de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand

Krasjes

Berichtdoor subay42 » 11 jun 2004, 21:07

Hallo'

Ik hep paar krasjes op mijn aqua, :cry: Weten jullie misschien hoe ik dat weg kan krijgen>?erg vervelend.
subay42

Berichtdoor Bart » 12 jun 2004, 00:48

Da's heel jammer, maar die kan je niet wegkrijgen. Ze vallen minder op als je de alg en het vuil erin vaker weghaalt, maar meer is er niet aan te doen. In principe kan je het laten wegpolijsten, maar voor het geld dat het kost is een nieuwe bak/ruit vaak beter te betalen!
Bart
Site Admin

Berichtdoor iain » 12 jun 2004, 06:18

ik heb een keer wat krasjes in mijn schuifpui gehad en die kwamen de "mensen van het glas" wegpolijsten. Nou dacht ik die komen met enorme apparaten. Niet dus. Ze deden het met een veredeld schuursponsje. Dus als je wat op internet gaat zoeken, moet zo'n sponsje wel te vinden zijn. Ik denk dat je het zelf wel goedkoop kunt. Vraag is alleen nog of je het zelf kunt doen, want er komt vast ook wat techniek bij kijken.
iain

Krasjes

Berichtdoor subay42 » 12 jun 2004, 10:58

lukt het misschien met blanke lak die kleurloos is.Of met een koud glazuur (doorzichtig). :?:
subay42

Berichtdoor Bart » 13 jun 2004, 22:18

Ik heb nog nooit geprobeerd een kras weg te halen. Maar als het je gelukt is, zijn ik erg benieuwd naar het resultaat! :D

Een kras is zichtbaar omdat er verschillen zijn in verschillende hoeken in lichtbreking tussen glas en water. Een kras bestaat uit microscopisch veel "rafelige randen" die allen het licht anders weerkaatsen. Een laksoort verhelpt deze dingen misschien niet.

Misschien weten ze het bij de onderhoudsdienst van de NS? Hun ruiten worden heel vaak flink bekrast!
Bart
Site Admin

Berichtdoor Frode » 15 jun 2004, 18:44

Ik heb hier een fles Turtle Wax ClearVue glass polish.
Voor hardnekkig aanslag en maakt krasjes minder zichtbaar.

Speciaal voor autoruiten, ik gebruik het om mijn huiskamerraam op te poetsen (aanslag). Daar sta je dan ongeveer een kwartier per dm2 voor te poetsen :evil: Zou je kunnen proberen. Maar je moet denk ik wel je bak leeg halen.
Algen zijn de basis voor een goed lopende bak.
Frode

Krasjes

Berichtdoor subay42 » 16 jun 2004, 10:19

Ik weet niet of het lukt Maar ga toch is proberen. :wink:
subay42

Berichtdoor Bart » 16 jun 2004, 14:38

Laat je even horen/zien of het werkte? Een manier om krasjes te verwijderen is erg vaak gevraagd, maar ik zag niet eerder een geslaagde tip.

@Frode: waren dat fijne krasjes, of ook een diepere; ik hbe zelf nl. een kras op mijn ruit die ook storend is als er geen alg/vuil in zit.
Bart
Site Admin

Berichtdoor Frode » 19 jun 2004, 09:16

Bart schreef:Laat je even horen/zien of het werkte? Een manier om krasjes te verwijderen is erg vaak gevraagd, maar ik zag niet eerder een geslaagde tip.

@Frode: waren dat fijne krasjes, of ook een diepere; ik hbe zelf nl. een kras op mijn ruit die ook storend is als er geen alg/vuil in zit.

Zoals gezegd, ik heb het alleen gebruikt voor het verwijderen van een zeer hardnekkige aanslag van mijn huiskamerraam. En dat is al veel werk! Op de verpakking staat dat het kleine krasjes minder zichtbaar maakt...geen ervaring mee.
Frode

Berichtdoor Bart » 19 jun 2004, 15:01

Ok, had even niet goed begrepenl. :oops:
Bart
Site Admin

Berichtdoor Frode » 20 jun 2004, 17:59

Bart schreef:Ok, had even niet goed begrepenl. :oops:

kan gebeuren, het is ook niet logisch om hier te vertellen hoe je je huis staat op te knappen :wink:
Frode

Keer terug naar Aquarium & Inrichting

Gebruikers op dit forum: Edin en 1 gast

Design by GB