Rever 150x50x70 (afmetingen en samenstelling Tropheus...)

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Mooneater
Contacteer:

Re: Rever 150x50x70 (afmetingen en samenstelling Tropheus...

Bericht door Mooneater » 10 mar 2015, 12:06

Rever schreef:
Mooneater schreef:8-)
2 tips:
die platte steen op ong 2/3e van links niet plat op de steen eronder leggen, maar schuin naar beneden (bijv in de spleet/opening er rechts van)
de grote steen op ongeveer 40% van links licht ook erg "statisch". Ik zou kijken of je het zware, rechter deel in de opening er rechts van kan vastzetten, zodat hij een beetje schuin omhoog staat.
@ Mooneater, je bedoelt deze twee gedeeltes?

Die kleine platte heb ik inmiddels veranderd. Verder heb ik nog wat andere stenen verschoven. Niet veel. Wat bedoel je precies met die grote steen? Dat ik hem met de rechterkant naar beneden moet laten vallen waardoor de hele steen schuin (links boven, rechts naar onder) komt te staan? Gaat dat niet juist ten koste van de ruimte/doorgaan er onder? En is een horizontale grote steen op die plek niet mooier nu het links en rechts allemaal wat schuiner staat.
Exact!
Ik houd zelf niet zo van precies horizontale stenen, dat komt vaak wat kunstmatig over. Maar het is jouw bak natuurlijk ;)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

misterb

Bericht door misterb » 10 mar 2015, 12:19

misterB, stenen kapotslaan ga ik me niet aan wagen, weinig vertrouwen in dat daar iets moois uit komt hehehe :lol:. Worden de stenen dan ook niet erg scherp? Dan kijk ik liever nog voor wat kleinere/dunnere/langere stenen bij het tuincentrum hier om de hoek voor die paar euro. Moet er dan toch nog zijn voor de kleine steentjes.

Kwa scherpte viel dit bij mij eigenlijk goed mee...

Maar als je ze avoor enkele euro's kan bemachtigen zou ik er gewoon wat kleindere bij halen :D.

succes alvast en ben benieuwd naar nieuwe foto's :wink:
I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?

Rever

Bericht door Rever » 11 mar 2015, 00:15

Versie 2.0

Wilde eigenlijk alleen even wat proberen met die grote horizontale steen, maar voor je het weet ligt het hele middenstuk overhoop hehe.

Afbeelding

Vanaf het bankie 8-)
Afbeelding

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 11 mar 2015, 08:13

Niks meer aan doen 8-)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 11 mar 2015, 09:51

Enkele grote stenen tot net onder de waterlijn plaatsen...zo kan je de hoogte toch nog nuttig gebruiken.
2 a 3 stenen en klaar. :wink:
300x220x95
No lift...like an airlift.

Rever

Bericht door Rever » 14 mar 2015, 18:24

Ja daar zeg je wat, dat gaat met de inrichting zoals die nu is sowieso niet meer lukken, mis daar een extra 10/20 cm diepte voor. Heb de hoogste stenen toch nog +- 10 cm hoger gekregen, dat is de max. Hoger gaat het niet worden, maar ben er wel content mee zo. Morgen het zand erin met steentjes en wat kippengrit.

Afbeelding

Afbeelding

Edin

Bericht door Edin » 14 mar 2015, 21:46

Al in gedachte wat de bewoners gaan worden?
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Rever

Bericht door Rever » 18 mar 2015, 14:11

Hoofdbewoners sowieso jonge Tropheus, maar welke en aantallen weet ik nog niet. Daar kom ik zeker nog op terug. Wat ik wel weet is dat ik als beginner niet de behoefte heb om te gaan pionieren, dat dat laat ik lekker aan anderen over. Waarschijnlijk dus gewoon volgens de 'standaard' een groep, het liefst zo klein mogelijk om ze wat meer ruimte te geven maar wel groot genoeg om de agressie te verdelen. Bakinhoud qua zwemruimte is natuurlijk ook minder door de stenen. Ben nog aan het kijken of ik er misschien niet wat steen uithaal nog. Stuk of 12-15? Daar kom ik op terug als ik aan het indraaien ben.

In ieder geval mijn syno's, calvus en juli ornatus gaan over naar deze bak. Dat staat wel vast.

Ben op dit moment nog even bezig met een tweede potfilter. Ik heb een Eheim prof-2 type 2028 (aqua tot ca. 600 liter, Pompcap: 1050 l/u, Circulatiecap: 750 l/u). Het potfilter dat ik erbij zou krijgen gaat helaas niet door, persoon gaat toch zelf door met de hobby, dus ben even op zoek naar een tweedehandsje van minimaal de sterkte van de 2028 maar liefst nog wat sterker.

Cas

Bericht door Cas » 18 mar 2015, 17:20

Rever schreef:Hoofdbewoners sowieso jonge Tropheus, waarschijnlijk dus gewoon volgens de 'standaard' een groep, het liefst zo klein mogelijk om ze wat meer ruimte te geven maar wel groot genoeg om de agressie te verdelen.
Goed opletten als er mannen volwassen gaan worden, pas dan word het spannend.
Het kan best goed gaan maar het blijft een gok, hoort erbij.

Julies zou ik persoonlijk achterwege laten ivm evt jongbroed.
"Fear is the path to the dark side,fear leads to anger,anger leads to hate,hate leads to suffering" yoda

Rever

Bericht door Rever » 18 mar 2015, 17:46

Cas schreef:Julies zou ik persoonlijk achterwege laten ivm evt jongbroed.
Geheel uitsluiten dat er gemeenschap met een calvus, een syno of een tropheus plaatsvindt kan ik denk ik niet maar de kans lijkt me erg klein :lol:. Heb een solo juli :wink: .

Cas

Bericht door Cas » 18 mar 2015, 18:31

ah, lekker doen dan want mooi zijn ze zeker

:mrgreen:
"Fear is the path to the dark side,fear leads to anger,anger leads to hate,hate leads to suffering" yoda

Rever

Bericht door Rever » 21 mar 2015, 09:21

Was gisteravond zo ver om vast in te draaien met 1 filter, begint die eheim 2028 ineens te lekken als een gek. Onlangs een tijdje laten draaien in een speciekuib, niets aan de hand. Wat een gezeik. Zag het gelukkig op tijd. Als ik internet even kijk lijkt het een lekke O-ring /afdichtingsring te zijn in de filterkop, of dat die niet goed zit. Zou vaker voorkomen bij de prof 2 serie. Iemand gehad hier en zelf vervangen? Heb wel pagina van nvcweb gevonden waar dat stap voor stap wordt uitgelegd. Ziet er volgens mij gemakkelijker uit dan het in werkelijkheid is hehe. :| :lol:

Visbeek

Bericht door Visbeek » 21 mar 2015, 20:12

Ben benieuwd hoe het met je visbestand gaat.
Ga het zeker volgen.

Rever

Bericht door Rever » 09 apr 2015, 12:31

Inmiddels vanaf 22-03 één JBL e1501 draaien, gisteravond de tweede JBL e1501 aangesloten. Bak begint inmiddels ook al te bealgen, voornamelijk bruine algen maar op de hogere stenen ook al fel groene alg. Eerst deze twee filters samen nog even een week of 2 laten draaien en dan kunnen vast de syno's, calvus en juli over vanuit de meterbak als de waardes goed zijn.

cadycat
Contacteer:

Bericht door cadycat » 09 apr 2015, 14:00

Spannend!! Ik blijf het effe volgen :wink:

Plaats reactie