waterplanten

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
malip71

waterplanten

Bericht door malip71 » 21 mar 2018, 15:53

Hoi allen,

Zijn er leden die ervaring hebben met Myriophyllum spicatum (Aardvederkruid) en Potamogeton pectinatus (Schedefonteinkruid) als aquarium beplanting? Ik ben van plan om daar mogelijk enkele in mijn Tropheusbak te gaan plaatsen.
En zo ja bevallen deze soorten goed of zitten er ook veel minpunten aan?

Gaarne jullie ervaringen

oostijnoo

Re: waterplanten

Bericht door oostijnoo » 21 mar 2018, 18:44

De planten zullen met rust gelaten worden zolang er geen alg op komt.
Wat moeilijk gaat worden...
Planten komen ook niet echt voor waar Tropheus leven.
Ze gaan natuurlijk wel het nitraat in de bak naar beneden halen wat dan weer gunstig is.
Tropheus gaan meer baat hebben bij een flink ingerichte bak met een overdaad aan stenen.
Stenen-veel licht-algen-graasgedrag 8-)

Welke soort Tropheus wil je gaan houden ?
300x220x95...weldra terug Tanganyika.

malip71

Re: waterplanten

Bericht door malip71 » 22 mar 2018, 12:29

Dank voor je reply en ja ik weet dat het moeilijk is en ze er eigenlijk niet inhoren in een Tropheusbak, maar het geeft een iets ander beeld en daarnaast gunstig voor je waterwaardes. Ik heb al geruime tijd Ikola's en laatst een 2e groep aangeschaft en bijgevoegd in een nieuwe grotere bak (wat tot nu toe goed gaat gelukkig).En het verhaal van bak vol stenen is zeker bekend en jawel veeeeeeeeeeeel licht zodat je genoeg "graasalg" kan kweken.
Daarnaast heb ik ook enige maanden een bak met Moliro's gehad maar helaas is deze bak lek gegaan en moest noodgedwongen de groep met spoed verkopen.
In mijn vorige bakken had ik Anubias, maar wil nu veel meer naar Tanganyika stijl toe, http://www.tanganyika.nl/art_planten.php.

Plaats reactie