Adresje voor slakkenhuizen?

De bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Niekseb

Dag allen,

Weet iemand een adresje waar ik een stuk of 50-60 slakkenhuizen kan kopen? Liefst degene die ook in het Tanganyika meer voorkomen, maar anders escargots.

Hoor graag, bij voorbaat dank!

Groet,
Niek
tretofan

Eens een Tanganyikafreak, altijd een Tanganyikafreak!
sieb amoraal

Niekseb schreef:
03 mar 2025, 13:32
Dag allen,

Weet iemand een adresje waar ik een stuk of 50-60 slakkenhuizen kan kopen? Liefst degene die ook in het Tanganyika meer voorkomen, maar anders escargots.

Groet,
Niek
Isabi in duitsland heeft Neothauma schelpen. Zijn niet goedkoop moet ik er wel bij vertellen
sieb amoraal

sieb amoraal schreef:
03 mar 2025, 17:45
Niekseb schreef:
03 mar 2025, 13:32
Dag allen,

Groet,
Niek
Isabi in duitsland heeft Neothauma schelpen. Zijn niet goedkoop moet ik er wel bij vertellen
https://isabi.de/stockliste-tanganjika/index.php
Niekseb

Bedankt voor jullie reacties Tetrofan & Sieb!

Idd, niet goedkoop die Neothauma; zelfs de slakkenhuizenmarkt is dus oververhit. Maar ze zijn wel mooi en passend.

Ik begin denk ik met 6 - 8 Lamprologus Multifasciatus (of Similis, nog niet definitief uit). Dan zijn 40 a 50 schelpen wel voldoende toch?

Groet,
Niek
oostijnoo

Zullen er snel te weinig zijn.
Mogelijk kan je Neothauma's en Escargots mengen met elkaar...om het wat betaalbaar te houden.
300x220x95
No lift...like an airlift.
Niekseb

Wat is een beter aantal dan? Er rekening mee houdend dat de kolonie zich uit zal gaan breiden. Twee soorten slakkenhuizen door elkaar lijkt me te rommelig.
oostijnoo

Niekseb schreef:
05 mar 2025, 20:31
Wat is een beter aantal dan? Er rekening mee houdend dat de kolonie zich uit zal gaan breiden. Twee soorten slakkenhuizen door elkaar lijkt me te rommelig.
Hoe meer hoe beter.
Na verloop van tijd gaat alles bealgen en zie amper het verschil nog.
Op YouTube zijn er tig filmpjes te vinden van die slakkenhuis-kerkhoven...sommige zijn meer dan een meter dik.
300x220x95
No lift...like an airlift.
Mooneater
Contacteer:

Niekseb schreef:
03 mar 2025, 18:53
Bedankt voor jullie reacties Tetrofan & Sieb!

Idd, niet goedkoop die Neothauma; zelfs de slakkenhuizenmarkt is dus oververhit. Maar ze zijn wel mooi en passend.

Ik begin denk ik met 6 - 8 Lamprologus Multifasciatus (of Similis, nog niet definitief uit). Dan zijn 40 a 50 schelpen wel voldoende toch?

Groet,
Niek
Je wil het liefste meerdere lagen slakkenhuizen op elkaar. Ik denk dat je eerder aan 50-100 slakkenhuizen moet denken, maar dat ligt ook een beetje aan hoe groot (in oppervlakte) je het slakkenhuis kerkhof wilt laten zijn.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
Niekseb

Dank voor je reactie Mooneater; ik pak denk ik de middenweg: een stuk of 75.
Mooneater
Contacteer:

Niekseb schreef:
06 mar 2025, 19:11
Dank voor je reactie Mooneater; ik pak denk ik de middenweg: een stuk of 75.
Meer kan altijd nog ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
Plaats reactie