Davids Midders

Voor alle aquaria uit Midden Amerika.
Plaats reactie
David
Berichten: 813
Lid geworden op: 30 jul 2014, 09:24
Locatie: Leeuwarden

Omdat ik dit forum een warm hart toedraag en niet uitsluit in de toekomst nog weer aan Tanganyika te beginnen zal ik hier ook even een topic openen over mijn nieuwe bak met Midders. Het is een bak van 300x80x80 die is gemaakt door Leo van Wolferen. Waterhoogte is ruim 70 cm trouwens. Vooralsnog zwemmen er drie Synspilum en 6 Heterospila in.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Prachtige bak David! Mooi formaat ook!
Ik hou wel van die bakbeesten uit MA. Heb nog weleens getwijfeld om die kant op te verhuizen. Met de inhoud van de bak dan, niet zelf :-D
Deel je ervaringen vooral ook hier. We hebben er niet voor niets ruimte voor gemaakt op het forum.
Gebruikersavatar
nijlpaard
Berichten: 673
Lid geworden op: 16 aug 2015, 15:45
Locatie: Hoorn

Fraaie bak :-D

Zoals je weet ben ik van MA afgestapt om weer terug naar Tanganyika te gaan :wink:
2.70 x 0.85 x 0.60m
David
Berichten: 813
Lid geworden op: 30 jul 2014, 09:24
Locatie: Leeuwarden

Omdat ik toch wat beperkt ben ik beschikbaarheid en nog moet gaan ervaren wat goed werkt qua combinatie heb ik besloten om de volgende vissen toe te voegen aan mijn bestand:
- 4x Meeki
- 3x Parachromis Losselei Nicaragua
- 2x Rocio Octofasciata

Het valt me de eerste dagen op dat er veel meer rust is in de bak ondanks dat er veel meer vis in zit. De Synspilum domineren niet langer de bak en er is heel veel te zien door de verschillende gedragingen van de dieren. Nu merk ik ook pas hoe groot de bak is, je kan gewoon niet in een oog opslag zien hoe het gaat, in elke hoek van de bak zie ik weer andere dieren/gedrag. Erg leuk!

Het is natuurlijk de vraag hoe de bak zich gaat ontwikkelen met 5 soorten en of er koppels gaan ontstaan als zeker de jongere dieren volwassen worden. We gaan zien wat werkt en ik hou er rekening mee dat ik nog wel wat keuzes moet gaan maken en uitselecteren later maar dat zien we dan wel. Nu eerst lekker genieten.

Hierbij even een totaalshow van de bak en een closeup van de nieuwe dieren. Overigens heb ik nog een paar extra grote rockzolid modules toegevoegd om nog meer schuilplaatsen en holen te hebben voor de vissen.



Plaats reactie