Welkom op het nieuwe Tanganyika.nl

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hallo allemaal,

We zijn weer online met een nieuwe website en een forum dat weer helemaal up to date is.
Wat is er dan allemaal gebeurd?

- De website is compleet opnieuw opgebouwd in Wordpress;
- Er zijn diverse nieuwe artikelen te vinden, bijvoorbeeld van Julidochromis marksmithi, Synodontis irsacae, Callochromis pleurospilus en Reganochromis calliurus;
- Andere artikelen zijn voorzien van verse content zoals meer recente teksten of betere afbeeldingen;
- Het forum heeft een update gekregen naar de meest recente versie (PhpBB 3.3.5.) om het forum veilig te houden en bugs buiten de deur;
- Er is een nieuwe Style geïnstalleerd (Milk V2). Deze is aangepast om de sfeer van de website beter te laten terugkomen op het forum;
- Tot slot heeft Bart Tanganyika.nl overgedragen aan ondergetekende.

Ik wil Bart hierbij ook enorm bedanken voor het werk. Niet alleen van vandaag om de verhuizing mogelijk te maken maar ook voor alle jaren dat hij tijd en energie in de website en het forum heeft gestoken. Nu je deze verantwoordelijkheid hebt kunnen overdragen hopen we je natuurlijk weer vaker hier op het forum te zien.

Ik zal in ieder geval mijn uiterste best doen om een waardige opvolger te zijn :mrgreen:
Voorlopig denk ik dat er weer een mooie website staat en ik hoop, met hulp van de leden hier, regelmatig mooie content te kunnen toevoegen aan de website.

Groeten,
Björn

Ps. Ik nodig iedereen uit om de website eens rustig door te bladeren. Kom je dingen tegen die niet werken, niet kloppen etc. meldt dat dan a.u.b. bij mij.

Ps2. Het klopt dat het SSL certificaat van de website nog niet klopt waardoor iedereen een waarschuwing krijgt bij het bezoeken van de website. Dit heeft te maken met de verhuizing en moet morgen opgelost zijn.
Gebruikersavatar
tretofan
Berichten: 676
Lid geworden op: 20 dec 2010, 20:13
Locatie: Breda

Welkom terug aan de site :-D

Welkom aan de nieuwe eigenaar :-D

En Bart, hartelijk bedankt voor alle jaren :-D
Eens een Tanganyikafreak, altijd een Tanganyikafreak!
Gebruikersavatar
Erwin8
Site Admin
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 apr 2013, 17:03
Locatie: Limburg / België
Contacteer:

tretofan schreef:
12 jan 2022, 20:34
Welkom terug aan de site :-D

Welkom aan de nieuwe eigenaar :-D

En Bart, hartelijk bedankt voor alle jaren :-D
Sta ik 100% achter

Erwin
Gebruikersavatar
Mooneater
Berichten: 1978
Lid geworden op: 24 jun 2010, 09:06
Locatie: Groningen
Contacteer:

Het ziet er allemaal gelikt uit!
Wat opbouwende kritiek om alles nog beter te maken:

- Nadeel van de nieuwe lay-out vind ik dat de banner erg groot is - die neemt wel veel ruimte in, ik zie die liever verwerkt in de header (waar nu Tanganyika.nl staat). (wat me ook opviel is dat de nieuwe forum stijl relatief traag reageert (nog afgezien van de ook grote banner daar)

- In de oude website was er duidelijke ruimte ingebouwd voor een 'Tropheus' sectie (de website is ooit opgericht omdat Bart hier veel vragen over kreeg / veel misverstanden zag, en daarom informatie over het houden van Tropheus wilde centraliseren). In de nieuwe website is dit erg lastig terug te vinden . Het is bijvoorbeeld niet meteen duidelijk dat onder soorten -> Tropheus, er andere tekst (uitgebreidere tekst) staat, dan wanneer je eerst op soorten klikt, en dan naar Tropheus scrollt (en in dat geval, kan je zelfs niet doorklikken naar de Tropheus sectie).

Ik zou veel liever een aparte Tropheus sectie onder de Informatie drop down zien.

- Als laatste puntje: wat voor vlag is het groene blokje met zwarte balk? Ik kan deze niet terugvinden, maar vond het oude logotje met kleine Tropheus wat duidelijker qua betekenis.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bedankt voor je reactie! Opbouwende kritiek is altijd welkom.
Mag ik vragen op wat voor device jij meestal de website bezoekt?

Ik heb getracht de website en het forum vorm te geven op een manier waardoor het lijkt alsof het forum is geïntegreerd in de website. Op die manier heb je niet het idee dat je de website verlaat wanneer je het forum bezoekt. Dit is niet 100% gelukt zoals je kan zien maar het is in ieder geval duidelijk nog steeds Tanganyika.nl.

De opbouw van een website/forum is natuurlijk afhankelijk van smaak. Groot of klein logo, wel of geen banner, wel of geen slider, lettertype, kolom rechts, kolom links, helemaal geen kolom en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel reguliere bezoekers zullen moeten wennen aan de nieuwe uitstraling en de "locatie" waar informatie te vinden is. Een geruststelling, alle info van de oude website is overgenomen. Dus wat je ook zoekt, het staat ergens.

Verder moet je rekening houden met alle devices waarop de website wordt bezocht. Alles zou zowel op desktop als tablet en mobiel ongeveer dezelfde uitstraling moeten hebben en uiteraard goed werkend zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat de uitstraling van de website in de toekomst aan verandering onderhevig zal zijn. Ik breng graag verbeteringen aan waar mogelijk en zal hier en daar vast eens wat spelen om te zien wat beter werkt/mooier is. Ideeën hiervoor zoals jij hier aanbrengt zijn van harte welkom.
De garantie dat al deze ideeën worden verwerkt kan ik natuurlijk niet geven want naast smaakverschillen heb ik rekening te houden met de technische beperkingen van Wordpress en PhpBB. En belangrijker nog zijn mijn eigen technische beperkingen :roll: . Tenzij nu een Wordpress en PhpBB expert opstaat die de komende jaren de website wil beheren zal ik het zelf moeten bergijpen anders wordt het niks.

Ps. De groen/gele vlag is van voormalig Republiek Tanganyika. Ook ik vind dit niet het mooiste logo maar voorlopig hebben we even iets totdat er wat beters is.
Gebruikersavatar
tretofan
Berichten: 676
Lid geworden op: 20 dec 2010, 20:13
Locatie: Breda

Erwin8 schreef:
12 jan 2022, 22:15
tretofan schreef:
12 jan 2022, 20:34
Welkom terug aan de site :-D

Welkom aan de nieuwe eigenaar :-D

En Bart, hartelijk bedankt voor alle jaren :-D
Sta ik 100% achter

Erwin
Zie je wel dat we het eens kunnen zijn ;-) :lol:
Eens een Tanganyikafreak, altijd een Tanganyikafreak!
Gebruikersavatar
Mooneater
Berichten: 1978
Lid geworden op: 24 jun 2010, 09:06
Locatie: Groningen
Contacteer:

Slavi schreef:
13 jan 2022, 11:01
Bedankt voor je reactie! Opbouwende kritiek is altijd welkom.
Mag ik vragen op wat voor device jij meestal de website bezoekt?
Google Chrome op Macos, op een macbook.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 7241
Lid geworden op: 13 dec 2003, 21:34
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik wilde hier een dankwoordje plaatsen, maar ik waag er nieuw topic aan. ;)
ik zit stevig in de tang
Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mooneater schreef:
13 jan 2022, 16:11
Slavi schreef:
13 jan 2022, 11:01
Bedankt voor je reactie! Opbouwende kritiek is altijd welkom.
Mag ik vragen op wat voor device jij meestal de website bezoekt?
Google Chrome op Macos, op een macbook.
Ik werk op een oude iMac. Normaal via Safari maar heb ook google Chrome even geprobeerd. Hier lijkt de website niet langzamer. Kan het zijn dat de website langzamer was vanwege de verhuizing waardoor alles in je cache opnieuw geladen moest worden?
Dat zou betekenen dat het nu al opgelost moet zijn.
Gebruikersavatar
Erwin8
Site Admin
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 apr 2013, 17:03
Locatie: Limburg / België
Contacteer:

Hier staat een IMac Retina van 2017, op Safari en een hp Envy op windows11, van 2021. Ik werk op Google Chrome.

Natuurlijk is het beeld mooier op de IMac, maar qua snelheid van deze website zie ik bijna geen verschil.

Ook op het Samsung A5 mobieltje, eentje die al wat jaren op de teller heeft, (2015) komt het mooi tot zijn recht.

Wat mij betreft, gaat het op deze 3 toestellen heel goed.
Gebruikersavatar
Hobbykwekers
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2010, 15:00
Locatie: Zwaag - Noord Holland
Contacteer:

Complimenten voor de nieuwe website en kleurstelling Björn. Daar is veel werk in gaan zitten.

Ook dank aan Bart voor de vele jaren van onderhoud, beheer en bouwen van de website. Ik weet uit ervaring hoeveel tijd daar in is gaan zitten.

Veel succes met de verdere uitbouw en updates! Ik kijk er naar uit :+1:
Gebruikersavatar
Björn
Site Admin
Berichten: 1103
Lid geworden op: 25 mar 2013, 20:25
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dankjewel!
Gebruikersavatar
sieb amoraal
Berichten: 1945
Lid geworden op: 21 sep 2007, 15:43
Locatie: leeuwarden

:
tretofan schreef:
13 jan 2022, 11:11
Erwin8 schreef:
12 jan 2022, 22:15
tretofan schreef:
12 jan 2022, 20:34
Welkom terug aan de site :-D

Welkom aan de nieuwe eigenaar :-D

En Bart, hartelijk bedankt voor alle jaren :-D
Sta ik 100% achter

Erwin
Zie je wel dat we het eens kunnen zijn ;-) :lol:
:lol:
Gebruikersavatar
sieb amoraal
Berichten: 1945
Lid geworden op: 21 sep 2007, 15:43
Locatie: leeuwarden

Ziet er mooi uit Bjorn
Gebruikersavatar
nijlpaard
Berichten: 673
Lid geworden op: 16 aug 2015, 15:45
Locatie: Hoorn

Mooi gedaan inderdaad :-D

Daar zullen aardig wat uurtjes in gezeten hebben, lijkt mij :wink:
2.70 x 0.85 x 0.60m
Plaats reactie