de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand

Plaatsing aquaruim Alexander

Berichtdoor JJW » ma 5 okt 09 18:55

Hier is het aquarium van Alexander te bewonderen. Wat ik nog mis zijn de waterwaardes, ik kan me namelijk niet voorstellen dat die valisneria het goed doet op hard water. Verder vind ik dat het licht erg mooi is, lekker hard!
“If you don't know where you are going, any road will get you there.”
JJW

Re: Plaatsing aquaruim Alexander

Berichtdoor Bart » ma 5 okt 09 20:07

Het mag dan wel de "verkeerde" Vallisneria zijn: hij staat daar prima in zo'n bak; mooie visuele barrière.

Deze plant doet het i.h.a. minder goed op hard water. Toch had ik 'm ook ooit in een Tanganyikabak, en hij deed het prima.
Bart
Site Admin

Berichtdoor Alexander1977 » di 6 okt 09 9:52

Hmm, ik heb inderdaad verschillende valisneria geprobeerd. Dit is de eerste die het prima doet (de rest werd slijmerig en ging dood). Het water is behoorlijk hard hoor, ik voeg KH+ toe. Ph is rond de 8,2. Kh rond de 14. Waarom is dit trouwens de verkeerde valisneria? Het is de gigantae (oid meen ik). Komt deze niet in het meer voor?

Ik heb in het begin gespeeld met de lichturen. Het is ongelofelijk hoe de plant hier op reageert. Wanneer ik de brandtijd met een half uur verleng kan ik wekelijks erg veel snoeien. Nu zijn de branduren zodanig dat de plant langzaam groeit en het snoeien beperkt blijft.

De T8 lamp gaat smorgens om 8 uur aan en om 23 uur uit.
De T5 lampen gaan om 10 uur aan en om 20 uur uit.

De plant werkt inderdaad mooi als visuele barriere. Er zitten twee dominante mannen in de bak, elk aan de uiterste zijde. Gelukkig komen ze elkaar niet heel vaak tegen.... :)
Alexander1977

Berichtdoor spacecrap » di 6 okt 09 10:48

mooie bak, ik zou alleen de plant meer naar rechts/ links halen ipv. recht in het midden.... beetje op de gulden snede letten zeg maar
spacecrap

Berichtdoor Art » di 6 okt 09 15:26

Waarom is dit trouwens de verkeerde valisneria? Het is de gigantae (oid meen ik). Komt deze niet in het meer voor?
Vallisneria gigantea komt inderdaad niet in het meer voor.
Deze plant komt uit de Filippijnen en voormalig Nieuw-Guinea....

In het meer groeit wel Vallisneria spiralis
Only by thus duplicating their normal environment
can we expect to be treated to the fishes' natural behaviour (Ad Konings 1998)
Art

Berichtdoor Bart » di 6 okt 09 17:18

Alexander1977 schreef:Waarom is dit trouwens de verkeerde valisneria? Het is de gigantae (oid meen ik). Komt deze niet in het meer voor?

Heb ik net zo'n mooi artikeltje geplaatst! ;)
Bart
Site Admin

Berichtdoor Alexander1977 » wo 7 okt 09 8:56

Hmm, naja hij doet t goed en staat er mooi. Hij breidt uit naar rechts, dus over een tijdje staat de plant niet meer precies in het midden.... Voor mensen die moeite hebben met de Tang valisneria's is dit wellicht een goed alternatief. Kunt altijd stekjes komen halen ;).
Alexander1977

Keer terug naar Aquarium & Inrichting

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Design by GB