Na 10 jaar malawi, heb ik nu een lege bak in de woonkamer staan.
Deze zal half december (nadat we beneden verdieping hebben verbouwd) weer gevult worden.
Nu heb ik dus 10 jaar malawi cichliden verzorgd en vind het wel tijd voor wat anders.
Zit alleen nog beetje in dubio voor M-A.. heel misschien Z-A, maar kans is het grootst dat ik voor Tanganyika kies.
Nu had ik al een paar soorten in me hoofd.
Lamprologus multifasciatus
Of andere slakkenhuis bewoners..
Altolamprologus calvus, dan het liefst de goldhead variant.
Cyprichromis leptosoma, als een grotere groep.
Synodontis.. maakt niet heel veel uit, als ze maar klein blijven.
Is dit mogenlijk bij elkaar?
Zitten de Syndondotis niet de slakkenbewoners in de weg of andersom?
Nog andere toevoegingen of ideeen?
Alvast bedankt voor het meedenken
180/60/60 visbestand
De synodontis zullen zeker af en toe een jong visje wegsnoepen uit de multi kolonie, maar dat vond ik altijd wel mooi - dat wordt de kolonie niet zo druk.
Verder lijkt het me een prima bestand, veel ruimte voor alle soorten!
Verder lijkt het me een prima bestand, veel ruimte voor alle soorten!
De NVC op Facebook
"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
Dank je wel voor je antwoord!
"Veel ruimte" is ook een beetje de opzet, liever wat kleinere vissen dus.
Welke Synodontis past een beetje hierbij? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Wie of welke winkel verkoopt tegenwoordig nog een beetje tanganyika? Visser kan ik niks meer van vinden, baars is ook niet echt meer actief volgens mij?
En laatste vraag waar kan ik die schelpen kopen.. stuk of 100/200.. of is dat te veel?
"Veel ruimte" is ook een beetje de opzet, liever wat kleinere vissen dus.
Welke Synodontis past een beetje hierbij? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Wie of welke winkel verkoopt tegenwoordig nog een beetje tanganyika? Visser kan ik niks meer van vinden, baars is ook niet echt meer actief volgens mij?
En laatste vraag waar kan ik die schelpen kopen.. stuk of 100/200.. of is dat te veel?
Verduyn, Baars, Aquatreff, Isabi, Tropheus Company, De Maanvis te Dordrecht
Qua slakkenhuizen
https://tslakkenhuys.nl/product/lege-slakkenhuisjes/
Qua Synodontis kun je kijken naar lucipinnis of polli White Zambia, dit zijn de gangbare Tanganyika soortjes
Qua slakkenhuizen
Qua Synodontis kun je kijken naar lucipinnis of polli White Zambia, dit zijn de gangbare Tanganyika soortjes
Eens een Tanganyikafreak, altijd een Tanganyikafreak!
Lijkt mij goed bestand te zijn. Mijn vraag zou eerder zijn: zijn je rotsen niet te leeg dan? Met slechts één altolamprologus?
Altolamprologus zal ook wel regelmatig een kleintje opeten. Zijn echt prachtige beesten!
Voor de schelpen: ken je niemand die wijngaardslakken eet? Kan je vaak als restproduct krijgen. Heb wel opgemerkt dat dat meer een Belgisch ding is en dat de meeste Nederlanders van het idee walgen.
Altolamprologus zal ook wel regelmatig een kleintje opeten. Zijn echt prachtige beesten!
Voor de schelpen: ken je niemand die wijngaardslakken eet? Kan je vaak als restproduct krijgen. Heb wel opgemerkt dat dat meer een Belgisch ding is en dat de meeste Nederlanders van het idee walgen.
Top bedankt!tretofan schreef: ↑10 okt 2024, 20:11Verduyn, Baars, Aquatreff, Isabi, Tropheus Company, De Maanvis te Dordrecht
Qua slakkenhuizen
Geen idee, gaat de Altolamprologus goed in groepen?Sanderus schreef: ↑04 nov 2024, 08:17Lijkt mij goed bestand te zijn. Mijn vraag zou eerder zijn: zijn je rotsen niet te leeg dan? Met slechts één altolamprologus?
Wil zo min mogelijk agressie en stress factoren in de bak, nu weet ik dat elke soort ze eigen willetje heeft.. maar wou redelijk op safe spelen.
Wel wil ik dat of de A.calvus of de Syndontis de slakkenhuis bewoners aantal een beetje op peil houden