Goed .... maar er is 1 probleem....
Ik heb een hele tijd geleden wildvang Copadichromis Geertsi gekocht, deze hadden (bleek later) helaas vis TBC (Mycobacterium sp. Mycobacterium marinum). Dit heb ik laten vaststellen door Bassleer (wel leuk contact aan over gehouden). Maar omdat het risico erg groot was dat de nakweek ook besmet zou zijn heb ik besloten om mijn hele bal leeg te halen en te ontsmetten met halamid.
...
Dit heeft mij erg aangegrepen, na mijn herseninfarct stopte ik best wat energie in het kweken. Maar hierdoor heb ik besloten om te stoppen met kweken en over te gaan op een "gezelschapsbak"...
Niet zo beste foto:
WhatsApp Image 2021-11-11 at 09.32.20.jpeg
Ik heb het geluk gehad dat ik een leuke groep discus "op de kop" kon tikken (ze zijn nu ongeveer 3 jaar oud)... de maanvissen die er bij zwemmen zijn jonge Pt altum orinoco Red van Simon Forkel. Was wel een "klus" om beide binnen te krijgen, de discus gedurende de lockdown in Belgie vorig jaar en de maanvissen omdat skalarezucht.de niet exporteert naar Nl. ....
Maar het gaat erg goed met beide. Op de foto zijn de huidige bijvissen etc. minder zichtbaar oa. :
-roodkopzalmen
-kardinalen
-corydoras
-L-nummers (mijn oude kweekgroepen L134, L201, L75 en farlowella), ze hebben geregeld jongen, maar er blijven er niet zo veel leven.
Dat is ook de reden ook dat ik minder actief ben op Afrikaanse cichliden fora. Dus het gaat goed met de bak.