Dank voor de complimenten! Ik heb ook nog nooit zolang dezelfde inrichting gehad in een bak. Na de verhuizing deze zomer heb ik het zelfs weer ingericht zoals het was. Ik ben dus ook tevreden

Ik verander het alleen als ik nog eens een grotere bak neem...
Inderdaad kan in, en rond de rotsen, vuil ophopen. Veel zelfs met Tropheus moorii's. Maar dat kan tussen niet holle stenen ook. Ik kan mijn bak denk ik zelfs beter schoon houden dan een bak met maaskeien.
Waarom?
Ik heb nu een paar grote stenen die van achter tot op de bodem open zijn, met een groot gat waar mijn hand met slang goed in past.
In die rotsen heb ik de bodem hoger gemaakt zodat de poep er uit rolt. Maar ik hevel er ook veel vuil uit elke keer als ik water ververs.
Tegen de achterwand staan een paar grote platen (echt rotsen kan ik het niet noemen). Daar heb ik onderin aan de zijkant ook gaten in, dat oogt prima en langs die weg kan ik de poep ook weghevelen.
Gezien de constant prima waterwaarden en al drie jaar T. moorii in goede conditie denk ik dat mijn inrichting met holle stenen prima is te onderhouden.
En als het echt zou moeten. In 15 minuten is de bak ontdaan van alle stenen. En 15 minuten later staat het weer als tevoren. Wie van jullie kan dat zeggen? Overigens erg handig als je het visbestand wilt aanpassen.
groet,
Frode
Algen zijn de basis voor een goed lopende bak.