P. Nigripinnis

ziektebestrijding en -preventie, algen en de waterwaarden
Plaats reactie
ronaldp

P. Nigripinnis

Bericht door ronaldp » 31 jul 2014, 12:53

Ik heb vorige week een aantal P. Nigripinnis gehaald. Ze zwemmen redelijk rond, eten prima. Lijkt weinig aan de hand.
De kleur valt nog niet mee! Ze zijn wat flets.

Heeft er wellicht mee te maken dat ze in vrij hard water zaten, terwijl ze nu op Amsterdams leiding water zitten?
Ben wel benieuwd of dat uitmaakt. Heb er wel 2/3 uur over gedaan om ze te laten wennen.

Ik maak me wel zorgen om 1 visje. Deze hangt een beetje tegen de achterwand aan. Het is niet goed te zien, maar hij heeft een wondje op de flank. Ook zie ik daar wat lichter plekken zitten.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, of ik er wat aan kan doen en of ik me zorgen moet maken?

oostijnoo

Re: P. Nigripinnis

Bericht door oostijnoo » 31 jul 2014, 15:09

foto's !

Paracyps zijn van nature wel "hangers"...ze hangen graag tegen wanden en stenen aan, op hun kop of helemaal schuin...
Als een exemplaar beschadigd is, is het natuurlijk een ander verhaal ...dus foto's kunnen helpen.

wv dieren kunnen al eens last ondervinden van leidingwater...nakweek heeft er minder moeite mee...natuurlijk is het wenselijk dat de "juiste" waterwaarden zoveel als mogelijk aangeboden worden.

dat vissen na transport/nieuwe bak niet direct op kleur zijn ...lijkt me logisch, de dieren dienen zich aan te passen.
bij Paracyps kan dit relatief lang duren, de bak niet te fel verlichten (wat deze dieren zowiezo niet aangenaam vinden)
300x220x95
No lift...like an airlift !
Niet langer bereikbaar voor adviezen of vragen, stel die maar op het forum.

Yogi

Re: P. Nigripinnis

Bericht door Yogi » 01 aug 2014, 23:20

goed kijken of ze gretig eten, dat doen ze al zodra ze net in de bak zitten, als ze dat niet doen of ze spuwen het uit
zijn ze ziek.

Als er kleurverschil is kan het een inwendige bacteriele infectie zijn, het wondje kan een uitpuiling van de infectie zijn
met leidingwater kan weinig mis zijn, hier zitten ze ook op zacht. Goed observeren!

Edwin.
-Yogi from Holland - Gekker moet het niet worden...

Plaats reactie