Stenen plaatsen

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
Gerbend

Stenen plaatsen

Bericht door Gerbend » 21 dec 2014, 15:28

Vandaag was ik wat stenen bij een aan het sprokkelen voor in het aquarium en was aan het schikken op een tafel.
Nu vroeg ik me af of de stenen tegen de glazen wanden van het aquarium mogen aanliggen, omdat op de bodem een isimo plaat moet liggen vroeg ik me af of dit ook tegen de zijwanden geplaatst moet worden ( geverfd natuurlijk :roll: )

Kiriza

Re: Stenen plaatsen

Bericht door Kiriza » 21 dec 2014, 19:16

Het hoeft niet perse als je ze er maar rustig tegen aan legt. Het gewicht druk op de ondergrond. Zelf heb ik liever een achterwandje tegen de zijwand geplakt als je toch daar ook stenen wilt stapelen. Je moet toch altijd oppassen, ook voor krassen.
Tanganyika it's a way of life

Rever

Bericht door Rever » 25 dec 2014, 15:03

Waarom zou je enig risico nemen? Je kan toch gewoon een centimertje vrijhouden.

Gerbend

Bericht door Gerbend » 25 dec 2014, 20:08

Ik heb ze nog niet in het aquarium geplaatst enkel op een tafel uitgezet, maar mij lijkt het dat ze steviger staan tegen een wand omdat het nogal een hoge steen is.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 25 dec 2014, 23:26

Gerbend schreef:Ik heb ze nog niet in het aquarium geplaatst enkel op een tafel uitgezet, maar mij lijkt het dat ze steviger staan tegen een wand omdat het nogal een hoge steen is.
Of een goedkoop juwel wandje erin, dan zit je ook goed :)
Ik stapel liever niet los tegen het glas aan, het is vragen om krassen... of erger :)
Met een wandje zit je ook meteen safe tegen stenen die tegen de achterwand/zijwanden aanrollen :)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Visbeek

Bericht door Visbeek » 26 dec 2014, 12:50

Helemaal mee eens, waarom het risico lopen. Of goed stapelen.

Plaats reactie