Nieuwe inrichting aquarium180x60x40 cm

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
behabe

Nieuwe inrichting aquarium180x60x40 cm

Bericht door behabe » 30 jan 2016, 13:57

Mijn bak maar weer eens leeggehaald en goed schoongemaakt. Gelijk maar een aantal nieuwe planten gekocht, 20 stuks valniseria giganta en 15 stuks anubias. Het filmje van mijn bak is gemaakt op het moment dat de zon onder aan het gaan is. Het bestand wat er in zit is 13 stuks 'Tropheus N,dole, 6 stuks Eretmodus, 3 stuks Petrochromis trewavasa'. Op dit moment heb ik ook weer jongen van de Eretmodus. Van de Eretmodus heb ik 2 koppels en zijn er 2 die nog niets van elkaar willen weten. Van de Tropheus N,dole heb ik 4 vrouwen zwemmen die overduidelijk jongen in hun bek hebben. De 3 Petrochromissen die ik heb zijn nog klein 5cm. De inrichting bestaat uit heel veel grote stenen. Ik heb er 2 stomingspompen van Aqua medic de ecodrift 8.0 in zitten en deze zijn computer gestuurd. Ze draaien allebei op 50% ( op 100% is het een golfslagbad ) en s nacht gaan ze automatisch zachter draaien. Voor het licht heb ik 5 ledbalken van 148 cm er op leggen 2 rgb, 2 blauw/witte en 1 10.000k wit en deze worden door de computer anagestuurd. Met het programma wat er bijgeleverd wordt kan je op de computer zelf een licht schema maken die je dan upload naar het kastje. De pomp is van Eheim de Professionel 3e. 600T - 2178 deze heeft ingebouwde verwarming en kan je ook via de computer ingesteld worden o.a de stroming. Deze pomp heb ik pas en werkt top!

Ik zoek nog een aantal Petrochromis trewavasa om het groepje wat groter te maken. Wie er wat kwijt wil stuur me dan een berichtje.

Hier onder het filmpje van mijn nieuwe inrichting. U mening wordt gewaardeerd.

Kiriza

Re: Nieuwe inrichting aquarium180x60x40 cm

Bericht door Kiriza » 03 feb 2016, 18:15

Smaken verschillen uiteraard maar ik vind de planten best mooi. Stenen liggen ook lekker ruw. Mooiie bak wat mij betreft.
Tanganyika it's a way of life

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 05 feb 2016, 16:16

De bak ziet er mooi uit, maar de dieptewerking kan beter.
Hij is een beetje te evenwijdig aan de voorruit ingericht.

Ik zou op een of twee plaatsen enkele stenen eruit halen of schuiner zetten,
zodat je een doorkijk naar de achterwand maakt.
Als je ''aan het einde'' van zo'n doorkijk nog een platte steen tegen achterwand zet is het compleet.
Die steen moet dan wel lager blijven dan de achterwand, dus niet voor de hele achterwand zetten,
er moet een stuk achterwand zichtbaar blijven.

En ik zou die biotoop incorrecte planten eruit halen, maar dat is persoonlijke smaak,
de Tropheus lusten ze misschien wel :wink:

marc_alderliesten

Bericht door marc_alderliesten » 05 feb 2016, 17:25

Eens met Art, als je speelt met de diepte van je inrichting komt dit het totale beeld altijd ten goede. Je kan ook nog hier en daar met het formaat van je stenen spelen, door dit iets meer te variëren kan de bak ook dieper/groter lijken.

Planten keuze blijft persoonlijk, zelf kan ik de diverse soorten alg erg waarderen, de vissen trouwens ook :wink:

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 06 feb 2016, 17:31

behabe schreef: Hier onder het filmpje van mijn nieuwe inrichting. U mening wordt gewaardeerd.

Het is inderdaad een beetje een massieve stenenpartij (maar het filmpje is ook iets van onderen gefilmd, dat helpt niet).

Ik vermoed dat de dieptewerking in het echt een stuk beter is dan op het filmpje, vooral die grote rechtopstaande steen aan de rechterkant vind ik erg fraai!

De wit/gele steen in het midden zou ik misschien schuin naar voren richting de voorruit proberen te plaatsen, dat geeft al meteen meer dynamiek.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Plaats reactie