Vanaf nu dus ook de vorderingen in dit topic.
Over de bak (gebouwd door Franky)
300x80x75cm,
Waterhoogte circa 65cm
Bruto 1560 liter water (excl. bioloog)
15mm glasdikte
Optic white voorruit
Overloop met 2 gaten, voor een hoofd en noodoverloop
De overloop zal weer fungeren als droog/nat filter (of trickle filter) met bioballen en een lage waterstand.
Filtering
De bioloog die ik ga gebruiken heb ik nu onder de 2 meter bak staan. Hierop is hij wat overkill volgens mij maar voor de 3 meter is hij precies goed denk ik.
Afmetingen bioloog: 120x60x40cm
Filtermaterialen zullen in ieder geval weer bestaan uit Oesterschepen, Alfagrog, Matala matten en witte watten. Misschien nog blauwe filterspons maar dat bekijk ik later.
Opvoerpomp: Kinshi 8.000 l/u
Als extra mechanisch filter zal ik weer de Eheim 2260 gebruiken.
Optic white vs normaal glas
Normaal glas

Optic white

Kijk je door de kopse kant van normaal glas dan is dat donker groen. Hieronder het verschil met een optic white ruit (beide 15mm) waarbij je kan zien dat de optic white ruit veel helderder is. Ik ben erg benieuwd of ik straks verschil ga zien tussen mijn huidige bak met 12mm dikke normale voorruit en deze nieuwe bak met 15mm optic white ruit.

Bakkie met onderstel

Visbestand
10 x Cyphotilapia gibberosa Blue Zaire "Mikula" (2 wildvang mannen en 8 onverwante F1 vrouwen
7 x Synodontis granulosus
9 x Altolamprologus compressiceps "Gold Head" (1 wildvang man en 8 onverwante jongen die ik nog moet uitselecteren)
1 x neolamprologus leleupi (deze man mag zijn dagen slijten in de grote bak)
Tot zover de update. Zondag gaat de bak op het onderstel en in de tussentijd verf ik de achterkant en zijkanten nog zwart met schoolbordverf. Het weekend daarna de bak vullen.
Ik wil dan ook direct de vissen overbrengen. Ik hoop dat dit geen problemen geeft als ik mijn huidige filtermateriaal direct weer gebruik op de nieuwe bak.