt deze bak toch verder minder geschikt hiervoor en zullen we deze voor wat anders gebruiken.

Ik heb ondertussen een aquarium op de kop kunnen tikken van 200x50x60cm.
deze zit nog met standaard TL verlichting, en links en rechts in het aquarium met een soort binnenfilter. hier zouden vroeger cichliden in gezeten hebben.
Ik heb er ook een lading maanstenen bij gekregen. echter weet ik nog niet of ik deze zal gebruiken, alsook de filters en verlichting...
maar eerst eens nadenken wat ik erin kwijt wil, en daar de techniek aan aanpassen denk ik.

Ik heb al een groepje lamprologus Multi's zitten, als ik dus tanganyika ervan wil maken zou ik deze graag er in thuisvestigen

los daarvan vind ik de calvus en synodontis dwarf wel leuk, maar deze gaan moeilijk bij de multi's.
de Paracyprichromis nigripinnis vind ik minder qua soort.
gombe, frontosa,

het valt niet mee tov een zuid amerikaans bestand om keuzes te maken...

Slavi
Contacteer:

Re: visbestand 2m aquarium

Bericht door Slavi » 02 jun 2021, 17:17

Gefeliciteerd met je nieuwe bak.
Het verschil tussen een bak van 200x50x60 en 87x87x65cm is aanzienlijk natuurlijk.
Met de bak van 2 meter heb je veel meer mogelijkheden. Frontosa’s zou ik nog steeds niet adviseren maar multi’s, calvus/compressiceps, Syno’s kunnen allemaal wel. En met de juiste inrichting ook bij elkaar.
Wat ik ook een leuke soort vind is Astatotilapia burtoni. Deze houden zich op in de bovenste waterlaag en zijn makkelijk te verzorgen. De vrouwen zijn minder imposant gekleurd maar dat maken de mannen zeker goed. Daarbij hebben de vrouwen vaak eitjes in de bek en dat gedrag is leuk om te zien.
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 02 jun 2021, 20:44

Dat is inderdaad een ander verhaal. Ik ben volledig akkoord met bovenstaande.
Om een bestand te kunnen vastleggen moet je eerst een keuze maken voor je hoofdbewoner op basis van wat je mooi/interessant vindt.
Vervolgens kunnen we verder kijken voor de vissen die er bij passen.
Nu kunnen we duizend voorstellen doen maar daar heeft niemand zin in, al zeker niet bij dit weer :-D :-D
Doe eens een paar voorstellen en niet Frontosa, cyathopharinx, benthochromis, ....
Zoek het een beetje kleiner en rustiger.
LW
80x40x40 multis 50+ /Alto Calvus Black (RIP 26/10/2020) / Leleupi 1
198x60x60wh 30 paracyprichromis blue neon // 3/2 Ectodus Descammpsii//
Alto Comp Goldhead WV 2/0 // Neolamp Tretocephalus 1
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

nopanic

Bericht door nopanic » 26 jun 2021, 17:58

ja de calvus vind ik wel iets hebben en blijkt een makkelijke te zijn... maar idd er bestaan zeer veel soorten, en natuurlijk zijn frontosas mooi, maar die zouden al niet passen, dus moet ik gokken en vooral veel lezen wat er "rustigere" soorten zijn, maar ik lees me wel in.

Heb ook nog 2 bakken staan van 200x60cm maar die slechts 35cm hoog zijn... maar daar kan ik niet veel mee vrees ik

Plaats reactie