Even voorstellen

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
Roy1983

Even voorstellen

Bericht door Roy1983 » 20 jun 2019, 20:54

Hallo allemaal,

Al een paar maanden aangemeld, maar nog niet voorgesteld. Beter laat dan nooit 😉
Ik ben Roy en ben 36 jaar.
Ik kom uit diepe zuiden des lands (Kerkrade) , waar ik samen met mijn vrouw en 2 kinderen geniet van de Bourgondische levensstijl ;) Haha
Sinds mijn zesde levensjaar ben ik besmet geraakt met het aquariumvirus via mijn vader die het weer van zijn vader had.
Opa was een Discus liefhebber en al het andere was uiteraard inferieur. Mijn vader is de oorzaak van mijn cichliden liefhebberij. Malawi was zijn specialiteit al keek hij soms ook niet nauw om een verloren Tanganyika te redden.
Voor raad en tips kon ik altijd terecht bij mijn vader en opa. Helaas is mijn opa al een tijd overleden en begint ook de tijd voor mijn vader te tellen. Hiermee doel ik meer op het feit dat mijn vader zich niet meer verdiept in de nieuwste technieken en hij zich nu vaker bij mij de tips en raad komt halen :)

Wat betreft vissen ben ik dus al vanaf het begin verliefd op alles wat cichliden zijn. Van dwergcichliden, zuid-Amerikaanse tot de grote liefde voor Malawi en dus nu Tanganyika cichliden.
Deze vissen hebben mijn bakken groot of klein altijd al bevolkt. Met mijn circa 325 liter bak (helaas nog niet het formaat dat ik uiteindelijk wil en daarnaast loopt nog een tweede bak hoek aquarium trigon 190) zal dit niet veel anders zijn. Sterker nog, ik ben in mijn 325 liter bak sinds een paar maanden overgestapt op Tanganyika. Altijd al stiekem verliefd op geweest, maar nooit echt aangedurfd. Als een liefde die je nooit durft aan te spreken, bang om teleurgesteld te worden.
En dat na 30 jaar onafgebroken ervaring met vissen. Eerste 5 jaar de ‘gezelschapsaquarium’ om techniek van een aquarium onder de knie te krijgen. Daarna 10 jaar zuid/midden-Amerikaanse cichliden en de laatste 15 jaar Malawi.
Op dit moment zwemmen er in mijn bak 16 Blue neons (9 volwassen en 7 halfwas) en een 5-tal multies rond. Die doen het meer dan super. 12 van die Blue neons heb ik bij Paul gehaald van dit forum. Eentje heeft alweer de bek vol Paul ;)

Zoals ik al eerder aangaf wil ik over een paar jaar graag overstappen naar een 500+liter bak. 2 kleine kids nemen veel tijd weg van de hobby en daarbij moet ik het rustig bij mijn vrouw in de week zetten, Haha 😉.

Gr. Roy
Voor je passie en hobby doe je nooit te veel!

Marcel Forestaverde

Re: Even voorstellen

Bericht door Marcel Forestaverde » 20 jun 2019, 21:42

Succes!

paulcourtial
Contacteer:

Bericht door paulcourtial » 20 jun 2019, 23:10

tof dat je ook hier deze passie wilt delen. en zeker ook interessant dat je al zoveel ervaring hebt. pak meer dan mij allesinds. heb al ondervonden dat je er ook wel veel voor over hebt.
Dat je niet overal deze vissen vind, zullen velen hier wel bevestigen.
nog veel succes met de vissen en je contacten hier.

nijlpaard

Bericht door nijlpaard » 21 jun 2019, 06:49

Welkom hier, Roy!
2.70 x 0.85 x 0.60m

Leleupi white

Bericht door Leleupi white » 24 jun 2019, 19:34

Welkom!
Het is hier af en toe kalm maar meestal zeer boeiend.
Via de zoekfunctie kun je een schat aan info vinden.
LW
80x40x40 multis 50+ /Altolamprologus Calvus Black
198x60x60wh 9x (20 tal jongen van andere bloedlijn) paracyprichromis blue neon / 3/3 Ectodus Descammpsii
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg

Roy1983

Bericht door Roy1983 » 24 jun 2019, 23:45

Kalm is beter als onnodige spam, toch? ;)
Ik ben nu aardig op weg met inlezen van oude posts. Zeer interessant wat betreft ervaringen en info over de vissen.
Voor je passie en hobby doe je nooit te veel!

Plaats reactie