Troebel water

ziektebestrijding en -preventie, algen en de waterwaarden
Plaats reactie
Jochen

Troebel water

Bericht door Jochen » 20 mar 2016, 18:27

Ik zit met een probleempje...
De laatste 2 weken zit ik met een witte waas in mijn water. Ik heb eerst s wat opzoekingswerk gedaan. En te weten gekomen dat dit eigenlijk een explosie is van bacteriën. Of zweefalg, las ik hier net. En dat dit veel voorkomt in het voorjaar!!!! Hoe kan dit dan? Hoe kan het weer invloed hebben op de bacteriën in uw aquariumwater? Dat begrijp ik niet zo goed...

Nu, het is het wel zo dat ik over 2 weken een filtermedium vernieuwd heb. 1 die fosfaten uit het water haalde en toe was aan vernieuwing. Mss dat daar de oorzaak ligt.
Wat heb ik nog geprobeerd... Mijn stromingspompen iets wat verplaatst zodat de stroming nog beter is.
Water ververst 20%. Gelezen dat dit eigenlijk niet veel uithaalt.
De buitenfilter verwisselt van plaats. Hij stond links van het aquarium en moest dus het water een redelijke afstand oppompen. Dus probeerde ik s de filter aan de rechterkant te plaatsen. Hij staat weer links. Manman, wat een fiasco. Kreeg het water gewoon niet door de filter. Zuigen aan die slang tot het water stroomde maar eenmaal ik die op het filter plaatste, niets meer. Zeker dit 20min aan een stuk geprobeerd. Nutteloze actie.
En ook het werkte vroeger met de filter aan de rechterzijde wrm zou het dan nu niet meer werken.

Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen. Nuja, erg is het niet wss... De waterwaardes zijn zeker allemaal ok. Maar het stoort me...
Iemand die een manier weet om dit probleempje uit de weg te ruimen of moet ik enkel wat geduld hebben?
Laatst gewijzigd door Jochen op 20 mar 2016, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Jochen

Re: Troebel water

Bericht door Jochen » 20 mar 2016, 23:49

Heb een buitenfilter JBL CRISTALPROFI E1501 GREENLINE. Bovenaan is er een compartiment die voorzien is van grove blauwe matten. Daar bovenop heb ik een laagje witte filterwatten gelegd.
De stroming heb ik ook iets aangepast. En nu ga ik het zijn werk wat laten doen.
Hier dit forum wacht doorzocht en Googln...

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 21 mar 2016, 08:25

Hmm, het klinkt vervelend.
Ik heb het zelf nog nooit gehad, en de eerste dingen die ook bij mij opkwamen waren de pomp checken, en stromingspompen plaatsen (maar die heb je dus al).

Je hebt nu dus 2 stromingspompen staan, en 1x een JBL E1501? En hoe groot is de bak precies?
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Jochen

Bericht door Jochen » 21 mar 2016, 10:25

Mooneater schreef:Hmm, het klinkt vervelend.
Ik heb het zelf nog nooit gehad, en de eerste dingen die ook bij mij opkwamen waren de pomp checken, en stromingspompen plaatsen (maar die heb je dus al).

Je hebt nu dus 2 stromingspompen staan, en 1x een JBL E1501? En hoe groot is de bak precies?

3 stromingspompen. 2 links bovenaan en 1 kleintje rechts onderaan. JBL E1501 idd.
150x50x50
Laatst gewijzigd door Jochen op 21 mar 2016, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jochen

Bericht door Jochen » 21 mar 2016, 13:56

Net thuis... Geen verandering...
:?:

Heb nog een laagje witte watten bijgestoken. Maar nu in het 2de compartiment. 100ml Easy life filtermedium bijgevoegd.
Als het nu niet beter wordt... Wel, dan weet ik het ook niet meer.

Jochen

Bericht door Jochen » 22 mar 2016, 10:28

De witte waas is zo goed als verdwenen.
Heb gisteren nog wat de stroming aangepast. Het kleine stromingspompje rechts onderaan in de bak heb ik naar helemaal bovenaan verplaatst. Het staat nu meer gericht op de filterinlaat.
We zullen zien vnvnd als ik thuis kom...

Plaats reactie