Plaatsing aquaruim Alexander

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
JJW
Contacteer:

Plaatsing aquaruim Alexander

Bericht door JJW » 05 okt 2009, 19:55

Hier is het aquarium van Alexander te bewonderen. Wat ik nog mis zijn de waterwaardes, ik kan me namelijk niet voorstellen dat die valisneria het goed doet op hard water. Verder vind ik dat het licht erg mooi is, lekker hard!
“If you don't know where you are going, any road will get you there.”

Bart
Site Admin
Contacteer:

Re: Plaatsing aquaruim Alexander

Bericht door Bart » 05 okt 2009, 21:07

Het mag dan wel de "verkeerde" Vallisneria zijn: hij staat daar prima in zo'n bak; mooie visuele barrière.

Deze plant doet het i.h.a. minder goed op hard water. Toch had ik 'm ook ooit in een Tanganyikabak, en hij deed het prima.

Alexander1977

Bericht door Alexander1977 » 06 okt 2009, 10:52

Hmm, ik heb inderdaad verschillende valisneria geprobeerd. Dit is de eerste die het prima doet (de rest werd slijmerig en ging dood). Het water is behoorlijk hard hoor, ik voeg KH+ toe. Ph is rond de 8,2. Kh rond de 14. Waarom is dit trouwens de verkeerde valisneria? Het is de gigantae (oid meen ik). Komt deze niet in het meer voor?

Ik heb in het begin gespeeld met de lichturen. Het is ongelofelijk hoe de plant hier op reageert. Wanneer ik de brandtijd met een half uur verleng kan ik wekelijks erg veel snoeien. Nu zijn de branduren zodanig dat de plant langzaam groeit en het snoeien beperkt blijft.

De T8 lamp gaat smorgens om 8 uur aan en om 23 uur uit.
De T5 lampen gaan om 10 uur aan en om 20 uur uit.

De plant werkt inderdaad mooi als visuele barriere. Er zitten twee dominante mannen in de bak, elk aan de uiterste zijde. Gelukkig komen ze elkaar niet heel vaak tegen.... :)

Melchior Schenk

Bericht door Melchior Schenk » 06 okt 2009, 11:48

mooie bak, ik zou alleen de plant meer naar rechts/ links halen ipv. recht in het midden.... beetje op de gulden snede letten zeg maar
v.h. Spacecrap
= What we do in life echoes in eternity =

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 06 okt 2009, 16:26

Waarom is dit trouwens de verkeerde valisneria? Het is de gigantae (oid meen ik). Komt deze niet in het meer voor?
Vallisneria gigantea komt inderdaad niet in het meer voor.
Deze plant komt uit de Filippijnen en voormalig Nieuw-Guinea....

In het meer groeit wel Vallisneria spiralis

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 06 okt 2009, 18:18

Alexander1977 schreef:Waarom is dit trouwens de verkeerde valisneria? Het is de gigantae (oid meen ik). Komt deze niet in het meer voor?
Heb ik net zo'n mooi artikeltje geplaatst! ;)

Alexander1977

Bericht door Alexander1977 » 07 okt 2009, 09:56

Hmm, naja hij doet t goed en staat er mooi. Hij breidt uit naar rechts, dus over een tijdje staat de plant niet meer precies in het midden.... Voor mensen die moeite hebben met de Tang valisneria's is dit wellicht een goed alternatief. Kunt altijd stekjes komen halen ;).

Plaats reactie