Marcel's 250x70x70

de bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Tanganyikart

Re: Marcel's 250x70x70

Bericht door Tanganyikart » 18 mei 2014, 15:31

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar een mening mag toch gegeven worden?
Een andere mening kan je ook zien als een gratis advies.

Ik zou er ook namaak planten in doen, dan maak je het er misschien mooi mee af.
Die hoef je ook niet te snoeien...en ze worden niet aangevreten :wink:

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 18 mei 2014, 19:54

Tanganyikart schreef:Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar een mening mag toch gegeven worden?
Een andere mening kan je ook zien als een gratis advies.
Volgens mij nam Marcel ook geen aanstoot aan de mening van johan.vw, storm in een glas water ;)

Laten we eerst maar eens kijken wat marcel er van weet te brouwen, wie weet kunnen we hem daarna nog helpen het nog mooier te maken :)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Tanganyikart

Bericht door Tanganyikart » 18 mei 2014, 20:31

Volgens mij nam Marcel ook geen aanstoot aan de mening van johan.vw, storm in een glas water
Klopt, dat deed Marcel niet.

Ik dekte me al een beetje in op komende, te verwachten reacties :wink:

Marcel S

Bericht door Marcel S » 18 mei 2014, 22:45

Waar gaat dit in godsnaam over :shock: , ik vind rood mooi en een ander blauw, dus :?:
Ik raak niet zo gauw van slag van een ander zijn mening/kritiek, zolang het maar opbouwend en niet beledigend is.
Hoop van de week de platen voor de achterwand binnen te krijgen en kan daarna beginnen met de "stenen" :wink: .
Daarna mogen jullie je mening/kritiek geven.

Gr. Marcel
Begin is er!

Marcel S

Bericht door Marcel S » 20 mei 2014, 22:26

Verlichting aangesloten, alleen nog de flora-mate dimmer aansluiten.
Achterwand zit er in.
Vast een paar stenen neer gezet voor de sier.
Morgen XPS insmeren met silicone en zand op strooien.
Daarna opzetje maken met de stenen.

Afbeelding
Begin is er!

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 20 mei 2014, 22:39

Prachtige bak, mooie maten, fijne techniek...alles overdacht en afgewerkt...en dan die onnatuurlijke, lelijke misbaksels van "stenen" erin...gemiste kans !
300x220x95
No lift...like an airlift.

Marcel S

Bericht door Marcel S » 21 mei 2014, 21:50

Voor degenen die deze "stenen" ook zo mooi vinden :wink: :D
IK vind het geslaagd!

Afbeelding
Begin is er!

UiTje82

Bericht door UiTje82 » 21 mei 2014, 22:25

Het ziet er beter uit dan ik gedacht had. Aardige 3D achterwand zo. Voor jonge visjes ideale schuilplekjes. Ik zou er nog wel wat echte stenen achter/tussen proberen te krijgen als je echte rots-tanga soorten erin doet. Voor het maken van nestjes / afzetten, zullen ze waarschijnlijk eerder voor een stenen muur kiezen.

Voordat je er vissen in doet, heel heel heel goed nadenken wat de samenstelling gaat worden. Probeer daar nog maar eens een visje uit te halen :D Voordeel is wel dat het niet zwaar is. Je bent wel even bezig dan.

Even off-topic; Ik zou er zeker geen Agamyxis pectinifrons in doen :d die zit gelijk voor een half jaar vast :lol: ( ervaring uit het verleden, voordat ik tanganyika's ontdekt heb)

Veel plezier met de verdere ontwikkelingen

Kiriza

Marcel's 250x70x70

Bericht door Kiriza » 21 mei 2014, 22:30

Over smaak valt te twisten maar ik vind het er wel netjes uit zien. Als alles straks bealgd is kan wordt het naar mijn mening een mooie wand.
Tanganyika it's a way of life

Marcel S

Bericht door Marcel S » 21 mei 2014, 22:45

Achter de onderste rij stenen, heb ik een paar cm ruimte gelaten zodat ze er achter langs kunnen zwemmen.
Tevens zit de retour van het potfilter hier achter, dus die stroomt er lekker achter langs :wink:
Begin is er!

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 22 mei 2014, 08:34

Komen er nog stenen voor? Dat zou nog wel veel diepte werking etc in de bak kunnen geven.

Verder is het wel onmogelijk om later nog vissen uit te vangen ben ik bang...

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien!
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Marcel S

Bericht door Marcel S » 22 mei 2014, 22:19

"stenen" zijn op :wink:
Zand zit er nu ook in.

Afbeelding
Begin is er!

Edin

Bericht door Edin » 23 mei 2014, 04:05

Los van de gekozen stenen kan de inrichting mij ( en je vissen vermoedelijk ook) niet bekoren.
Erg open, wat bij schermutselingen er toe zal leiden dat je vissen rechts voorin/achterin het aquarium zullen gaan hangen.
De Frontosa's schijnen groter te worden dan de gaten in de stenen ;) dus daar kunnen ze zich niet in verstoppen.

Aquarium inrichtingen waar persoonlijke smaak belangrijker is dan hetgeen wat de bewoners nodig hebben leidden zelden tot succes.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

UiTje82

Bericht door UiTje82 » 23 mei 2014, 08:48

@ Edin zeg dan niks.. Je hoeft niet altijd je mening te geven.
Ze zou je mening ook een beetje anders kunnen formuleren en dan komt het mogelijk weer een stuk beter over.

Mooneater
Contacteer:

Bericht door Mooneater » 23 mei 2014, 09:08

UiTje82 schreef:@ Edin zeg dan niks.. Je hoeft niet altijd je mening te geven.
Ze zou je mening ook een beetje anders kunnen formuleren en dan komt het mogelijk weer een stuk beter over.

Volgens mij heeft Edin het hier heel netjes verwoord, en geen persoonlijke kritiek gegeven...

Verder waarschuwt hij alleen dat je met deze inrichting weinig plezier zal beleven van het houden van Tanganyika's, doordat ze niet goed hun plek kunnen vinden na schermutselingen, en daardoor dus niet hun mooie gedrag kunnen laten zien.
Lijkt me alleen maar aardig dat hij deze heads-up wil geven. Het is hier geen forum waar we alleen posten als we het met elkaar eens zijn, juist door elkaar te helpen en te wijzen op dingen die we kunnen verbeteren heb je wat aan elkaar!

My 50 cents:
De stenen zijn nu inderdaad vooral een achterwand en bieden niet echt bescherming in de diepte van de bak, het grootste deel van het bodemoppervlakte is zand.
Afhankelijk van wat je er in wil gaan houden kan dit juist heel handig zijn, of niet. Voor xenotilapia's zou het wellicht kunnen werken, maar die kunnen zich in een schrikreactie misschien weer eerder vastzwemmen.

Ben je er al over uit wat je wil gaan houden?
De NVC op Facebook

Plaats reactie