Ik heb een tijd geleden om input gevraagd voor een visbestand voor de bak die ik van een familielid zou overnemen. Doordat andere dingen mijn aandacht vroegen heeft het aquariumplan toen ruim een half jaar in de ijskast gestaan, maar ongeveer een maand geleden is de bak gearriveerd. Misschien zijn er hier ook mensen die dat op een ander met de NVC gepartnerd forum gezien hebben

De bodem is beschermd met roofmate, de achter- en zijwanden zijn simpele Juwelwandjes, ik heb een e1501 als filter staan en de verwarming is een 150W Jäger. Die is net wat te licht, dus er komt nog eentje van 100W bij. Voordeel is dat deze itt de 200W-versie wel in de hoogte past

Wat ik wil gaan houden is Paracyprichromis, Altolamprologus compressiceps/calvus plus ofwel Xenotilapia spilopterus ofwel schelpenbroeders. Met dat in het achterhoofd zou ik graag inrichtingsfeedback willen. Sowieso wil ik meer opstaande stenen realiseren, ik heb van de week bij een ander forumlid gezien hoe leuk Paracyps dat vinden. Verder heb ik deze bodem gehaald vanwege de gemengde korrelgrootte en daarmee een wat natuurlijker uiterlijk. Voor schelpenbroeders die grondverzet willen uitvoeren zie ik daar niet direct een probleem mee, maar vanmorgen bedacht ik me wel dat dieren die zand door hun kieuwen willen zeven het wellicht wat minder gaan waarderen. Ik vermoed wel dat de grovere korrels uiteindelijk boven komen "drijven" en daarmee dus relatief veel aan het oppervlak liggen. De zandlaag ziet er vanaf de zijkant door de ruit ook fijner uit (maar dat krijg ik niet goed op de foto).
Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier, maar nu ik na een tijd wachten eindelijk wat inhoudelijks te melden heb hoor ik graag jullie inbreng, alvast mijn dank