Momenteel een "terror" bestand. Het bestand is als volgt:
4 (1m/3v?) l. boulengeri "kiritvithai (4,5-6cm)
1m/2v l. ocellatus (gold?)
2 (hopelijk een koppel) n. tetracanthus (ca. 7cm)
1m/1v n. gracillis (volwassen, man wel over de 10cm incl staart denk ik)
7? jonge n. brichardi "kiku" (tussen de 2,5 en 5cm)
4 a. compressiceps "chaitika" (4cm)
14x c. leptosoma "utinta" (5cm)
6 s. lucipinnis (volwassen)
Een aantal vissen zijn overgenomen van SenSa die helaas zijn bak weg moest doen (gracillis, brichardi jongen, syno's, tetracanthus) en ik graag een handje wou helpen en een goed huisje voor de vissen bieden.
Dinsdag bij Petro-Ikola van het forum hier cyprichromis gehaald. De boulengeri en compressiceps komen bij Aqua-Treff vandaan. De occies bij de aquariumspeciaalzaak.
Het enige probleem qua agressie dat nu merkbaar is de agressie van n. tetracanthus naar slakkenhuiscichliden toe. De tetracanthus houden de occies van de bodem af en jagen ze weg bij hun slakkenhuizen. Ook de boulengeri worden af en toe een stukje weggejaagd, maar die laten de tetracanthus meer met rust. Grappige is dat ze bijvoorbeeld naar de rotsbewonende brichardis totaal niet omkijken. Daarnaast zijn de tetra's onderling niet zo lief.

Er moet natuurlijk wat uitgedund worden in het bestand. Tanganyika's koppel lastig dus je zit altijd met een lading jonge vissen aan het begin. De l. ocellatus zullen over een paar weken hun eigen 60cm bakkie krijgen. Daarnaast wil ik het bestand dan tot het volgende uitdunnen:
1m/2v l. boulengeri
1m/1v n. tetracanthus
1m/1v n. gracillis
1m/1v n. brichardi "kiku"
1m/1v a. compressiceps "chaitika"
14 c. Leptosoma
6 syno's.
Ook hoop ik over ongeveer een halfjaar een grotere bak te kunnen plaatsen. Spul mag tot die tijd even uitgroeien.