NIEUW: Afbeeldingen toevoegen aan post

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Goedemorgen Tanganyika-vrienden,

Om op het forum makkelijk jullie foto's te kunnen tonen heb ik nu een extensie van Post Image geactiveerd waardoor onder ieder bericht een link staat die heet "Afbeeling aan het bericht toevoegen". Hoe kan het ook anders :mrgreen:

Afbeelding

Dank aan JohnLu voor de tip over het bestaan van deze extensie.

Enkele dingen die jullie hierover moeten weten:
- Het is een nog onbekende feature voor dit forum dus zie het voorlopig als een test. Wanneer blijkt dat dit succesvol blijft werken dan laten we de extensie actief.
- De foto's die je op deze manier upload worden gehost op de website https://postimages.org en dus NIET in onze eigen database. Dit brengt voor en nadelen met zich mee.
  • Groot voordeel is dat het een enorme bulk data scheelt in onze eigen database zodat het forum te managen en betaalbaar blijft
  • Nog een voordeel is dat de geposte foto's te zien blijven, ook wanneer iemand niet meer actief is op het forum en bijvoorbeeld het account waar zijn/haar foto's werden gehost vervalt
  • Niemand heeft meer een excuus om geen foto's te posten. Of iedereen dit als voordeel ziet weet ik niet, maar ik wel :mrgreen:
  • Nadeel is dat we zelf geen invloed meer hebben op deze afbeeldingen. Wanneer de website ooit zou stoppen gaan waarschijnlijk alle foto's verloren. De kans dat dit gebeurt acht ik niet zo groot anders zouden we hier natuurlijk niet aan beginnen
- Wellicht overbodig maar voor de zekerheid toch even deze melding: Hou rekening met de Algemene Voorwaarden (zie https://postimages.org/terms) en de forum regels wanneer je afbeeldingen plaatst. In het kort:
  • Geen afbeeldingen van anderen plaatsen die belast zijn met copyright
  • Geen 18+ materiaal
  • Geen haatdragende, bedreigende of anderszins aanstootgevende content
  • Als je twijfelt dan plaats je het niet
- De bijlage-knop ga ik verwijderen. Hiermee werden bestanden direct in onze database geplaatst. Ik weet niet hoe dat bij jullie ging maar bij mij werkte dit niet (meer). Door via Post-Image te werken worden de bestanden niet meer in onze eigen database geplaatst en hoeven we ons geen zorgen meer te maken om de configuratie en/of schijfruimte.
Kortom, post maar raak die foto's!

Hieronder een voorbeeld van een foto die is gepost via deze nieuwe feature

Afbeelding


Uiteraard blijft het ook mogelijk om foto's te posten die je zelf ergens anders host zodat je invloed houdt op waar je afbeeldingen staan.
Hebben jullie nog vragen stel ze dan hier.
Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vandaag liepen we gelijk al tegen een nadeel aan van het gebruik van Post Image. Blijkbaar lag de gehele website van Postimages.org voor lange tijd eruit.
Hierdoor was het niet mogelijk om foto’s toe te voegen aan een post. Op mijn mobiel en via Chrome zag ik zelfs de link niet meer. Via Safari wel maar deze gaf een foutmelding.
Geplaatste foto’s, zoals in dit topic, waren wel gewoon zichtbaar.
Inmiddels lijken de problemen weer opgelost.

Afbeelding
francion
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2018, 21:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leleupi white
Berichten: 1283
Lid geworden op: 15 mar 2016, 12:46
Locatie: Zedelgem/België

Rozegeur :mrgreen:
80x40x40 multis 30+
198x60x60wh 45 paracyp. blue neon Kantalamba // 7/4 Xenotilapia singularis Mzuri
Alto Comp Goldhead WV 1/2 // Neolamp Tretocephalus 1
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg
francion
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2018, 21:03

na het plaatsen van een nieuwe achterwand in mijn 2 m bak een grote sterfte gehad, weet nog steeds niet wat er aan de hand is geweest, op 2na zijn al mijn Tropheussen Polli gestorven maar geen een van de tropheus duboisi.
ook alle synodontussen leven nog wel zij er prinsessen en leleupe's doodgegaan.
ben nu dus op zoek naar prinsessen en leleupe's iemand?
Afbeelding
Wim1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2023, 11:57

Afbeelding
Afbeelding

Hallo tanganyika liefhebbers.
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Wim uit Geleen. Ben 58 jr en ben sinds kort weer gestart met mijn hobby aquarium houden. Een echte plantenbak is aan mij niet besteed vandaar de overstap naar de tanganyika chicliden. Bijgaand wat foto's van mijn nieuw ingerichtebak.
Zaterdag komt mijn vis bestand er in. En dan kan het genieten weer beginnen.
Voor op of aanmerkingen sta ik open. Dus laat maar horen.
Groet Wim Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leleupi white
Berichten: 1283
Lid geworden op: 15 mar 2016, 12:46
Locatie: Zedelgem/België

Wim,
je kunt beter een nieuw item aanmaken onder "aquaria forumleden" viewforum.php?f=11

Maar welkom op het forum uiteraard.

Voorstellen kun je hier doen:
viewforum.php?f=9


LW
80x40x40 multis 30+
198x60x60wh 45 paracyp. blue neon Kantalamba // 7/4 Xenotilapia singularis Mzuri
Alto Comp Goldhead WV 1/2 // Neolamp Tretocephalus 1
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg
Plaats reactie